ynteligentni novinky.cz 21.06.2014 
Obrázek ynteligentni novinky.cz
tady uz valka byla tankies guilde zabijeji 10pct and I am not in priste bud zvon nebo nechod happy birthday Skynet
Komentáře (47) Komentovat Nezobrazovat

ynteligentni_novinky.cz.JPG (Dany0RP (22.6.2014 12:51)
Mně se více líbí experiment prováděný ve finsku kde nejsou žádné striktně dané "třídy", prostě se děcka učí co zrovna stíhají (jestli teda rozumím správně). Je pravda že holt děcka se potřebujou naučit i věci co je nebaví, a naučit se učit věci co je nebaví. Ale jako dlouholetý kritik českého vzdělávání, já bych přenesl tuhle zodpovědnost na rodiče. Ve škole se budou děcka učit o světu, společnosti a matice a dělat si kamarády a rodiče je doma naučí jak se pořádně učit a sámi.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (Abdul_HasanRP (22.6.2014 12:16)
filias: matika nemá být o biflivání, ale o pochopení. Dle mě by nemělo být cílem zkoušení nachytat studenta na složitosti dvou příkladů (jak bývá často zvykem na VŠ), ale na neznalosti poloviny učiva. Státní maturita není uplně špatně, co je špatně je hranice úspěšnosti, která by měla být přinejhoším na 50% s tím, že tam bude i veškeré SŠ učivo (tj. včetně derivací, integrálů, limit), v současné podobě tak na 60% minimum, první rok měl být tak na 75%...

ynteligentni_novinky.cz.JPG (SirIndyRP (22.6.2014 8:34)
onder: Ne, viz predchozi koment. Opakujes se.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (filiasRP (22.6.2014 6:42)
Pořád se zjednodušují nároky. Díval jsem se na maturitu z matky a jestli tohle někdo nedal, tak nemá prostě nárok. To nebylo žádné "biflování". Ano, vzdělávací systém tu má ještě hodně co dohánět, ale problém vidím taky v lidech - jsou přesvědčeni, že jim stačí získat titul/maturitu a tím to pro ně hasne (klidně podvodem) - do další vzdělávání v oblastech "co je baví" moc lidí nedělá.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (onder) (22.6.2014 0:10)
WhTowers: Co se dá dělat. Snad už to nějak bez tvojí přízně doklepu ;-) . A díky za hodnotný příspěvek do diskuze, trotle.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (onder) (22.6.2014 0:08)
SirIndy: Tenhle systém ale funguje dlouhou dobu. Kdyby byl špatný, už dávno by zanikl. Nemyslíš?

ynteligentni_novinky.cz.JPG (SirIndyRP (21.6.2014 23:58)
onder: Protoze za nim stoji stat, stat je schopen protlacit a udrzet v provozu i ten nejvetsi nesmysl. Kdyby toto odvetvi nebylo regulovane, vsechno vypada uplne jinak.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (WhTowers) (21.6.2014 23:47)
Ondere, jen jsem ti chtel rict, ze si mi hrozne nesympaticky. Ackoliv nejsi hloupy, tva chytrost ti stejne bude na nic, moc kecas, neumis si priznat chybu a jeste kecas spatne. Pico :-)

ynteligentni_novinky.cz.JPG (onder) (21.6.2014 23:11)
SirIndy: Aha. Je jenom zvláštní, že se tradiční (já netvrdím, že bezchybný nebo nejlepší) systém uchytil tak masově na úkor tebou protěžovaného. Proč to?

ynteligentni_novinky.cz.JPG (SirIndyRP (21.6.2014 22:27)
onder: Tohle je ubohy argument, ze to takhle nefunguje, lide berou soucasny system jako jedinou moznost a o takovychto alternativach nemaji tuseni, nebo to primo zakony nedovoluji, proto to neni rozsirene.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (onder) (21.6.2014 22:21)
SirIndy: Otázka je, co a hlavně koho za těch 40 let vyprodukovala ;-) . A ikdyby nakrásně fungovala, tak jakoojedinělý experiment. Ne jako masově užívaný systém. Tomu prostě nevěřím. Ostatně, kdyby to tak bylo, už to takhle funguje, ne? Nefunguje.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (SirIndyRP (21.6.2014 21:56)
onder: Tak si precti ty clanky, ta skola takhle funguje uz 40 let.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (onder) (21.6.2014 21:40)
SirIndy: To mi přijde jako utopie. Nevěřím tomu. Neshodnem se, ale příjemná diskuze. Díky.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (SirIndyRP (21.6.2014 21:21)
PaulZy: Takovouhle skolu hrou nemam na mysli. Ve svobodne skole neni zadna organizace, nikdo neni do niceho nucen, musi mit vlastni motivaci. Treba ze se nauci pocitat proto, aby si mohlo s kamarady zahrat nejakou hru, ktera to vyzaduje.

ynteligentni_novinky.cz.JPG (PaulZyRP (21.6.2014 20:51)
Onen "komunistický" styl výuky dal slušný základ, díky kterému jsem měl skutečnou volbu mezi více nesouvisejícími obory (technika, umění, biologie, fyzika) a schopnost propojit si souvislosti. Jedno nejmenované soukromé gymnázium v Brně má ve zvyku proletět matematiku k parciálním derivacím už v prváku, místo probírání do hloubky. Spíš to chce snížit redundanci a reflektovat současné poznání a profesní požadavky. To se nedaří ani univerzitám, ale ani to není úplně možné (nelze mít 10 tisíc oborů na školu).

další...