ČasProŽeny  |  Pravda24  |  MyMuži  |  NeposlušnéTlapky  |  VipShow  |  ByznysDeník  |  ČasProBydlení  |  TechSvět  |  HobbyDeník  |  MotorGuru


Nalezeno 128 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Devadesátsedm:
   

Strana 1/3. 1 2 3 následující

Odebírat

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (XXXRP (19.1.2020 10:30) reagovat
Tak nam ti Pirati zadavaji pruhledne statni zakazky :-)

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (24.8.2011 16:03) reagovat
Oldis: Friedman snad nekdy nekde tvrdil, ze prosperita znamena nekonecny rust? Kde proboha?

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (24.8.2011 15:44) reagovat
vltava: friedman je prekonan. Napriklad prosperita neznamena zaroven nekonecny rust, ktery jako takovy je hovadina. U nas by stacilo vymenit politiky a vrcholove uredniky. Koneckoncu nektere urednicke rodiny se v praze v administrative drzi uz od dob rakousko uherska. Jak se to dela s verejnymy zakazkami se necha leckde priucit, ve svycarsku v usa. napriklad v usa jsou vodarny mestske podniky nikoliv soukrome a funguje efektivneji nez unas, take vedou ucetnictvi metodou open book!

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 15:26) reagovat
Roztrhal Parkund: Nikde jsem netvrdil že vlády regulují globální trh. Jistě že regulují každá svůj lokální trh. Což v případě USA není zrovna malý trh. Ano, průhledné státní zakázky jsou utopie. To si řekneme až bude Pirátská strana v parlamentu, jestli kdy bude. Z Friedmana jsem četl pouze "4 ways to spend money" a to je jeden jediný odstavec s kterým stoprocentně souhlasím. Jestli má svatou pravdu i v jiných věcech nevím a ani jsem to netvrdil. No co to tedy stálo mafii legalizovat příjmy?

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (24.8.2011 15:04) reagovat
PS: shazovat progresivni zdaneni tim, ze umoznilo vydelat mafii je bebreha hovadina. Protoze mafosi pak potrebovali ty penize legalizovat. To co je stalo, aby se stali ze spinavych penez ciste, byli takove palky, ze progresivni zdaneni proti tomu byla zabarina.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (24.8.2011 14:53) reagovat
vltava promin, ale nevim kdo z nas je tu mimo. Pokud mas pocit, ze vlady mohou regulovat globalni trhy, hadej se s Roubinim a dalsimi spickovymi ekonomy, nikoli se mnou, to je jejich tvrzeni. Jinak zmenit podminky zadavani verejnych zakazek, tak aby byly pruhledne neni utopie, precti si napriklad program Ceske piratske strany jak snadno se daji delat verejne zakazky pruhledne. Obecne, vychazet tu z Friedmana, coz byl extremne pravicove zamerenej ekonom muzes, ale tvrdit, ze jen on ma svatou pravdu je mimo.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 14:41) reagovat
Oldis: to je utopie. Kdo by asi změnil ty podmínky zadávání veř. zakázek? Ti, kteří o nich rozhodují a komu to vyhovuje? Asi těžko, že. Jediný efektivní způsob utrácení peněz je vlastních peněz a pro sebe. Viz Milton Friedman - 4 ways to spend money. Organizovaný zločin se rozmohl díky kombinaci 1) prohibice - dala mu produkt 2) progresivního zdanění - dalo mu konkurenční výhodu.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (24.8.2011 13:53) reagovat
Еulálius, vltava: tak asi by bylo lepsi nez kvuli tomu ze se vse ve statni sprave rozkrade, zmenit podminky, zadavani verejnych zakazek, zakrocit proti korupci nez, prestat vybirat dane. Me treba stve ze se autodopravcum z mich dani stavi silnice a dalnice, defakto se jim investuje do podnikani, zatimco me ne! Organizovany zlocin v usa se rozmohl hlavne diky prohibici. A jeste jednou vam zopakuju ze nechci danit vsechny podnikatelske zisky 95%, ale jen kapitalove vynosy, zejmena z kapitalovych trhu,

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (24.8.2011 12:51) reagovat
Dr.Str.: ehm rozdil mezi ziskem a nakladem? To je prosim co? Nechtel si nahodou napsat rozdil mezi vynosy a naklady (to je zisk)? Neplete se ti to trosku :-D

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 12:47) reagovat
Oldis: daně se opravdu vrací zpátky do oběhu. Poté, co je z nich odebráno na korupci, předražené a odfláknuté zakázky atd. A o těch potřebných věcech se dá také pochybovat - třeba já fakt nepotřebuju platit podpory a dávky nefachčenkům jedno jaké barvy pleti. Jo, Amerika se v době superprogresívního zdanění měla dobře a její mafie ještě lépe. Vydělat 100 000 zločinem bylo kvůli zdanění stejné jako vydělat 1 000 000 poctivě. Dodnes bossové mafie děkují za tuto konkurenční výhodu která založila org. zločin

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (24.8.2011 12:46) reagovat
Oldis: ve svete, ve kterym se relativni vzacnost zdroju meni, kdy se dynamicky meni systemy vyroby a narocnost na zdroje, nemuzes nikdy nic urcit dopredu. Presne na tomhle selhaly vsechny centralne rizeny systemy.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (24.8.2011 12:39) reagovat
Samozřejmě, že kdyby se daně využívaly účelně(ji), byl by (normální) podnikatel ochoten tyto daně platit. Pokud však vidí, že za daně, které odvádí, nedostává žádnou prothodnotu, nelze se divit, že se platit příčí. Horší je, když toto příčení omlouvá nesmyslnými frázemi typu "progresivní daň je blbost" apod., prostě když tomu příčení chybí hlubší myšlenka. Bohužel lidé se hádají právě podle těchto frází a na řešení pravé příčiny (neúčelné hospodaření) se neshodnou, ba často ani nemají zájem.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (24.8.2011 12:35) reagovat
Oldis: Vycházíš z chybné premisy, že peníze, co se vyberou jako daně, nejdou nikam na tmavé místo. Zjevně jsi neslyšel o tunelech, rozkrádání, mafii a korupci. Ty peníze mizí neznámo kam - do kapes hrabivců a do švýcarských bank, tedy pryč z českých zemí.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (24.8.2011 12:17) reagovat
vltava, Еulálius: panove uvedomte si, ze penize co se vyberou jako dane, nejdou nikam na tmave misto kde by shnili, normalne se vraci do obehu na jine potrebne veci, dane jsou formou prerozdeleni. A danemi se da regulovat smerovani trhu. Proto jsem nize v diskuzi navrhoval aby se vyce zdanili kapitalove vynosy, protoze za kapitalovimi vynosy nestoji realne vyprodukovane hodnoty. Coz nasmeruje investice do tvorby hodnot misto virtualnich penez! Amerika se mela dobre i kdyz prave to danila 95%, mela se lepe!

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (24.8.2011 11:48) reagovat
vltava: Souhlas, daně škrtí ekonomiku. PN systém vlastně s daněmi nepočítá - daně jsou čistě okrádáním, které je přípustné jen díky síle, kterou stát má; sám se divím, že obhájci PN systému mohou hájit jakoukoliv naši vládu, která zvyšuje daně (neříkám, že všichni, ty sám zjevně naši vládu nehájíš). Nicméně zrušení státu také nepomůže. Problém je způsoben hrabivostí některých lidí a systém, který je v tom podporuje. Řešením je kompletní změna systému.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 10:30) reagovat
Oldis: Daně jako řešení krize? To je špatný i jako vtip. Pro podnikatele jsou daně v podstatě režijní náklad. Kontrolní otázka - které firmě se povede líp? Té s malými nebo s velkými režijními náklady? Zvýšení daní prostě některé firmy zabije, protože kdyby si promítli vyšší daně do cen tak jejich výrobky ztratí konkurenceschopnost. Jaký má sakra smysl v době krize kdy firmy krachují i tak ještě další zabíjet??? Řešení krize je samozřejmě SNÍŽENÍ daní, nic jiného.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 10:25) reagovat
Roztrhal Parkund: "co udelala nepostihnutelna ruka trhu bez reagulace s nasi civilizaci za posledni cca 3 roky" Člověče, kde byl za posledni 3 roky volný trh bez regulace? Leda tak v Somálsku... Hochu, hochu, FACEPALM ale jak sviňa... A že jsme jim nalili další prachy? To snad udělala vláda, jako součást regulace, ale jistě ne volný trh... Máš to pomíchané, a hodně.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vltava) (24.8.2011 9:49) reagovat
Li: To, co píšeš, se ale děje. Můj kapitalista jehož jsem zaměstnancem se se mnou o zisk dělí. Dostávám mimořádné odměny - podíly. Tvůj kapitalista to nedělá? No to sis hochu vybral špatně. :-P

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Dr.Str.RP (24.8.2011 7:23) reagovat
Еulálius, Roztrhal Parkund, Oldis: máte moji úctu pánové. Voromi a další banda trotlů s jejich rádoby mikroekonomickým vzděláním si myslí, že kdyby vlastnili všechno zlato světa, byli by bohatí. Neznají pojmy, jako jsou substituce, multiplikace, reálné náklady a spoustu dalších. Vidí jenom rozdíl mezi ziskem a nákladem. Lidi jako on zakládají firmu proto, aby ji za půl roku zavřeli a vyhodili druhé na ulici. Protože je to výhodné. Lítost jim bohužel nepomůže...

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (24.8.2011 1:05) reagovat
Voromi: jo no, to ale za predpokladu ze pri obnove budeme porad dokola opakovat stejnou chybu, a zacneme zase s virtualnim platidlem. Idelani by bylo urcit cenu vseho dopredu, a to se da pomerne jednoduse, zalozit eoknomiku na zdrojich.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Lucker23RP (24.8.2011 0:57) reagovat
jednou si uvědomíte že největší hodnotu má to co člověk potřebuje k přežití a to je vzduch voda potraviny... když bude nedostatek třeba vody tak vám peníze jejichž hodnota nebude mít ani cenu papíru na kterém jsou vytištěné budou k hovnu B-)

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (24.8.2011 0:37) reagovat
sakra, proc tu neni edit, samozrejme, ze tam ma byt spontanne.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (24.8.2011 0:36) reagovat
Oldis: ano, kdyz bude neco velkyho, tak to chce mit farmu a samopal. Ale historie rika, ze snad vzdy, kdyz ekonomika alespon trosku fungovala tak vcelku rychle a spontalnne vznikl nejaky prostredek smeny, protoze naturalni smena je pomerne slozita. Nikdo nerika, ze to musi byt vzdycky zlato (v historii to bylo treba platno, drahy kameny, stribro, postovni znamky, nebo treba krabicky americkych cigaret), ale ma k tomu vsechny predpoklady (nekazi se, je delitelny, ma tradici a hlavne ho je omezeny mnozstvi)

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (23.8.2011 23:59) reagovat
Zlato jako takove ma pramali vyznam, ma vyznam jen pro toho kdo si s nim chce honit ego. Kdyz se vse zhrouti a lidem zustane to zlato, tak ti co ho budou mit, a nebudou mit nic jineho ho za chleba nevymeni, protoze treba takovej majitel chleba bude chtit sunku a ne zlato. Muze se stat ze majiteli zlata nejakej pomatenec posledlej zlatem smeni to zlato za sunku, ale pak zase ten pomatenec nebude schopen smenit zlato dal neco jineho.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 23:42) reagovat
Еulálius: kazdy dva druhy zbozi maji vzdycky ruznej cenovej pomer v ruznych mistech a v ruznych casech, neexistuje zadna "cenova konstanta", protoze se kazdou chvili muze menit nejenom vzacnost zlata, ale i jakyhokoliv jinyho ekonomickyho statku, plati to pro vsechno vcetne penez, plati to samozrejme i pro zlato. Tenhle tvuj argument je sice pravdivej, ale zdaleka nic nedokazuje.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 23:37) reagovat
Voromi: zlato nemá stejnou hodnotu. Vztah jednotlivých zboží ke zlatu je v každém místě jiný, přesně podle pravidel PN trhu. I když se střední hodnota nějakým způsobem ustálí, nikdy to není rovnocenné. Navíc to pořád neřeší problém toho, že ve státě X je zlato vzácné a ve státě Y běžné. Systémy myslím systémy, tedy souhrny vzájemně interagujících elementů.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 23:35) reagovat
Roztrhal Parkund: ze zlato (penize, diamanty, pekny kaminky) ma hodnotu jenom na zaklade toho, ze si vsichni myslime, ze zlato ma hodnotu (zlato by narozdil od penez melo hodnotu i bez tyhle "viry", ovsem podstatne nizsi), se uci na prvni hodine ekonomie patrne uz na stredni skole. To neni nic novyho. Еuláliovi argumenty jsou ovsem chybny.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 23:33) reagovat
RP: Problém je v tom, že lidé nemají vůli hledat, nemají vůli se změnit, nemají vůli přemýšlet o něčem, co je zaběhnuté. Co s lidmi normálně mluvím, většina připustí, že je dnešní PN-systém nějakým způsobem defektní. Problém je s příčinou defektnosti, s tím už přichází málokdo a ještě horší je to s diskusí o nějakém řešení nebo alternativách. Rozebírat něco, co je kolem nás a vymýšlet něco jiného, to je jako rozebírat vesmír kolem nás a vymýšlet něco úplně jiného. Chce to kreativní přístup, ne zabedněnost.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 23:30) reagovat
Еulálius: jenze pokud existuje mezinarodni obchod, tak ma zlato v obou statech stejnou hodnotu. Mozna znas matematiku (tu znam taky) a systemy (operacni?), ale neznas historii.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 23:27) reagovat
proto je to heretik, musi se poprit co hlasa, aniz by Vam pritom odporoval. Vzdyt ekonomika je jen derivatem matematiky, prolina se Vam tu Fibonacci s vyvojem trhu. Ale ne pro Vas je to samozvanna velicina, ktera existuje nezavisle na nas, neco jako buh. Neumite si predstavit neco jineho. To ovsem neznamena ze to neexistuje, pouze pro Vas to a priori nemuze existovat, protoze Vas to presahuje.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (vtech) (23.8.2011 23:25) reagovat
Vtip dobrej, Eulalius jeste lepsi :)

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 23:24) reagovat
Voromi, nikdo neříká, že by neměl existovat zahraniční obchod. Jen nebude fungovat, pokud se jako prostředek směny použije něco, co má v každém z těchto států jinou hodnotu. Jasně, můžete mít různé prostředky směny a mezi nimi měnit, ale to není ideální (někde je dražší A, někde B...). Otázkou je, zda lze ekonomiku stavět na obchodu, při kterém nevzniká reál hodnota. Současná aplikace PN tak činí (spekulace) a selhává. BTW, zahr. obchod ničí lokální podnikání právě tím, že stejné věci mají různé ceny.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 23:24) reagovat
Vy fakt nechapete ze Eulalius debatuje o uroven vys? On Vam vysvetluje, ze to zlato ma hodnotu na zaklade viry, nikoli skutecnou, slouzi jako smenny prostredek. Nechapete uplne zaklady ekonomiky, tj. ze neco funguje jako smenny prostredek, ale to neco je postaveno pouze na zaklade spekulace? Coz je princip cele ekonomiky? Ted jsem mozna po letech pochopil, proc je nabozenstvi tak hluboce zakoreneno v lidech. On Vam sahl na Vasi viru, virou je mamon,vsemocna ekononika vse spasi? Funguje protoze verime.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (enlugalRP (23.8.2011 23:20) reagovat
Já bych plakal. :-D :-D :-D

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 23:18) reagovat
Myslíte vzdělání papírkově náboženského směru? Netvrdím, že znám zaručeně fungující společenský systém, ale znám řadu nefungujících paskvilů. PN je mezi nimi. Mou zbraní je matematika a znalost systémů. Když vidím, že je systém defektní (kůň mrtvý), sesednu, rozeberu na součástky a analyzuju. Problémem PN jsou víra v hodnotu a spekulace (vytváření víry v hodnotu z ničeho). Bohužel to je to, co PN defakto definuje.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 23:15) reagovat
Еulálius: opravdu nerozumis zakladnim principum obchodu, nebo ekonomie. Cokoliv, co poroste na polich, nebo jeste lip, bude padat z nebe, bude mit mizivou hodnotu, protoze cenu urcuje (nejen) vzacnost. Je uplne jedno, jestli ma zlato nejaky vyuziti, nebo je jde "pouze" o prostredek smeny, ve state Y nebude mit vysokou hodnotu, at je to jakkoliv (pokud neexistuje zahranicni obchod, pokud by zahranicni obchod existoval tak bude inflace viz Spanelsko a zlato z Noveho sveta v 16. stoleti).

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (cumus) (23.8.2011 23:08) reagovat
to me uplne sokuje, jaci defektni jedinci se tu na roumingu vyskytuji...Eulalius, takovy ekonomicky paskvil muze vyplodit pouze clovek bez jakehokoli vzdelani.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 22:53) reagovat
Oldis: Však to říkám ;) Jenže PN je celé postaveno právě na obchodu s vírou.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 22:53) reagovat
Pokud nevěříš, doporučuju k zamyšlení následující: Měj stát X, kde je zlata nedostatek. Podle PN (papírkového náboženství) bude mít vysokou hodnotu. Měj stát Y, kde je zlato zcela běžně na polích. Podle PN bude mít nízkou hodnotu. Jenže pokud má zlato jen určité využití (dekorace, vodič), proč by mělo mít zlato z různých míst různou hodnotu, když jeho účel (a tedy hodnota pro spotřebitele) je stejný? Tento problém podtrhuje i fakt, že PN nezajímá problém styku států X a Y, kdy zlato jako směna ztratí funkci

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (23.8.2011 22:49) reagovat
Еulálius: hodnotu maji jen veci uzitne ci spotrebni, veci s kterymi se da obchodovat. papirky nemaji cenu, ta je jen otazka viry, u zlata je to stejne.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 22:45) reagovat
enlugal: Radši se budu vznášet ve stratosféře, než věřit v zelené papírky. Zlato má praktické využití jako vodič nebo dekorace. Užívá-li se jako směnný prostředek, je jeho hodnota založena na víře. Kilo může mít cenu jednoho prasete nebo stovky prasat, záleží na tom, jaká cena se za zlato požaduje. Podle papírkového náboženství je cena zlata určena nabídkou/poptávkou. Ale málo z těch, kdo si zlato kupují, jej opravdu (s)potřebují. Oběh prostředků směny je čistá spekulace a jejich hodnota je jen dohodou.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 22:20) reagovat
Ty mas pocit nadrazenosti? Ty? Ktery nedokazal vypotit jediny relevantni argument? No nemam pro Tebe nadavky, mam pro Tebe neco k zamysleni: [odkaz]

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (enlugalRP (23.8.2011 22:10) reagovat
Udělal jsem chybu, že jsem na takové "lidi" jako vy vůbec reagoval. Příště se běžte vyřádit na novinky a nezamořujte zde diskusi. Sbohem.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 21:57) reagovat
enlugal, chtel jsem napsat, ze jsi vazne ubozak a jestli nejsi kalouskuv levobocek, co si prectl na novinkach, ze se zlato pouziva jako supravodic a ted tu chce machrovat s jeho uzitnou hodnotou, neveda nic o zmene architektury novych procesoru, stejne jako o tom ze existuji daleko vzacnejsi a strategicky vyznamnejsi kovy, ze to je opravdu jen o blbnuti lidi. Ale pak jsem si uvedomil proc na Tebe Eulalius nereaguje. Svinim se nemaj hazet perly. Na ty se ma varit voda.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (enlugalRP (23.8.2011 21:39) reagovat
Еulálius: Kdyby blbost nadnášela, tak jsi někde ve stratosféře. Taková kardinální tupost, kterou tady předvádíš, je opravdu do nebe volající. Zlato má hodnotu založenou na jeho praktickém upotřebení, kterou nikdy nemůže ztratit, ale vysvětlovat to takovému tupému negramotovi a ekonomickému zabedněnci je opravdu zbytečné úsilí.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 21:26) reagovat
A menší dodatek. Někdo by mohl namítnout, že když mi vadí zelené papírky, ať přejdu třeba na zlato. Jenže to je výměna Jehovy za Thora, benzinu za naftu, koly za kofolu atd. I zlato jakožto směnný prostředek funguje na víře v jeho hodnotu. Pro mě je například zlato bezcenné - není lidskou potřebou, jeho jediným účelem může být dekorace (a šperky) a vedení elektrického proudu a ani na jeden z těchto účelů nepotřebuju zlato.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 21:22) reagovat
enlugal: Dosaď si místo zelených papírků cokoliv. Problém je prostě v tom, že člověk stvořil hydru, která teď ovládá jeho. Komunismus je jednou z alternativ papírkového náboženství. Nikdy na zemi nebyl, nikdy nefungoval a jakýkoliv pokus o jeho vytvoření selhal v tom, že lidé, kteří jej tvořili, to nedělali pro dobro celku a nedokázali o myšlence komunismu rozumně diskutovat. Jenže zatímco dříve se člověk znemožnil odporem vůči komunismu, dnes je to opačný extrém. Diskutovat ideologii se nikdy nenosilo.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (23.8.2011 20:44) reagovat
Voromi: a ja si myslim ze problemi zazehnul uz Regan, to co udelal Clinton, ze sel na ruku bankerum, byl jen dalsi krok v dlouhe ceste ktera prave zacina v nenapadnem deregulovani bank po druhe svetove valce. Uz tehdy se zacal system hroutit, ted uz jen doslo k onomu utrhnuti ucha, nebo spis natrhnuti ucha dzbanu.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 20:44) reagovat
Voromi, Eulalius, rad sem si procetl Vase nazory, je radost obcas potkat nekoho jako vy, kdo predklada argumenty namisto pouheho plivani hnusu na oponenta. Sam se trochu stydim za zvolenou formu projevu, ale holt uz mam par stigmat z techto internetovych paralympiad a trosku drsnejsi vyrazy. Ale byt vice takovych normalnich lidi, mozna by to u nas ani obecne nebylo v takovych srackach, jako nyni je. Zatim financim vladne notor, co kdyz se ozere, mysli ze by mohl sefovat FEDu a Bem za nim sjizdi lajny koksu.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 20:37) reagovat
Roztrhal Parkund: nebejt Clintonova zakona (vazne si nevzpomenu, jak se presne jmenoval) o tom, ze kazdej cernousek (nebo spis mexicanek) ma dostat hypoteku, tak by se dost mozna nic tak vaznyho nestalo. Pokud by pak stat nechal padnout banky, tak uz taky mohl byt mozna davno klid. To jenom tak nezjistime a tady na diskuzi tezko vyresime. Rozumim tvymu nazoru, chapu ho, ale sam mam trosku jinej, mozna chybnej.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 20:34) reagovat
souhlasim s Eulaliusem, ze penize se stali namisto prostredku novym nabozenstvim. Davat rovnitko mezi komunismus a konsumerismus je hovadina nejhrubsiho zrna, ale na to uz neminim reagovat. Jak pise Eulalius, nepamatuji se ze bysme se divali na obdobi helenismu v Recku jako na jednu z nejvyssich chvili nasi civilizace kvuli tomu, ze dokazali natisknout plnou prdel papirku. Kultura, duchovno a city, to je to co definuji lidstvo. Ne nejakej posranej mamon. Ech boze kam to spejem.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 20:31) reagovat
Staci se podivat ovsem na byvaleho sefa menoveho fondu. Kdo ma trochu prehled, vi jak odesel z jednani s EU ohledne Recka nasranej uprostred jednani (coz se nestalo dosud NIKDY) s tim ze on jediny chtel nechat Recko padnout a dluhy sanovat. A jako jedinej na to mel pravomoc coby sef menoveho fondu. V pondeli se mel potkat s Merkelovou a v patek ho zatkli v US, jedine zemi, kde po obvineni ze sexualniho nasili, nemuze jakkoli komunikovat s okolnim svetem. No a koho dnes pustili?

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (enlugalRP (23.8.2011 20:31) reagovat
Еulálius: Dosaď si místo zelených papírků komunismus. :-D

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 20:28) reagovat
soupli ji na asijsky trhy. A az to prasklo, vsechno slo do kopru. Podle me ma svet daleko od toho idealniho, ve kterem by Tve predpoklady fungovali. Dokud se nenaucime globalne regulovat a pripadne trestat trhy a nikoli jim poklonkovat (jako napr. EU s Reckem, kdy bych nechal Recko zbankrotovat a ti soukromi investori, kteri vedeli v jakych je srackach a dal mu pujcovali a pomahali falsovat statistiky by nevideli ani kacku) Naopak bych je zapojil do obnovy.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 20:28) reagovat
Еulálius: trh je vsechno, jenom ne primitivni. Lidstvo lita na mesic a porad se neshodne, jak trh vlasne funguje B-)

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Еulálius) (23.8.2011 20:28) reagovat
Přitom paralela s náboženstvím je zřejmá - i u zelených papírků lidé v něco věří - že tyto zelené papírky mají nějakou hodnotu. A že nic lepšího neexistuje. Existuje, ale nikdo to nevymyslel; a když se někdo o něco pokusil, selhalo to v lidech. Papírkové náboženství pak přijalo názor, že jakékoliv jiné náboženství je nepřípustné, zločinné, potlačuje lidská práva, že předchozí pokusy jsou varováním atd.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (OldisRP (23.8.2011 20:27) reagovat
Voromi: soucasna krize se da vyresit vhodne mirenymi danemi, napriklad zvednutim dani z kapitalovych vynosu, tim by pro investory zacalo byt zajimavejsi primo investovat a pripadne nest riziko zmarene investice misto spekulovani na akciovem trhu.

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (Roztrhal ParkundRP (23.8.2011 20:26) reagovat
Voromi, neber ty invektivy na sebe, me vytocili ti prvni tri znalci vsehomira s jedinym spravnym nazorem. My bychom se asi neshodli, ja to vidim podobne jako Euladius, kazdopadne z toho posledniho rozhovoru s Roubinim me beha husi kuze po zadech. Jinak co se tyce toho Clintona nemohu uplne souhlasit, ja bych videl problem tam, kde to prevzali banky, dali hypoteku cernouskovi na stredozapade bez vzdelani a bez prace a nasledne tuto cernou diru pojmenovali jako vyhodna investicni pobidka a

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (VoromiRP (23.8.2011 20:26) reagovat
Oldis: osobne si myslim, ze ne, ale tezko ti to vyvratim (nebo naopak Ty mne), kdo vi, co by bylo, kdyby...

Obrázek 'Obamonics' Obrázek 'Obamonics' (enlugalRP (23.8.2011 20:25) reagovat
Roztrhal Parkund: Roubini je takový spíše levicový ekonom, často vystupuje na kanálu RT, takže jeho názory nezle brát za směrodatné. Bohužel pravda je taková, že hospodářská krize, dluhová krize i krize eura byly zaviněny výhradně špatnou politikou a zásahy vlád do fungování trhu.

Strana 1/3. 1 2 3 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...