Same place 103 years ago 16.10.2018 
Obrázek Same place 103 years ago
meanwhile ruska zmrzlina kdyby lotr vznikl dneska slovenski stroj casu financni poradenstvi double nebo nic pozitivne stranky socializmu bolsevici nackove atd
Komentáře (56) Komentovat Nezobrazovat

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (20.10.2018 12:28)
Prudič: Nerozumím, co jsi chtěl říct - já zpochybňuju, zda je letadlo dopravní prostředek? A to jako co bereš, já chci tak kvalitní drogy taky!? Když vědec nerespektuje vědecký metody, tak to má stejnou logickou hodnotu, jako argument koblihou. Babiš je taky prominent, takže nemůže (pro peníze, pro slávu, pro odvrácení blamáže ...) lhát, či být pomýlený (ať už v datech nebo metodice)? Svědků Jeho..., er Babišových je také řada, má to o to větší váhu? Ale tebe od slepé víry asi neodvrátí nic ...

Same_place_103_years_ago.jpg (jo ho hoo) (18.10.2018 5:20)
Za chvili je tu cyklicke solarni minimum, zamrzne Temze, zamrznou kanaly v Amstrdamu a Mississippi, jako pred 200 lety - a pak jeste budete na "globalni oteplovani" radi vzpominat, kyslicnikove uhliciti ;-)

Same_place_103_years_ago.jpg (Prudič) (17.10.2018 10:15)
antiekologista: Já fakt už nevím, co zpochybňuješ. Letadlo je taky doprava, ne? Zpochybňuješ jen pro samoztný zpochybňování. Myslím, že když řada porminentních věcí vydá zprávu, kterou převezme OSN, tak to není, jako když Babiš dá koblihu. Ale tebe asi nepřesvědčí nic.

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (17.10.2018 7:35)
Kdybysme teoreticky přistoupili na premisu, že největší problém jsou emise z dopravy, tak jak by sis představoval "něco dělat"? Já bych šel po největších zdrojích - ale nějak jsem si nevšiml zákazu dopravy zboží letadlama a loděma nesplňujícíma euro6 ... Takže materiál, kterej je používanej jako zdůvodnění současný agendy, je pro mě apriori podezřelej. Třeba je v pořádku, a jen se hodí do krámu, ale v odkázaný zprávě vidím zásadní nedostatky, viz níže.

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (17.10.2018 7:35)
Prudič: Jistě, kritickej přístup je nežádoucí, je třeba věřit a neptat se, tu máš koblihu a vol největšího grázla, protože potřebuje načerpat víc dotací, tu máš směrnici a kup si nový dražší auto, protože napojenej byznys potřebuje vydělat, atd., kdo pochybuje, toho je potřeba zlikvidovat, začneme onálepkováním za nepřítele ... "je třeba s tím něco dělat" - a o to právě jde, bez znalosti problému děláme akorát píčoviny, necháváme se vláčet mocenskejma zájmama jak v temným středověku, místo Boha pseudověda.

Same_place_103_years_ago.jpg (Prudič) (16.10.2018 21:37)
antiekologista: Hele, já se v těch tvejch argumentech nějak ztrácím. Fakt nevím, co tvrdíš. Přijde mi, že se snažíš všechno zpochybňovat, abys šířil názor "vždyť vlastně nikdo neví, jak to je" - tak fungujou ruský trollové. Jistěže nikdo přesně neví, kolik se přesně vypustí emisí v jakým podílu a jak přesně to ovlivňuje oteplování. Ale poselství zprávy je jasný: Planeta se otepluje, hrozí průser, můžou za to lidi, je třeba s tím něco dělat.

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (16.10.2018 20:57)
Například ztenčování ozonové vrstvy – protože stratosféra pohlcuje méně záření, tak se ochlazuje, ovšem přísun energie z vesmíru je víceméně stejný, takže ta nepohlcená potom končí v nižších vrstvách nebo na povrchu. Přičemž CO2 sice na děje ve stratosféře vliv má, ale dle aktuálních hypotéz jsou rozhodující zcela jiné plyny. V odkazované zprávě ale o stratosféře není ani slovo a ozon je zmíněn jen v souvislosti s mortalitou.

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (16.10.2018 20:56)
Prawda . . . : Oteplování jako takové snad nikdo nerozporuje. Otázkou jsou přesné mechanismy, jak k němu dochází. Podívej se, ani vy dva "oteplovači" se mezi sebou neshodnete - ty považuješ dopravu za menší problém, aknel za největší kontributor. Přičemž se tedy trošku míjíte, jeden o voze a druhý - ehm, o kole u vozu, neb ty mluvíš o "celkovém objemu problému", zatímco aknel o "množství skleníkových plynů". A já třeba s tím rovnítkem activities (problém) = koncentrace CO2 nesouhlasím, znám i jiné faktory.

Same_place_103_years_ago.jpg (Prawda . . . ) (16.10.2018 16:17)
A je to za zamyšlenou. 500MW, když si vezmeš, že doma máš třeba kotel s výkonem kolem 15kW a vytopíš tím jeden rodinný dům a to se může rovnat 1/12 toho, co vyleze z komína ve zmiňované teplárně.

Same_place_103_years_ago.jpg (Prawda . . . ) (16.10.2018 16:10)
@akne: Pokud zůstaneme čistě u CO2, jako skleníkového plynu, který je přítomen každému hoření, pak v dopravě opravdu vzniká minimum tohoto plynu, ve srovnání s výrobou elektřiny a vlastně i tepla. Co se týče dalších škodlivých plynů, nejen těch skleníkových, tak vůbec tím nejhorším jsou lokální topeniště, kdy (nemůžu najit zdroj) se dokáže 12 lokálních topenišť vyrovnat teplárně o výkonu 500MW. A není to jen díky pálení plastů a odpadu. Paradoxně je v zimě lepší vzduch v centru města, než na vesnici.

Same_place_103_years_ago.jpg (CajgonRP (16.10.2018 15:26)
aknel: s pozitivním přínosem jaderné energie vesměs souhlasím, hlavně co se týče efektivity, ale bohužel vzhledem k tomu že se vodní páry považují také za skleníkové plyny je jejich přínos v tomhle ohledu poněkud sporný

Same_place_103_years_ago.jpg (aknel) (16.10.2018 15:19)
Prawda: souhlasím, nejčistější (aspoň v našich podmínkách) je jádro. Na druhou stranu ale množství skleníkových plynů pocházejících z dopravy je většina (hlavně letecká a lodní). Ale to je těžký, v dnešním světě je naprosto nemyslitelný dostat uhlíkovou bilanci na nebo pod nulu, to bychom museli všichni přestat jíst hovězí, kupovoat zboží z dovozu, cestovat, používat klimatizace, topit na víc než 15 °C a podobně.

Same_place_103_years_ago.jpg (aknel) (16.10.2018 15:14)
antieko: Prokázané to je, ale asi nemám moc chuť to tady vypisovat. Uznávám, že jsem vynechala asociaci human activities -> CO2 koncentrace, ale ono se mezi to dá v podstatě vložit rovnítko. Je jen velmi málo lidských aktivit souvisejících se změnou klimatu, které by nevedly ke zvýšení koncentrace skleníkových plynů (majoritně CO2). Stačí trochu chtít a podložené důkazy se dají bez problému najít, např. v již zmíněné zprávě IPCC.

Same_place_103_years_ago.jpg (Prawda . . . ) (16.10.2018 14:10)
To ještě někdo rozporuje globální oteplování? Jediné, co se furt debatuje, a to jen proto, že je to hodně vidět, jsou skleníkové plyny v dopravě. Přičemž málokomu už dochází, že to je pouhý zlomek celkového objemu problému. Vůbec tou nejhorší věcí, co na planetě děláme, je výroba elektrické energie. Go green lidi se teď neudrží a začnou pohádku o čistém soláru a hodné větrné elektrárně a pohádku o přehradě.

Same_place_103_years_ago.jpg (antiekologista) (16.10.2018 13:49)
aknel: Dovoluju si připomenout, že Bobsik napsal: "Přitom vliv CO2 na oteplování nebyl uspokojivě prokázán". Takže citace "Human activities are estimated to have caused approximately 1.0°C of global warming" nemá k jeho tvrzení žádný význam. "Human activities" není jen změna množství CO2 v atmosféře. Další pokus?

další...