vodik je slepa vetev vyvoje 12.06.2020 
Obrázek vodik je slepa vetev vyvoje
make names again Zahnat do kouta potreti s jinou zenou  terenkoz rychlokurz ruske historie
Komentáře (53) Komentovat Nezobrazovat

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (MSGRP (14.6.2020 1:59)
Lohner-Porsche Mixte sa prestal vyrábať pred 115 rokmi a stále majú elektrické a hybridné autá rovnaký problém a tým sú batérie: kým nebudú tie grafitové nanorúrky alebo niečo iné, čo pre Číňanov neťažia Afričania a je toho málo, tak žiadny graf nepomôže...

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (456) (13.6.2020 14:58)
To se dalo čekat, že když za pomocí elektřiny vyrobíme syntetický benzín, že to nebude až tak moc ono. Ovšem když za pomoci zemního plynu vyrobíme vodík...

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Tesla) (13.6.2020 9:37)
@Fucík Graf říká, že vodík je oproti baterce nesmysl (pro auta, pro letadla možná vodík smysl má). Jak efektivně vyrábět elektřinu je ortogonální problém, komunisti chtěli pro Temelín stavět 4 bloky (místo stávajících 2) a chtěli i vůbec stavět další dvě jaderky. Je zvláštní, že Američani jaderky moc neuměj, to bude tím kapitalismem a příliš pomalým RoI jaderky.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Fucík) (13.6.2020 9:18)
Pro mě je vtip obrázku v tom, že v síti u nás nikdy není a nebude 100 % elektřiny z obnovitelných zdrojů. A i kdyby nejakým zázrakem bylo, tak je potřeba brát v úvahu uhelné a plynové elektrárny, které nevyrábí, ale jsou připravené najet na špičkový výkon. Obrázek je jen vlhkým snem jakobyzelených lidí, kteří nevidí širší obraz.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (mrkevRP (13.6.2020 5:56)
@Atarian [odkaz]

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (AtarianRP (13.6.2020 5:11)
mrkev: Ja tomu asi nerozumim. Muzes tedy vysvetlit, jak vyrobi z elektriny tekuty palivo pro konvencni automobily u te treti technologie?

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Tesla) (12.6.2020 21:48)
@Eriček Cartman za 15 minut tam je 280km, což stačí: https://insideevs.com/news/382070/tesla-model-3-v3-supercharging-speed-analyzed/ Baterie Tesly jsou na 2000 cyklů a při inteligentní síti (řízení implementované přes WiFi v Tesla Wall Connector v3) EV, které se nabíjejí v noci ještě pomůžou, protože se pak nemusí stavět další Dlouhé stráně. A hlavně počkejte si za pár dnů na Tesla Battery Day.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Eriček Cartman) (12.6.2020 21:19)
Až na to, že se za 15 minut z 10% na 100% nabít nedá, tedy pokud má být dojezd aspoň 500 km včetně puštený klimačky, navíc ty baterie jsou asi jen na 1000 nabíjecích cyklů a rozvodné sítě na to stavěné opravdu nejsou ...

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Tesla) (12.6.2020 21:12)
@402: EV nejsou až tak těžké, nepotřebují spalovací motor, převodovku, středový diferenciál, oba diferenciály jsou jednodušší, což se pomalu vyrovná té baterce. Model 3 LR AWD má 1847kg (EPA 518km), to je docela normální hmotnost, Superb 3 má 1615kg.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (mrkevRP (12.6.2020 20:57)
@Tim Jsi úplně mimo. Obrázek srovnává účinnost tří různých technologií, které mají na začátku elektřinu místo fosilních paliv. Proto to srovnání začíná pro všechny tři ve stejném bodě. Benzín a naftu do toho mícháš až ty, naprosto bezdůvodně.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (mrkevRP (12.6.2020 20:53)
@flok Zapomínáš na účinnost spalovacích motorů, která je někde kolem 25%. Elektromobily navíc dokáží poměrně dobře rekuperovat, což je ideální, pokud jedeš stejnou trasu tam a zpátky. Za mě jsou elektromobily ideální do města a na takové to každodení popojíždění. Pokud se začne rozumným způsobem stavět infrastruktura (jakože to zatím nikdo reálně nedělá), tak mají šanci výrazně zlepšit celkovou účinnost systému.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (402) (12.6.2020 19:57)
Erf: naopak. Elektromobil je je vždy výrazně těžsí než srovnatelný konvenční automobil.

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (Jarmil Prdel) (12.6.2020 19:51)
V laboratoři ;-) Zkuste se projet v reálném provozu a třeba po dálnici na rychlostním limitu. To pak máte místo 13 spíš 23kWh/100km

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (MemRP (12.6.2020 19:37)
Pro zajímavost aktuální Tesla Model 3 SR+ má spotřebu pouhých 12,95 kWh/100 km [odkaz]

vodik_je_slepa_vetev_vyvoje.jpg (MemRP (12.6.2020 19:34)
Pod obrázkem s efektivitou přeměny energie počítat TEPELNOU energii fosilních paliv (která z většiny vyfučí výfukem pryč) a z toho údajnou potřebu elektřiny, priceless :D (V přepočtu na fosilní paliva jezdí elektromobily za 1-2 litry). Jinak jednodušší je spočítat celkový kilometrový nájezd a to vynásobit spotřebou v kWh.

další...