no fucks given
(propediotika) RP (30.4.2017 9:53)
|
Nejaky kus dielu odletel do bordoveho auta a spustil alarm |
|
no fucks given
(mrdukráľ) (25.4.2017 13:27)
|
Trammageddon II. Red Alert |
|
no fucks given
(mrkev) RP (24.4.2017 19:16)
|
@Spimfurt Součinitel tření není konstantní, ale závisí na spoustě věcí, mj. teplota a určitým způsobem i plocha... |
|
no fucks given
(Spimfurt) RP (24.4.2017 19:09)
|
@mrkev dej uz pokoj clovece. prines obecnej vychozi vzorec pro treni (klidne i v pohybu) kde vystupuje plocha nebo fakt uz zalez. k cemu je dojmologicka bitka. ja tvrdim, staticky: treci odpor = soucinitel treni * sila. zakladka (musel jsem si to vygooglit, nebyl jsem si uz jist, ano) ale sakra vim ze od plochy to nezavisi nijak. |
|
no fucks given
(mrkev) RP (24.4.2017 18:41)
|
@Spimfurt Tak teda síla nebo tlak? Uvědomuješ si, že tlak je síla na plochu? Jako ta závislost není lineární, ale rozhodně je rozdíl když máš 1 tunu rozloženou na 1cm^2 a na 1m^2... |
|
no fucks given
(mrkev) RP (24.4.2017 17:59)
|
@janci Další takový, co si myslí, že ložiska jsou úplně k hovnu, protože jejich jediný efekt - snížení třecích ploch - dle janciho neexistuje. Prozradím ti tajemství - Jsi úplně mimo. Tření je opravdu jev, který se popisuje součinitelem. A pokud je to součinitel, tak je závislý na typu materiálu, drsnosti a PLOŠE. Když tím součinitelem pronásobíš přítlačnou SÍLU, tak získáš tu brzdící SÍLU. |
|
no fucks given
(Beran) (24.4.2017 17:20)
|
(Kasuha)Tramvaj na magnety nezastaví na fleku, koleje se nepoškodí, tramvaj se nepoškodí a většinou se ani lidi nepomlátí.
|
|
no fucks given
(Pichi) (24.4.2017 17:07)
|
Tak na videu je pěkně vidět, že začne brzdit 16:31:07 a k nárazu dojde v 16:31:11. Proč by se měla vzrušovat, když s tím nic tak jako tak nenadělá. A co se týká tření, tak pravdu má @wonn, aneb to slovo smykové v slovním spojení smykové tam není pro srandu králíkům a por zbytek si představ, že by ta tramvaj stála na jehle. Stále si myslíš, že bude mít stejné smykové tření jako má normálně? A proč mají auta ABS, protože statické vs smykové tření. |
|
no fucks given
(jehovista - ten pravy) RP (24.4.2017 15:14)
|
Jestli maji v Rusku stejny system jako v Praze, kdy ma tramvajak po bouracce zbytek dne volna, tak neni treba resit zadne treni. Ta tramvajacka treba jen potrebovala driv vyzvednout dite ze skolky. |
|
no fucks given
(koxotron) (24.4.2017 11:04)
|
Tak ked teta takto da jedno dve denne, tak uz je to nepride vzrusujuce. |
|
no fucks given
(wonn) (24.4.2017 10:05)
|
janci: tak jednoduché to není, tohle platí jen pro velké styčné plochy, pokud se styčné plochy zmenšují, začne do součinitele tření kecat i tlak, který mezi plochami je, protože povrchy materiálů se při vyšším tlaku začnou chovat jinak a součinitel se mění. No a pak jsou ještě rozdíly mezi statickým, dynamickým a valivým třením. Problematiku tření opravdu neobsáhnete fyzikou základní školy |
|
no fucks given
(uch) (24.4.2017 9:56)
|
ta tramwoška mohla klidně pokračovat dál k další překážce |
|
no fucks given
(vain) RP (24.4.2017 7:22)
|
Taky bych asi nijak nereagoval, jako nadávat tomu hňupovi, co tam vjel, nemá cenu, ten byl potrestán dostatečně a co bych se rozčiloval v práci |
|
no fucks given
(janci) RP (24.4.2017 7:12)
|
mrkev: smykove trenie nie je cislo ale jav, a velkost smykoveho trenia (nech uz to je cokolvek) by urcite nebola pomerove cislo (tj bezrozmerne). Sucinitel smykoveho trenia je naopak bezrozmerne cislo, ktore vsak zavisi len od charakteru stycnych ploch, ale nie od sil medzi nimi ani od plochy. A potom trecia sila smykoveho trenia tiez nezavisi od plochy, ale len od pritlacnej (normalovej) sily a charakteru trecich ploch vyjadrenych tym sucinitelom. Takze ako obvykle MJK a este sa bude hadat.. |
|
no fucks given
(Kasuha) (24.4.2017 7:07)
|
Tramvaj s magnetickou brzdou umi zastavit na fleku. Akorat ze skoda na tramvaji, na lidech uvnitr, a na kolejich vytrzenych z trati setrvacnosti tramvaje je o rad vetsi nez skoda na tom ridici co se nerozhlidl a jeho aute, takze se to nepouziva. |
|