prumerne stari aut 19.08.2020 
Obrázek prumerne stari aut
Zahnat do kouta potreti rychlokurz ruske historie superroumenista Czechia and Ukraine dynamika ztrat ruske armady
Komentáře (74) Komentovat Nezobrazovat

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 4) (28.8.2020 12:40)
Takze na konci techto "zavodu ve zbrojeni" vsichni jezdi zhruba stejne bezpecne, jako ted, chodci a cyklisti jsou na tom hur a vetsinou take presedli to tanku T-34, prumerna spotreba vzrostla 10-14x oproti dnesku, 50x optoti tomu, co je technicky realne, kdyby prumerne auto melo 400kg a jedina vyhoda je, ze by si lidi prestali stezovat na stav D1. Vlastne by slo "stavet" nove dalnice jenom s mapou, pravitkem, tuzkou a uploadem dat do verejne databaze dalnic.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 3) (28.8.2020 12:31)
... o neco malo hur. Takze si koupim jeste tezsi, pak to udelaji vsichni, pak vsichni jezdme F-450 se spotrebou 30l/100 (tu jsem nehledal, ale odhadnul) a tak si koupim ctyrkolou Tatru, za chvili ji maji vsichni, tak prejdu na T815 a kdyz s nimi zase zacnou jezdit vsichni, tak zlaty hreb programu T-34. Sice zere snad 100 litru na 100km (po odlehceni o vez a kanon mozna o neco mene) a udrzba bude silena, ale kdyz do me narazi Tatra 815, tak na tom jsem lepe, nez v te Tatre.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 2) (28.8.2020 12:29)
Protoze jedine pneumatiky, co jsem sehnal ve spravnem rozmeru uz pri 90 trosku plavou. Sice tu mam pneumatiku, ktere jsou stejne velke (centimetrem), ale na jiny prumer disku, ktere jezdi dobre, ale jak to neni v technicaku, tak se v tomhle state nepovede nic a papir kazdeho zajima mnohem vic, nez bezpecnost. A ohledne te bezpecnosti novych tezkych aut - je to uplne stejjne, jako inflacni spirala - kdyz si koupim tezsi auto, nez maji ostatni, koupi si ho vsichni a vsichni na tom jsme pri srazce ...

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 1) (28.8.2020 12:26)
Woyta: laminat, hlinik, nerez, sendvic plast-kov - moznosti je. Ja mam laminat a jsem spokojen. Trabant ma ocelovou podlahu a podmotorovy ram. Nereznou na nem jenom casti, se kterymi maji ve zvyku buzerovat policajti, kteri nechapou, jak auto funguje a co je pro jeho provoz dulezite. Ja mam 25 kW/500kg ve meste prekrocim povolenou rychlost kdekoliv krome dalnice do kopce a z krizovatky jsem venku prvni. 90km/h to jede, ale od te doby, co tam nemam originalni pneumatiky jezdim 80.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 0) (28.8.2020 12:22)
Woyta: Myslim, ze snizit spotrebu LPG z 1000l/rok na 5l/rok je docela dobry 1. krok. Az bude 98% aut elektromobily, tak patrne klesne cena akumulatoru a vzroste pocet dobijecich stanic dostatecne na to, aby melo smysl bavit se o tom, jestli je lepsi tepelne cerpadlo, nebo vyuzit ten zemni plyn vyrobeny v lete z prebytecne elektriny, vody a CO2, ktery je nas jediny funkcni zpusob, jak ulozit nejakou energii na dele.

prumerne_stari_aut.jpg (WoytaRP (27.8.2020 13:43)
Ohledně bezpečnosti. Zkus bourat ve Fabii a ve Felicii. Je to přímý nastupce. Rozdíl by neměl být velký podle tvé logiky. A co se týče tvého případu s náklaďákem tak od uřčité doby mají spodní nárazník aby osobák nepřejeli. To samé platí o návěsu aby ho osobák nepodjel. Pak už to je jen o bezpečnosti osobního vozu při nárazu do pevné překážky ve vysoké rychlosti. 10 let vývoje dělá hodně.

prumerne_stari_aut.jpg (WoytaRP (27.8.2020 13:37)
Popira svoji nezavislost na fosilnich palivech. Laminat degraduje a rozpadá se. Součané materiály jsou lepší ale stejně je to nevhodné pro seriovou výrobu. Plasty zase křehnou. Už jen mráz jim pěkně snižuje pevnost. A stejně to musíš namontovat na ocelovou/hliníkovou kostru. Takže ano i bakelitový Trabant rezne. 9kw možná stačí do města ale mimo to považuju za nedostatečné. Rychlostí 70-80 budeš omezovat plynulost provozu a nepřímo způsobovat krizové situace. Pro mě je minimum 75kw, A to jsem jezdil s 33kw.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 0) (26.8.2020 16:28)
Elektromobil s topenim na LPG nic nepopira. Vyuzit benzin, nebo LPG s ucinnosti okolo 20% (motor nebezi vzdy na plno) je o neco mene efektivni, nez premenit ho na teplo s ucinnosti 100%. Ale slo by topit i drevem (coz by se asi malokomu chtelo), nebo zaizolovat auto a pouzit tepelne cerpadlo. Tech 9 kWh/100km to udela pri cestovni rychlosti 70-80km/h, coz je temer povolena rychlost. 90 to jede v pohode. Laminat nekoroduje. Ohledne smysluplnosti reseni pasivni bezpecnosti jsem se vyjadril dnes ve 12:22.

prumerne_stari_aut.jpg (WoytaRP (26.8.2020 16:21)
Elektromobil, který má topení na naftu, plyn či benzín poněkud popíra svoji podstatu. Běžně se používá elektřina. Klimatizace je tepelné čerpadlo. Umí jak chladit, tak topit. 9kwh/100km? Tedy nízká rychlost. Takže to by mohl být Aixam Ecity nebo něco podobného. Bezpečnost je u nich příšerna. Za 10let auto technologicky velmi zastara. Pevnost karoserie bude o dost dále. Nemluvě o počínající korozi či únavě materiálu. BTW elektrokoloběžky vychází z RC dílů. To je ještě levná sranda. Stavěl jsem 2,5kw skate.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 8) (26.8.2020 12:44)
(7) ... nejlevnejsi zpusob, jak dostat neco na orbitu dnes vychazi na cca $1000/kg, takze by to byl extremne drahy projekt. Zachycovani neni problem - areal Temelina zvladne pri 1kW/m^2 (solarni konstanta) mikrovln dodavat vic, nez dodava Temelin ted. (8) Kompletni prechod na jadro, ktery blokuji blbecci, nejlepe s pasivne bezpecnymi malymi reaktory IV generace, kterm se z principu nemuze roztavit aktivni zona. A nejlepe zkombinovat s OZE, protoze proc palit jaderne palivo a delat odpad, kdyz slunce sviti.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 7) (26.8.2020 12:41)
(4) obri termosolarni a solarni elektrarna na Sahare branena armadou EU, pokud by se nekdo pokusil porusit smlouvu a obsadit ji - politicky nepruchozi, problem se ztratami ve vedeni (ale to by HVDC nekde na 2-5 Mega Voltu asi omezilo). (5) Zabit, nebo odstavit od energie 90% populace - to neni zrovna v souladu s idealy humanismu. (6) Pokracovat v pouzivani fosilnich paliv dodavanych prevazne diktatorskymi rezimy se kterymi nechceme mit nic spolecneho. (7) orbitalni elektrarna, ale

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 6) (26.8.2020 12:38)
Akumulaci energie z OZE naprosto nezvladame (precerpavacek je par a uz pri cyklu nahoru-dolu jednou za tyden si na sebe nevydelaji), baterky jsou drahe, takze jsou v zasade nasledujici moznosti: (1) nabijet tim elektromobily, kdyz jsou lidi v praci + akumulacni spotrebice, (2) sezonni pracovnici - v zime se nepracuje a lidi by meli zit z uspor, coz dopadne tak, ze ctvrtina lidi ve state skonci po prvni zime ve dluhove pasti. (3) bateriova storage drazsi, nez ceske HDP.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 5) (26.8.2020 12:35)
Ano, prestavna infrastruktury bude draha. Ale stojim si za tim, ze to je nejlevnejsi a nejrealizovatelnejsi reseni, ktere zahrnuje OZE. Pokud ukazeme prostrednicek vsem zelenym dementum, kteri nechapou jak funguje jaderna elektrarna a mysli si, ze radiace je jenom ve vecech, ktere prosly reaktorem, tak muzeme mit jadro a nabijet kdy chceme, nebo zachycovat CO2 ze vzduchu a delat z nej treba butanol, nebo LPG na na to jezdit. Dokud akceprujeme OZE, musime tu energii nekam dat.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 4) (26.8.2020 12:33)
Jezdim na solar a nemam s tim 8-9 mesicu v roce problem. Ale nemam obrovskou tunu a pul vazici kravu, ktera zere 19kWh/100, ale male auticko, ktere si vezme 9kWh/100 a hohate mi staci. Stejne v nem vetsinou jedu sam. Kro potrebuje velkou kravu, zaplati 2-3x vic za baterky, za solarni panely a v zime za elektrinu. Topeni maji elektromobily benzinove, naftove a nebo pokud to je prestavba, kterou delal nekdo s mozkem v hlave, tak propanbutanove. Renault ZOE ma tepelne cerpadlo.

prumerne_stari_aut.jpg (krysalk 3) (26.8.2020 12:29)
Tech jednotek, ktere se daji pouzit DNESKA moc neni, ale pokud budoe mit 20% lidi elektromobil a vyrobci se rozhodnou, ze ta jednotka je spravne misto, kam dat kurvitko, aby donutili lidi zahodit auto, tak jich za par let bude na trhu dost. Viz ridici jednotky pro elektrokola. Polovodice jsou levne. Jinak zprasit navrh jde samozrejme u cehokoliv (i kdyz u Tesly spis tipuju, ze sli nadoraz s redukci hmotnosti a neuhlidali vsechno). Kdyz namotam asynchronak SnPb37, tak se taky roztece pri prvnim pretizeni.

další...