lada_limousine.jpg
(Těžko) (22.9.2022 8:28)
|
Ve všech, jo? Třeba i v emisích? Jinak na jízdní vlastnosti Rintintina alá Citroen 2CV Kachna mám taky vzpomínek víc než dost. |
|
lada_limousine.jpg
(XX) (21.9.2022 21:15)
|
Favorit bylo druhe nejhorsi auto, co jsem mel hned po Skode 120. Obrovskej rejd, priserny brzdy i na rozebirani i na brzdeni. Debilne resenej zadek. Wartburg 353 Tourist je lepsi ve vsech technickych parametrech, nez o 20 let novejsi Favorit. Ano, ve vsech. Vcetne akcelerace a spotreby. |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 19:24)
|
Já jsem měl Favorita z roku 1989 s fabrickou úpravou motoru na tuším 51 kW. Na tu dobu a nízkou hmotnost to bylo fajn. Ve stejné době jsme měli v práci VW Caddy vyrobený někde kolem roku 2000, který byl postavený na Golfu 3. generace. Byl v tom nafťák bez turba, což byl opravdu děs. Mně tedy víc seděl ten Favorit. Klasický Golf 3. generace s benzinovou 1.6 měl kamarád. Ten jezdil samozřejmě líp a i působil moderněji než Favorit. Pořizovací cena nového ale asi byla někde jinde než u Favorita. |
|
lada_limousine.jpg
(Georgethebest) RP (21.9.2022 19:01)
|
* z roku 1994 |
|
lada_limousine.jpg
(Georgethebest) RP (21.9.2022 19:00)
|
Já mám Golf III, z roku 1944, a mám tam obyčejný 1,6 benzín, žádné GTI nebo tak něco. Ale ve srovnání s Favoritem z roku 1994 vyhrává ve všech směrech. Ale je to těžké porovnávat. |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 18:50)
|
Tak on Favorit přišel na trh v době, kdy pomalu končil Golf 2. generace. Ten byl možná ještě ošklivější krabice než Favorit. Golf 3. generace už modernější byl - o tom žádná. V tomto ohledu je to srovnání zkrátka komplikované. Nabídka motorů byla u VW samozřejmě lepší, jenže cenově lze s Favoritem srovnávat maximálně tak základní verze Golfa. Jestli měl vstřikování například i základní motor 1.3 Golfu 2., nevím. Favorit dostal vstřikování v době uvedení Golfu 3. na trh. |
|
lada_limousine.jpg
(Georgethebest) RP (21.9.2022 18:38)
|
Mno nevím..golfy byly trochu jinde..vstřikování, zpracování, výkony motoru, pohodlí....Favorit byla taková krabice......... |
|
lada_limousine.jpg
(Gaunter) RP (21.9.2022 18:29)
|
a spoľahlivosť ako Slnko Moskvy |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 18:25)
|
Ve smyslu technickém v té době Favorit labutí písní nebyl. Podle mě byl celkem srovnatelný třeba s tehdejším VW Golf. Tedy na tehdejší poměry vyložený zázrak. Automobilka sama o sobě by ale rozhodně neměla finance na další inovace tak, aby udržela krok se západní konkurencí ani k segmentu kompaktních automobilů za lidovou cenu. Ojetého Favorita jsem kdysi koupil jako dělníka při rekonstrukci baráku a tak jsem si ho oblíbil, že jsem ho po dokončení prací vykydal a dojezdil kolem komína. Super otloukánek. |
|
lada_limousine.jpg
(Georgethebest) RP (21.9.2022 17:55)
|
Tak Favorit byla taková labutí píseň. Kdyby Škodu nekoupil VW nebo nějaká jiná automobilka tak by zkrachovala jako hromada jiných komunistických automobilek. Ale tím nechci říct že bych jej nechtěl, dokonce mám jednoho v merku a když se podaří tak mi bude zanedlouho říkat pane nemá moc najetých km ( asi 80 tkm ) a není to žádná ta " edice " ale to vlastně vůbec nevadí. Dokonce je to " karbenátek " jen už pár let stojí tak se to musí opatrně a z rozmyslem. |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 17:20)
|
Výrazné vylepšení byl motor s rozvody OHC. Základní verze Fiatu 124 měly rozvody OHV. I když existovaly i vyšší verze s motory Double-OHC. Jak to bylo s pověstným kremelským zákazem vyrábět něco zásadně odlišného, moderního a konkurenceschopného i na západě, těžko říct. Ono to mohlo být i nedostatkem financí na kompletní předělání výroby, nechuť vedení tehdejších fabrik riskovat a makat apod. Když k tomu nakonec došlo na konci totality s přechodem na výrobu Favorita, tak Škodovka skoro zbankrotovala. |
|
lada_limousine.jpg
(KKKK) (21.9.2022 17:06)
|
Švéd v Žigulíku (The Swedish man in Zhiguli - AvtoVAZ)
https://www.youtube.com/watch?v=U0BOx-ctpwk |
|
lada_limousine.jpg
(Georgethebest) RP (21.9.2022 16:57)
|
On byl v něčem lepší než Fiat, myslím že kvůli tomu že jezdil na Ruských silnicích dostal tužší karoserii, a taky podvozek byl robustnější. Ale zase....Škodovka měla protoypy aut které byly oproti tomuhle konkurenceschopnější se západními vozy, třeba mimo jiné Škoda 720, nebo 765. Nebylo umožněno vyrábět.... |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 16:44)
|
Mimochodem kromě Žigulíka jsem měl i Fiat 2300, který byl od dvě kategorie výš než Fiat 124 a Žiguli 1200/1300, a ten Žigulík se stydět fakt nemusel. Oproti tehdejší tuzemské produkci byly ještě výrazně lepší reprobedny značky Radiotehnika. Navíc fabrika nebyla a není v Rusku ale v Litvě, což by mohla být polehčující okolnost. |
|
lada_limousine.jpg
(Těžko) (21.9.2022 16:38)
|
U nás měli bolševičtí prominenti služební Volhy a Tatry. Vexláci a šmelináři zas měli hlavně auta z Tuzexu nebo ojetiny dotažené ze západu. Nějací šmejdi asi Žigulíky taky měli, ale podle mě spíš převažovali ti, kteří si zkrátka raději přišetřili na auto o dost lepší než byly tehdejší katastrofální Škodovky. Odpor k Sovětskému svazu samozřejmě chápu - měl jsem ho taky - ale v tomto případě holt zvítězila pragmatičnost. |
|