cavitation
(Anjinsan) (23.12.2023 9:55)
|
Normální soukolí s evolventní geometrií. Ta kavitace způsobuje vyšší ztráty, vyšší zahřívání a degradaci maziva. Lepší je šikmé ozubení, nebo epicyklické (vyosené). Kvůli tomuto je důležité udržovat správnou hladinu oleje a nepřelívat. Ještě lepší je využít tzv. suchý karter a mazivo do soukolí nastřikovat pomocí čerpadla, nebo deflektorů. Ideální je mazání olejovou mlhou. |
|
cavitation
(hehehe) (23.12.2023 9:52)
|
kavitácia medzi zaplavenými zubami |
|
cavitation
(mxiq) RP (23.12.2023 9:03)
|
Tohle se projeví jen když jsou kola mezi deskami, které olej nepustí do strany. |
|
cavitation
(pc2005n) (23.12.2023 4:14)
|
to může být i normální ozubený kolo a ilustrace. Navíc u zubovejch čerpadel jde kapalina vnější částí, ne tam kde se ty zuby dotýkaj. U toho brždění jsem jinak myslel to, že i u obyčejnýho ozubenýho kola třeba někde v hodinách budou ty kavitace tvořit mechanické ztráty. |
|
cavitation
(tuw) (23.12.2023 0:27)
|
zubové čerpadlo? |
|
cavitation
(this0ne) RP (23.12.2023 0:08)
|
K brzdeni jsou uzivany jine mechanismy. |
|
cavitation
(pc2005n) (23.12.2023 0:00)
|
To bude dost brzdit že? |
|