Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(rennee) RP (13.1.2020 7:54)
|
Dámy, a pánové, klid, prosím. Název obrázku psal nějakej troll, který se nás snaží rozeštvat. Brňák by slovo "bo" ve významu "nebo" nepoužil. Protože "bo" vždycky bylo, je a bude "protože". |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(Newerer.) (13.1.2020 3:06)
|
Tramvaje. Aha. To nestačí tu diskuzi překrýt jedním slovem? |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(trada) (12.1.2020 14:22)
|
prostredni vuz ma narozeniny (jako ja dneska) |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(456) (12.1.2020 12:18)
|
celuloza: Těm starým nechybí nic? Však si je kupte do Bratislavy, ušetříte za nové. Pojízdná ojetina z Prahy vyjde na 10 tis. EUR i s dopravou. A můžete se těšit na to, jak vám to tam v Blavě bude jezdit ještě dalších mnoho desítek roků. (nebude, do 10 let se takový vrak rozpadne) |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(aaasdf) (12.1.2020 11:07)
|
pražáci si hrajou na elitu a jezdí v takových vracích konečně o jeden vrak míň |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(Nerrg) (12.1.2020 9:33)
|
Ten druhej: takže pražák, který jezdí s roční šalinkartou za 10Kč/den je menší zátěž pro MHD, než turista, který si koupí denní za 110Kč (případně každou cestu zaplatí 24Kč) a proto MHD nevydělává a musí být dotováno? Když si Pražák pozve na víkend 3 Slováky, vydělá na nich MHD víc, než na něm za měsíc. Hodnoť to jak chceš, ale čísla neignoruj. |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(skn) RP (12.1.2020 9:10)
|
Praze NENI co zavidet... |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(ten druhej) (12.1.2020 1:32)
|
A co se dotací týče, vzhledem k enormní zátěži pražské MHD (turisti, dojíždějící za prací, Slováci apod.), kterou žádné jiné město u nás netrpí (a nevydělává), je vyšší částka jen odpovídající. Nelze srovnávat podle počtu "oficiálních" obyvatel. Spíš bych srovnal počet cestujících (ročně), což v Praze za rok 2017 bylo 1.1 miliardy lidí, v Brně za rok 2018 (2017 jsem nenašel) to bylo 356 milionů. Navíc, výnosy z turismu (dph) jdou státu rovnou do kapsy, náklady nese město. Asi tak. Nevidím důvod k závisti. |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(ten druhej) (12.1.2020 1:17)
|
@mrkev 830 je dost neaktuální informace (mají to na oficiálních stránkách DPP, ale s tím, že to je aktuální ke konci roku 2017). Současný počet v Praze je nějakých 896 kusů. Což JE víc, než 877, za předpokladu, že jinde nenakupovali nové tramvaje. To už ale zjišťovat nebudu a nechám to na jiné odborníky. |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(mrkev) RP (12.1.2020 1:16)
|
@lmao Jiní tomu říkají prostě blbost... |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(lmao) RP (12.1.2020 0:45)
|
@ mrkev: Nekdy se tomu rika hyperbola. |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(mrkev) RP (12.1.2020 0:06)
|
Ty, nesmysle, Praha je ve státě. Takže z definice víc tramvají mít nemůže... Dokonce nemáš pravdu, ani kdybys chtěl napsat "víc než ve zbytku státu", viz data ze stránek a výročních zpráv: Praha 830, Brno 327. Ostrava 259, Olomouc 68, Liberec 59, Plzeň 116, Most-Litvínov 48. Tedy 830 proti 877. Praha pak samozřejmě bere na dopravu a člověka čtyřnásobek dotací, co zbytek republiky... |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(44tops) (11.1.2020 23:24)
|
A kdy si Vy objednáte vyhlídkovou jízdu v T3 Coupé, co? |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(pc2005) (11.1.2020 22:46)
|
A to ještě chtejí T2 zpátky https://prazsky.denik.cz/podnikani/tramvaje-t2-se-vraci-renovovane-vozy-budou-projizdet-prahou-na-lince-c-23-20191221.html |
|
Pragl_nema_na_nove_saliny_bo_co.jpg
(nesmysl ) (11.1.2020 22:33)
|
chlapečku, v Praze je tramvají víc než v celým státě |
|