ČasProŽeny  |  HobbyDeník  |  ByznysDeník  |  MotorGuru  |  TechSvět  |  MyMuži  |  VipShow  |  ČasProBydlení  |  NeposlušnéTlapky  |  Pravda24


Nalezeno 168 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesáttři:
   

Strana 3/3. předchozí 1 2 3

Odebírat

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 9:38) reagovat
Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:23) - Jinak jsi zaspal dobu. Drony překreslily situaci a obrněná technika už nezajišťuje žádnou velkou převahu. Předrahé Abramsy se drží od bojiště dál, aby je nezlikvidovaly laciné drony.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:37) reagovat
Brožík: budu citovat: Carl von Clausewitz: "Válka je pouze pokračování politiky jinými prostředky". Tj. máme zbraňový systém F35. Jsme schopni díky němu na dekátu (stoprocentně), dvě dekády (velmi pravděpodobně), tři dekáty (pravděpodobně): Eliminovat Vaší leteckou hrozbu, včetě bombordovací letky. Účinně konvenčně zasáhnout pozemní cíl na Vašem území. Zapojit se do Nucelar sharing programu, pokud to bude třeba. No a teď si politici už jen veďte svou politickou hru a pokud možno tak, aby k té válce

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:34) reagovat
@Sukalavyfukauta: Taktika, kterou popisuješ, je už dávno přežitá. Podívej na Ukrajinu, která nemá jederné zbraně a to ani taktické a stejně se tam nikdo neodváží shromáždit 30 vojáků na jedno místo. Tedy až na výjimky tupých velitelů na obou stranách, kdy to končí tragicky a pak si tu z toho utahujem.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 9:33) reagovat
Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:06) - nejsou schopna dosáhnout bojové rychlosti. Za ty prachy na F 35 by se dalo jistě nakoupit plno užitečnějších zbraní.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 9:32) reagovat
Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:06) - Není to dobře. Nemáme mít drahé zbraňové systémy, ale ÚČINNÉ zbraňové systémy. Účinné na to, co nás skutečně ohrožuje. To, že zastydlí chlapečkové chtějí co nejdražší hračky je samo sebou. Hovno z toho. Při posledních dvou příležitostech bojovat, naše armáda stáhla ocas mezi nohy a na příkaz politiků s kňučením zalezla. I v 89 byla komunistům na hovno. Pak ji lampasáci sami rozkrádali. Pokud by nebylo NATO,tak nepotřebuje letadla, které nad naším územím ani nejsou schopna

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:31) reagovat
Proto by Rus musel přijmout optřatření, které redukuje to množství své útočné techniky na km2 a na to by pak už stačilo konvenční a méně početnějšá pozemní síly NATO obránce (západního Něměcka, Francie, Turecka apod.)

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:30) reagovat
(Merlin): tak ještě jednou, nechápavý Merline. Taktické zbraně v Nucelar sharingu jsou tu proto, aby Rus musel přizpusobit svou strategii útoku konvenčními zbraněmi. Rus spolohá na přesilu (více tanku, BVP, APC, dělostřelectva, vojáků apod.). Tak to bylo i v době studené války. NATO obránci museli deklarovat, že tu přesilu, která aby měla význam se musí koncentrovat (v přepočtu na km2 nebo třeba 100km2, to je jedno) jsou schopni efektivně a okamžitě naředit taktickým útokem (třeba na svém území).

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 9:30) reagovat
Ale vznikla, je to histrocká země, praotec protoukrajinec po ní kráčel již v době, kdy brontosaurus létal po obloze.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:29) reagovat
@Sukalavyfukauta: Ale zamoří. Sice jen zlomkovými hodnotami oproti klasickým, ale žít na tom místě bys stejně nechtěl.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:28) reagovat
@miklos-abdul: Kdyby Ukrajina měla jaderné zbraně, nikdy by vůbec ani nevznikla.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:27) reagovat
Merlin: ono se to moc neví, ale i ty takticé jaderné bomby jsou vlastně termonukleární a díky tomu, že plutonium je tam vlastně jen roznětka pro fúzi, tak je mnohem mnohem méně zbytkové radiace, oproti čistě těm štěpným jaderným zbraním. Takže to opravdu nezamoří oblasti na desítky let.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:26) reagovat
@Sukalavyfukauta: Je vidět, že čteš hodně zbrkle. Odvetný úder by provedli Rusové. Okamžitě, jak by ty taktické hlavice někdo použil. A provedli by ho na země, odkud by ten prvotní úder přišel.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (miklos-abdulRP (21.4.2024 9:26) reagovat
Merlin: Pokud jsou blázni v české vládě, která ani nenavrhují bojové nasazení české armády na Ukrajině, tak co je ruská vláda, která právě teď válčí, mobilizuje, a pravidelně hrozí jadernými útoky? Jinak tvoje brojení proti tomu, aby spojenci USA měli jaderné zbraně je hezké, ale jelikož používáš výhrůžky, tak si každý akorát vzpomene na to, že kdyby si Ukrajina měla jaderné zbraně, tak by ruská invaze stále existovala jen ve snech Solovjova a podobných.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:26) reagovat
..byť by se jednalo o kvalitativně lepší techniku. To je smysl právě Nuclear sharingu. My víme, že má te u hrainc 2tisíce tanků a my jen 500 (píšu příklad), ale my je máme lepší (lepší seznory, brnění, munice, dostřel) a navíc se bráníme, takže pokud v přepočtu na km2 nasadíte 4x více tanků (nebo i více), tak my vám tam ten atom hodíme, ať vám tu převahu zredukujeme. A protože jde o taktickou, tak klidně mohou hodit někam na pole nebo místo brodu nebo přechodu přes řeku, třeba na našem území.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:23) reagovat
Merlin: Je vidět, že to mu vůbec nerozumíš. To nejsou odvetné jaderné zbraně. Ty má Francie, VB, USA. Tyto zbraně v rámci Nuclear sharingu jsou taktické na ničení koncentrovaného uskupení útočných ruských vojenských svazků. To by nutilo ruské stratégy v případě konvenčního útoku doslova ředit (z pohledu množství na km2) své síly tak, aby nedošo k jejich náhlému zničení např. jednou bombou. To by zase pomohlo NATO obráncům možnost na km2 rozložit menší množství vojenské techniky k obraně

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 9:21) reagovat
Sukalavyfukauta to není žádná iniciativa pálení, ale odstrašení, jen a pouze. Pokud bys chtěl řešit pálení, v tu doby by hořely i hřívy huculských hřebců handlíře Hlavsy.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:21) reagovat
Belgie: 20 hlavic, Nemecko 20, Itále 20, Nizozemsko 20 a Turecko 20. Tj. 100 hlavic (bomb) taktických na pálení rusáků, které mají spojenci fyzicky u sebe ale jsou pod kontrolou USA. F35 ideální nosič na takové zbraně. Poláci se do klubu hlásí. A Rus ať si klidně vyhrožuje, že zvýší počet hlavic z 6734 na 7231. To už je úplně jedno. Prostě nebude mít a nemá trumfovou kartu: my máme atom a vy ne!

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:20) reagovat
@Sukalavyfukauta: Ano, je to šikovná, velmi inteligentní a smysluplná iniciativa, jak ve výsledku nechat padnou odvetný úder na země jako Turecko, Německo ( i s jeho satelity), Japonsko atd , aniž by byly zasáhnuté Spojené státa.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:18) reagovat
Nemci stějně jako např. Turci a další (Jižní Korea, Japonsko) jsou součátí US programu Nuclear sharing. Což je velmi inteligentní a smysluplná iniciativa, jak (nejen) Rusáky spálit v atomovém ohni, pokud překročí jejich divize hranice kulturní Evropy a zároveň způsob, jak zabránit šíření jaderných zbraní mezi ostatní státy tak, aby si je z nutnosti nezačaly opatřovat další a další státy (třebai Řecko proti Turecku a obráceně).

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (MerlinRP (21.4.2024 9:12) reagovat
@Nerrg: Ne, Němci nemají atomové zbraně. Po minulých zkušenostech jim nikdo soudný nedovolí vlastnit něco takového. Zrovna tak, jako nám. Kdybysme měli rakety s atomovou hlavicí, Černochová by to už dávno odpálila. Jaderné zbraně nepatří do ruky bláznům.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 9:11) reagovat
Sukalavyfukauta ano, můžeš se domluvit se sousedy, že tě nevykradou a pohlídají ti barák, vyjde to levněji, a je to každopádně dobrý nápad.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 9:06) reagovat
Brožík: je dobře, že mladí vstupují do armády a že tam mají drahé a výkonné zbraňové systémy a že takové i získají a budou je moci používat i v rámci NATO. Pokud by nebylo NATO, musela by se armáda zvětšit násobně, aby byla schopna reagovat na potenciální hrozbu. Vuz třeba poloviční Finsko (na počet obyvtel poloviční jak my) mají ( a před vstupem do NATO mělo) 4x násobek bojových letounů, více jak 6x násobe moderních (a lepsích) bojovách tanků, apod. Na to by ČR neměla prostředky.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 8:57) reagovat
Co se jadernejch elektráren týká, tak vidíme, jak Rusko ničí ukrajinskou elektrickou soustavu. Žádný atomovky. "Jen" jim vybombarduje turbíny - a můžete si je za miliardy opravovat. Jaderky "odpojuje od sítě" takže není záloha a musí se vypínat.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Občan YRP (21.4.2024 8:55) reagovat
Stíhačky na F35? Tak to je mimo šachovnici.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 8:55) reagovat
Ještě větší šanci by měli, kdyby do armády vůbec nevstupovali a našli si pořádnou práci. Ne hraní si na vojáčky za velké peníze a na předražených letadýlkách. - Vzhledem k tomu, že ta letadla nemají nikdy chránit nás, ale bejt jen součástí NATO, tak to nejsou "NAŠI" kluci, protože na nás serou. Nás by víc chránili pěšáci schopní likvidovat psychopatické muslimy, které sem Ropušák hodlá natahat. Ti jsou pro nás skutečné nebezpečí a ne Rusko, který stačí nevysírat.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:54) reagovat
..zavádíme tuhle verzi, je mi jedno, že za rok bude lepří rozlišení IR kamery, displeje, lepší datalink a rychlejš procesory, protože jinak budeme stále čekat na modernější variantu a budeme bez letadel.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:53) reagovat
(kakamura): Určitě nepůjdeo Tranche 1 jako mají Rakušáci u Eurofighterů, kteří je mají vlastně holé jen s gun sysémem a Sidewinder, bez možnosti používat jiné zbraně. Toho bych se nebál. Zda bude verze nějaká aktuální nebo těsně před další (u F35) výrazné modifikace, kterou zaháíj jen pár měsícú a let poté, co nám dodají poslední stroj. No, když jsem sledofal zavedení F35 do US Army (resp. B do Marines) tak ten velící důstojník říkal, že v jednu fázi prostě musel bouchnot do stolu a říct: zavádíme

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:50) reagovat
(zbytecny preklad z anglictiny): uznávám ten argument, protože na každou zbraň se hledá protizbraň. EF mají výborné IRST (PIRATE), který prý na cvičení velmi dobře dokázal detekovat a zaměřovat ty F35 a krátké vzdálenosti. Ale bo jse vede na velké vzdálenosti a tam prostě zatím je a bude potřeba radarů a jejich potlačení. Kromě toho věřím ve fůzi dat z různých senzorů a tam prostě budou mít přednost ty, které dokáží některé vlastnosti své zjistitelnosti potlačit.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:44) reagovat
několika atomovkama na vltavskou kaskádu a Temelín a Dukovany, kdyby šlo do tuhého. Kromě toho nikdo to neříká, ale F35 nabízí největší šanci na přežití našich kluků nad bojištěm. A pokud za nás gaučové generály někdo skutečně bude riskovat život, tak ať má techniku, kde tu šanci na přežití má. Když nepočítám USA a ani VB, tak jen v Evropě je a nebo do roku 2035 bude (podle objednávek na F35) více jak 350 těchto strojů. Tak asi nejde o naši chybu ve výběru.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 8:42) reagovat
Sukalavyfukauta ano, doufat se dá v mnoho věcí, i např. v tom, že nám za těch 12-15 let dodají v tu dobu aktuální modifikaci v ceně, tak hodný ten zbrojní koncern bude, to je docela plauzibilní, pro věřící.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:41) reagovat
.. a to, že verze, kterou budeme kupovat, bude mít z hlediska zbrańových systémů integrovanou schopnost nosit i jaderné zbraně. No Němci to pro ten účel kupují, Poláci také. Ono je to vlatně i další politický nátlak na Rusko. Hele, máme ty schopnosti. Budete nám vyhrožovat, tak taky přisotupíme na Nuclear sharing, když nás budete srát. Stroje a základny k tomu budou připravený (i kdyby těch pár hlavic měli přepravit z Německa). Ideální stroje. Jen ať Rusák vidí, že si na hlavu srát nenecháme. Steně Rus míří

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:38) reagovat
.. nebyly konstruovány pro sníženou radarovou signaturu. Zase mají cannardy a stejně nemohou nosit munici uvnitř. Takže prostě ta F35 vypadá jako dobré letadlo. Není za vrcholem své morální vyspělosti. Z hlediska vývoje se současná tranche F35 a verze dostává za tu původní počáteční porodní fázi. Má snad nejmenší počet havárií v přepočtu na počet provozovaných letadel. Počítá se s vývojem na další 30 a více let. Integrované špičkové senzory s výhradou další integrace moderních verzí a zbraňových systémů

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (sdfsdfsdafasdfasdfasdf) (21.4.2024 8:36) reagovat
vybombardovat tu ruskou svoloc

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:35) reagovat
Gripen NG, resp. označená je E/F jako nová generace. Jde o prodloužený trup, nový motor ... atd. atd. Nějak všichni říkají a nevím proč, že si zachová stejné charakteristiky jako C/D verze a bude stejně levný na provoz, ale zatím k tomu nikdo nemá relevantní data: Brazilci používají 8 letounů verze E a Švédové jen 3 éčka. Jde o první tranche těchto verzí a defacto nových letounů. Kde jsou informace o nákladech na provoz? Jakou mají relevanci z tak malého vzorku. Vůbec nemluvím o tom, že nebyly

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (zbytecny preklad z anglictiny) (21.4.2024 8:31) reagovat
to je prave ta otazka c.1 - jestli ten cely "stealth" neni kachna... V ramci elektronickeho boje totiz radar nemusi sledovat jen "radarovy odraz od letounu", ale taky uvidi stopu jeho vyfuku z motoru, potom tady mame pasivni radary, ale ani u tech aktivnich neni zadna jistota ze za 5 let nebude cely koncept "stealth" zastaraly... Protoze jestli se neco takoveho stane, a stealth zase nebude stealth, tak ty F35 taky muzou byt velkou sazkou na mrtveho kone.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:30) reagovat
Gripen: poprvé vzlétl 1988, ve službě od 1996, tj. 30 let. jednomotorák, ok, link 16 pro komunikaci s NATO jsme si jako ČR museli zaplatit (integraci), asi dobrý stroj pro malé air patroling letectvo. Pokud vím, tak nejsou integrovány moderní verze! střel amraam a sidewinder, tj. lze je použít jen do určité starší verze. Zbytek bychm si v integraci asi museli zaplatit. K letounům je třeba počítat též ty zaměřovací kontejnery, náhradní nádrže atd.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:27) reagovat
nejde u Rafale a Typhoon o špatné stroje. Jen ta nemožnost potlačení radarové signatury na moderním bojišti, viz válka na Ukrajině, je zcela zásadní a omezující pro použití letadel nad a nebo i v blízkosti fronty a nebo zasicení AA prostředky. Jinými slovy, koupě tak drahého stroje na tak dlouhou dobu dopředu, která je z hlediska své morální životnosti někde za vrcholem (byť není nepoužitelný) je asi vyhazování peněz z oken.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Sukalavyfukauta) (21.4.2024 8:25) reagovat
Dvoumotoráky z evropy: Eurofighter a Rafale: Oba letouny 4 plus generace. Rafale první let 1986, uvedení v roce 2001, tj. zhruba před 25 lety zařazeno do služby. Nemá konstrukci potlačující radarovou signaturu a ani ji nebude schopni upravit v nějaké modifikaci (viz přední cannard, bez vnitřních závěsníků apod.). Eurofighter, první let 1994, zavedení 2003. Obdobně platí viz výše. Francouzi a Němci vyvíjejí novou (odpovídající šesté) generaci těchto strojů .V žádném případě generaci těchto strojů

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (BoomerRP (21.4.2024 8:16) reagovat
Boha, lidi, vy fakt melete tak strašný sračky...

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 8:14) reagovat
zbytecny preklad z anglictiny) (21.4.2024 7:50) - To taky, ale Rusové je už teď překovávají svejma existujícíma stihačkama. Navíc, protože to jsou nosiče jaderných zbraní a není poznat, co mají v pumovnicích, tak každý jejich vzlet bude brán, jakože jsou vyzbrojené jadernými zbraněmi čili jako útok. Protizbraň jsou jaderné hypersonické rakety a odvetný úder. - Jsou nám jen ke škodě.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 8:14) reagovat
Nerrg tak nám to hypotetické letadlo nad územím ani nenabere rychlost, to se řeší v rámci NATO, ne na jednotlivé státní úrovni.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Nerrg) (21.4.2024 8:12) reagovat
Němci F35ky koupili s tím, že můžou nést atomovky. Ovšem oni ty atomovky mají k dispozici, narozdíl od někoho :-)

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (zbytecny preklad z anglictiny) (21.4.2024 7:50) reagovat
Brozik - ony ty stihacky nejsou zastarale, spis je problem ze zatim jeste nejsou ani zcela vyvynute a nejsou vyzkousene v boji - a dokonce nejsou jeste ani vyrobene... Je to takovy zajic v pytli

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (Brožík 2) (21.4.2024 7:47) reagovat
Ano. Zastaralé, předražené stíhačky, které z nás udělají terč pro jaderný úder jsou doopravdy to, co potřebujeme.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (kakamura) (21.4.2024 7:45) reagovat
Již za 15 let! :-D

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (それをすべて知っています) (21.4.2024 7:43) reagovat
Pitomio: Pokud bude důvod, tak samozřejmě ano, stejně jako na jakéhokoliv dalšího narušitele míru a svobody. Proč se ptáš?

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (:.) (21.4.2024 7:41) reagovat
Bude-li to nutné k naší obraně, tak ano.

Obrázek 'tokyo konimura' Obrázek 'tokyo konimura' (autokratorRP (21.4.2024 7:38) reagovat
žlutá opice

Strana 3/3. předchozí 1 2 3