Vizionari.jpeg
(MSG) RP (24.4.2018 17:26)
|
A ešte taká "drobnosť": elektrické (a vlastne skoro všetky, čo sa nerobia v EU) autá nám sem vozia lode (a kamióny), takže každý nový elektromobil z Japonska už spotreboval toľko mazutu a nafty akoby šiel Paríž-Peking rallye! 8 najväčších megamonsterultrasuperhyper lodí vyprodukuje viac emisií ako všetky osobné autá dokopy a aj tak je to stále len promile oproti produkcii amerických tovární, ktoré sú zas len polovičkou voči produkcii čínskych, kto vie vypočítať, o koľko sa znížia emisie bez osobných áut? |
|
Vizionari.jpeg
(MSG) RP (24.4.2018 17:09)
|
@ HonzaRez čítal som tú (poslednú) Verneovku a je nechutne presná (možno až podozrivo presná vzhľadom na to že ju "našli" len nedávno), aj keď nechápem prečo J. Verne prešiel z elektriky na stlačený vzduch... |
|
Vizionari.jpeg
(HonzaRez) RP (20.4.2018 11:50)
|
Paříž ve 20.století... |
|
Vizionari.jpeg
(Ja01.) (19.4.2018 20:08)
|
ano, pretoze to su porovnatelne naklady s prevadzkou napr. uholnej elektrarne...co sa tu clovek nedozvie, okrem toho, na streche trava obvykle nerastie a ked je to na luke tak tam mozu pobehovat ovce a menic dc/ac na tento ucel nechces, na elektrolyzu potrebujes dc |
|
Vizionari.jpeg
(socket) RP (19.4.2018 19:49)
|
cize solary netreba cistit, kosit travu okolo, menit menice, atd? ahaaaa |
|
Vizionari.jpeg
(Ja01.) (19.4.2018 15:29)
|
tak potom to mas na picu uplne pretoze ak pocitas ucinnost zdroja tak pri fotovoltaike je vysledok 9% co su ale pocty o nicom, pokial do toho nezaratas naklady zdroja na vyrobu kWh energie coz je ti pri fotovoltaike dufam jasne, ze vstupna energia je len na zaciatku pri vyrobe zariadenia |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 14:26)
|
Ja01.: Nevím, jak kolega, ale v našich krajích je zvykem nejprve číst, potom se pokusit pochopit, a nakonec teprve reagovat. V té vaší prdeli se zjevně vynechává druhá fáze, resp. mám jisté pochybnosti o zvládnutí i té první ... takže tohle asi píšu docela zbytečně, ale kdyby náhodou: Tvých 95% je totéž, co popisuju "samotný rozklad se blíží 100". Nicméně tu energii na to je potřeba někde vzít, tzn. je třeba uvažovat účinnost současných zdrojů, a po pronásobení těchto dvou účinností jsme někde na těch 30%. |
|
Vizionari.jpeg
(Ja01.) (19.4.2018 12:50)
|
neviem v akej prdeli vy dvaja zijete ale dnes ma alkalicky elektrolyzer priemyselne pouzivany ucinnost 50-70% a niektore nove experimenralne membranove 95%, dalsia vec, existuju vysokotlake elektrolyzery kde odpada potreba kompresora na tlacenie vyrobeneho vodika do zasobnika |
|
Vizionari.jpeg
(MSG) RP (19.4.2018 10:34)
|
Kým sa elektrina vyrába z fosílnych palív, je to len o preložení výfuku z auta do komína elektrárne, skôr sa mi vidí ako praktickejšie využitie "pedalcars" (quadbike, a.k.a. šlapacie autíčko) ako to bolo opísané v sci-fi Neuromancer (1984) (ak sa vám nechce čítať, na jej motíve by mal "čoskoro" byť film a v 1995 bol natočený z nej vychádzajúci film "Johhny Mnemonic") |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 9:38)
|
... a není příliš velká motivace jej stavět, pokud je to dražší než řešení, která aktuálně v provozu máme nebo se s nimi dá počítat ve výhledu na dobu, během které by se stavba měla zaplatit. Navíc skladování a přeprava čistého vodíku je o dost náročnější (čti dražší) než nějakej ten svítiplyn apod. |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 9:36)
|
Ja01.: Více číst, méně žvatlat. Kolega psal "zatím", v čemž má pravdu, zdroj např.: https://technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse Jestli časem bude z vody 96%, to je spekulace. Rovněž nevím, o jaké "praxi" 65% se bavíš, samotný rozklad se blíží 100, ale celkově je to okolo těch 30, viz stejný zdroj, tvých 65 neodpovídá ničemu. Ditto potrubí, problém není, že by se nedalo postavit, ale že aktuálně nestojí ... |
|
Vizionari.jpeg
(Ja01.) (19.4.2018 9:04)
|
alveron, co to meles za sracky? energeticka ucinnost elektrolyzy vody v praxi je okolo 65%, len idiot pocita s tym, ze sa pre auta bude vyrabat vodik zo zemneho plynu ked sa ten da pouzit priamo. A potrubia na plyn tu boli odjakziva ne? ziadne plynovody sme nemuseli stavat... |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 8:42)
|
mrdukráľ ozajstný: Zásadně nesouhlasím. Žádnej trest smrti - zavřít do kolotoče, ať tam běhaj jak křečci a generujou elektřinu. |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 8:23)
|
... a jednak to totálně zkryplili a udělali z toho klasickej (plug-in) hybrid místo čistě elektrickýho auta s generátorem ("range extender"). Před šesti lety jsem zvažoval elektroskútr. Tehdá by se tak za sto litrů něco použitelnýho sehnalo, hm, neměl jsem sto litrů na takovou věc. Zatímco půlka číny jezdí na elektriku, nabídka u nás se spíše zužovala, až to dospělo do takovýho bodu, že jsem vloni koupil benzínový prdítko za 25 kKč. A tak různě. Tak teda fakt nevim, kde to za těch 10-20 let chceš vidět |
|
Vizionari.jpeg
(mírný pokrok v mezích fyzikálního zákona) (19.4.2018 8:17)
|
bartlll: Člověk je obdařen rozumem, aby nemusel všechno zkoušet. Šel by sis skočit z Nuseláku, abys vyzkoušel, že zrovna tvoje tělo to nevydrží, nebo shledáváš dostatečnou podobnost s těma, kteří to nepřežili, a tudíž budeš věřit, že bys to ve zdraví nedal ani ty, i bez experimentu? Před 11 lety se představoval Chevrolet Volt, říkal jsem si, že bych ho mohl koupit jako ojetinu, jak budu měnit - hm, mám diesla, protože Volt se jednak zpozdil, tedy v době výměny by byl leda novej, a jednak ... |
|