modern_education.jpg
(Abdul_Hasan) RP (23.2.2014 10:29)
|
Jediné co je u státních maturit paskvil je ta z matematiky, z 90% učivo základní školy a hranice úspěšnosti 33% je výsměch, šak tam nejsou ani derivace a integrály, češtinu by chtělo jen mírně doladit didaktický test, jazyky jsem neměl a nevím, jak jsou, ale angličtina by měla být na úrovni A2... A např. já mám zadání bakalářky, které je využitelné v praxi, byť to plánuju udělat využitelné jen částečně, abych se z toho nepos*al |
|
modern_education.jpg
(Vincenzo) RP (22.2.2014 19:15)
|
@PaulZy: Nevyužiteľnosť bakalárok / diplomoviek v praxi je bežná vec. Ak sa záverečná práca a jej zistenia dajú využiť v praxi (napr. moja by sa dala), študentovi to prospeje. Ak ide o vec, ktorú školiteľ vypíše len preto, aby si odškrtol položku v zozname, je to mrhanie časom a škoda papiera. Ale aj debili predsa musia mať možnosť získať titul, také je slovenské školstvo. |
|
modern_education.jpg
(watertgf) (22.2.2014 15:33)
|
Paulzi podla toho co si vymenoval si mal super skolu to som este nevidel ja sa skor viem vzit do koze voldemorta, sice som uz nejaky ten cas zo skoly prec to je pravda ale pochybujem ze sa toho vela zmenilo za ten cas Vacsina stale aj tak vyzera ze si to ucitel pride odsediet spolu so ziakom. |
|
modern_education.jpg
(voldemort) (22.2.2014 15:18)
|
jó, gympl. Tělocvik - na to, že měla úča 7 let možnost něco ovlivnit (cokoliv, od nějakých návyků, nebo prostě pocitu, že se lze zlepšit, když se v něčem vytrvá), výsledek nula. Dějepis - skončil rokem 1918, zbytek byl jen pro maturanty. Psychologie - he? Literatura - ne, básníky 19. století číst nebudu ani za zlatý prase, tím míň hry od Havla. Informatika - doom 2 nezestárne. Chemie - bezva, jen kroužek byl jen pro mladší žáky. Občanka - vyjmenujte ministry. Matika, Fyzika - ano, tohle se mě bavilo |
|
modern_education.jpg
(PaulZy) RP (22.2.2014 15:00)
|
Jenže to nebyla škola podle tehdejší představy ministerstva, dnešní studenti často kecají něco o komunistických osnovách. Mě ta škola naučila dost. Ono to bude hlavně o přístupu. Výtvarku učila dcera malíře, matiku bývalý inspektor, co všechno bral do hloubky. V Němčině jsme se občas dívali na Alles Gute (Česká soda i originál), v Biologii jsme se párkrát podíval do mikroskopu za 40 tisíc, referát o Zarathuštrovi do ZSV ještě někde mám. To bylo před paskvilem zvaným státní maturity a sloučením s obchodkou. |
|
modern_education.jpg
(kapila...) (22.2.2014 14:48)
|
ne, neříkali. říkali, že je to příprava na zaměstnání. nikdy nezapomenu na ten pocit hořkosti a teplo mých rudých tvářiček, když se v první práci střetla teorie (moje práce splňovala jasně dané požadavky) a praxe (i přes splněné požadavky, to bylo údajně na .....). místo objetivně udělené jedničky přišel pojeb. jinak k objektivnosti - proč má debža dostat jedničku z suše odvykládaných faktů, které ani nechápe a druhej dostat dvojku bo zapomněl na jedno, dvě data, ale dal do souvislostí? |
|
modern_education.jpg
(Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:27)
|
... jinak právě škola má být objektivní, jak jinak bys chtěl porovnat schopnosti dvou lidí v různých oblastech? Tobě ve škole neříkali, že škola není jako "normální" život? |
|
modern_education.jpg
(Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:25)
|
... "novinový" článek, apod., což se dle mě dá lépe hodnotit, na ten dopis jsou jakési pravidla, které je třeba dodržet, novinový článek se dá přečíst, nastudovat jeho podoba, struktura atd. zato málokterý žák půjde do Louvre studovat obrazy či někde do filharmonie hudbu... Ano, dějepis a zeměpis se místy !!!trochu!!! prolíná, to ale třeba taky fyzika a matika, občanku bych do toho moc netahal, mi nikdy nepřišla moc podobná s dějepisem a občankou... |
|
modern_education.jpg
(Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:25)
|
kapilára: no zrovna u tělocviku se dá měřit "snaha" jak? Ni když někdo doběhne 3000m a je suchý, tak se asi nesnažil, když to někdo doběhne minutu po něm, je mokrý jak kdyby vylezl z bazénu a rudý jak vlajka sovětského svazu, tak se zjevně překonal. Jak jsem psal, pro věcné hodnocení uměleckých předmětů je třeba absolventa v oné oblasti, většina češtinářů onen jazyk studovala, takže zde bych zrovna problém neviděl. Navíc málokdy se ve slohu řeší umělecká stránka věci, většinou to je něco jako ofic. dopis... |
|
modern_education.jpg
(watertgf) (22.2.2014 14:24)
|
Mimochodom PaulZy tu je nieco k tej kreativite v skolstve http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY . Naozaj ti zavidim ze si sa na vytvarke aj nieco naucil to si asi natrafil na ukazkovu skolu. |
|
modern_education.jpg
(watertgf) (22.2.2014 14:21)
|
Ale asi sa tu vsetci zhodneme ze drviva vacsina casu na zakladnej/strednej je zabita co je strasna skoda a z toho zvysku si clovek zapamata len to co sa nasprtal ako basnicku teda aspon u mna na skole to tak bolo, nikto nic neucil len sa povedal otvorte tie komunisticke knihy a opisovalo sa na tabulu ucivo. Jedine matematika a fizika sa dala ale aj to bolo so zhnusenim. Mame ucebne osnovy stare desiatky rokov tak sa netreba cudovat, skolstvo celkovo nehorazne zaostava za zvyskom asi vsetkeho. |
|
modern_education.jpg
(PaulZy) RP (22.2.2014 14:21)
|
všechno pořádně procvičit, pochopit souvislosti, nabiflovat se. To byla příprava na univerzitu, ne praxi, na tu ostatně pořádně nepřipraví ani univerzita, protože to by musely existovat vysoce specializované obory. Ale jestli lituji, že dokážu nakreslit portrét, znám základní principy fungování lidského těla nebo základní pozadí dějinného vývoje? Nelituji, i když na univerzitě jsem toho využil sotva pětinu (parciální integrály, teorie obvodů, základy programování, maturita z angličtiny úrovně FCE). |
|
modern_education.jpg
(watertgf) (22.2.2014 14:14)
|
Abdul_Hasan: Ospravedlnujem sa asi som sa zle vyjadril, nesnazim sa povedat zrusme dejepis a zemepis ale spravme ich zaujímave pre deti a hlavne aktualne nech to nie su len suche fakty o prod. krajiny od znudeneho "profesora". Ano hudobna a vytvarka su asi vsade rovnake, vytvarka na tu mate papier a nakreslite nieco a hudobna tu mate pocuvajte hudbu namiesto toho aby sa tam naucilo napr ako kreslit alebo nieco o hudbe pripadne aj na nieco zahrat. Skolstvo v sucastnom stave aspon teda vacsina je biedne. |
|
modern_education.jpg
(PaulZy) RP (22.2.2014 14:12)
|
Není škola jako škola. Pokud je bakalářka použitelná v praxi (v letadle, reaktoru, skleníku), případně dokáže poslat pár tisíc lidí na dlažbu (burza), tak potom má titul váhu. Jinak je třeba hledět na techniku, jinak na umění (zajděte si někdy do divadla) nebo třeba cvokaře.
Krelikář: Prosím?! Jediné, co mě na gymplu štvalo, byla ta redundance. Typy termických reakcí už nevyjmenuji, obsah látky byl srovnatelný s 70 kreditama na VUT. Alespoň to platilo v Hodoníně, kde se jelo ještě podle tradičních osnov: |
|
modern_education.jpg
(Vincenzo) RP (22.2.2014 14:09)
|
Problém je v tom, že na Slovensku má prístup ku vzdelaniu každý a tak stretávam aj tupcov študujúcich vysokú pri ktorých sa čudujem, akým zázrakom vôbec skončili strednú. Minimálne dve tretiny slovenských vysokých škôl by bolo treba zavrieť, ak nie zrovnať so zemou. Výtvarná a hudobná majú význam aspoň v rámci všeobecného rozhľadu. Takisto som alergický na oslovovanie stredoškolských učiteľov "profesor", nemajú na to právo (no zažil som docenta, ktorý "vo voľnom čase" učil na zdravotníckej strednej). |
|