kralikarny a vily 09.11.2022 
Obrázek kralikarny a vily
tak dava ci nedava Im meme front vs back porad stejni lidi jako od okupace v 68 The Price we must pay copilot odhaleny
Komentáře (37) Komentovat Nezobrazovat

kralikarny_a_vily.jpg (Abdul_HasanRP (11.11.2022 14:41)
brnonymova reinkarnace 5: no nevím, jak u jiných, ale dispozice u toho, kde bydlím je parádní - typ G57. Když se tomu opraví jádro, tak dle mě paráda, mám naopak velké pokoje, oddělená kuchyně... Dnes když koukám na ty novostavby s jedním pokojem 4x6 m s tím, že je tam jenom kuchyňský kout a dvěma pokoji co jsou sotva 2x3 m popř. ložnice 3,5x3 m, tak v tom bych nechtěl bydlet ani sám, natož třeba s rodinou, kdybych měl... Ekonomiku stavby nevyhodnotím. Skoro netopím, zatepleno 10 cm EPS.

kralikarny_a_vily.jpg (Rudá demagogie) (10.11.2022 15:39)
afrineizra: Panelák nemá neomezenou životnost jako celek ani náhodou. Největší riziko je koroze ocelových armatur v místech jejich spojů. Spoje jsou standardně halabala zaplácány tmelem lidově zvaným medvědí hovno. Musí se to hlídat a kvalitně opravovat. Často se to jen překryje polystyrenem při zateplování a hotovo. Paseku tam může dělat kondenzát nebo zatékající voda. Liší se to i verzí paneláků, kterých je docela dost. Novější konstrukce mívají méně problémů.

kralikarny_a_vily.jpg (paylotRP (10.11.2022 13:27)
Izák je socialistickej debil.

kralikarny_a_vily.jpg (afrineizra) (10.11.2022 11:28)
@Dr.Str. Hlavní rozdíl v dnešních panelácích - a co jiného se staví je, že není jeden byt jako druhý a není tam umakartová koupelna, ale vnitřní příčky jsou dozděné. Panelák má životnost zřejmě neomezenou, stačí zateplit a občas zrevidovat rozvody a stoupačky.

kralikarny_a_vily.jpg (Dr.Str.RP (10.11.2022 11:20)
Každopádně hlavní posun byl v tom, že se ustoupilo od stavby pavlačových domů, vytápění velkých celků je levnější (v tom s brbonymousem nesouhlasím). Ten základ je to, že stavby postavené jako dočasné bydlení, které se měly zbourat po třiceti letech, fungují dodnes, když nejsou zničené svými nájemníky. A očividně se s nimi počítá dál. Vytvořily nějakou normu bydlení, kterou mnozí považují za naprostý základ - což vlastně není na škodu.

kralikarny_a_vily.jpg (Dr.Str.RP (10.11.2022 11:13)
(Abdul_Hasan) Změnily se technologie a priority. Jak píše Pepee, je rychlejší a levnější slepit barák z pěnových cihel (ale nesouhlasím s tím, že tehdejší standard nebyl pro mnohé lidi posun k lepšímu; dnešní standard je v tomhle pohledu irelevantní). Zadruhé se nesměla zbytečně zastavovat půda a urbanisticky bylo lepší narvat co nejvíc lidí na jedno místo, takže se efektivněji řešily služby a hromadná doprava. Mimochodem, panely se dnes stále používají - na překlady. Hurdisky jsou překonané.

kralikarny_a_vily.jpg (brnonymova reinkarnace 5) (10.11.2022 10:27)
Panelaky se nestavi z nekolika duvodu, jednak naklady na vystavbu byly uz tehdy v CS vyssi, nez na vystavbu cihlovych domu (jenze v SSSR byly nizsi a my museli vsechno delat podle jejich vzoru), dispozice byla uz tehdy strasna a pokoje byly moc male a naklady na energie a udrzbu jsou u takove stavby obrovske.

kralikarny_a_vily.jpg (PepeeRP (10.11.2022 9:27)
Porovnavat panelak s bezdakem ma jaky duvod prosim? =) Uploader je nejaky komousky vypatlanec?

kralikarny_a_vily.jpg (Abdul_HasanRP (10.11.2022 8:45)
Proč se to vlastně už nestaví? Vždyť ani tehdy to nebyla po technické stránce zrovna naprostá hrůza, dnes by se to dalo udělat daleko kvalitněji. Plus dispozici bytů mají ty paneláky daleko lepší, než ty "moderní" hnusy.

kralikarny_a_vily.jpg (ruzacz) (10.11.2022 7:33)
za komancu bezdaci nebyly protoze byly zavreny v krimu :D

kralikarny_a_vily.jpg (Pedro F) (10.11.2022 0:06)
Ty vily si muže dovolit i nepracující, ty králíkárny byly na pořadník jen pro vyvolené

kralikarny_a_vily.jpg (dfhgfdghdfghfdg) (9.11.2022 23:28)
tou jsou ale kapitalisticke vily pro socialisty

kralikarny_a_vily.jpg (JakbínRP (9.11.2022 22:32)
systém nemůže za to, že je někdo neschopnej debil B-)

kralikarny_a_vily.jpg (Rudá demagogie) (9.11.2022 22:30)
Human.: S neúdržbou bytového fondu souhlasím. A nešlo jen o bytový fond, ale o všechno. Státní podniky neměly na investice do rozvoje atd. Všechno zastarávalo a chátralo. Tzv. vnitřní dluh astronomicky rostl. Ale co se týče vlastnictví bytů, tak ke konci totality už ve výstavbě převažovaly byty v družstevním vlastnictví nad byty obecními. Stát tak řešil nedostatek peněz a lidí na výstavbu. Samozřejmě to s těmi družstvy bylo všelijaké a k převodu do osobního vlastnictví by za totality nikdy nedošlo.

kralikarny_a_vily.jpg (Human.) (9.11.2022 21:44)
A k dokončení myšlenky - kromě rodinného domu coby výjimky jste tehdy žádnou králíkárnu nikdy nemohli fyzicky vlastnit, jen jste měli užívací dekret a mimo služby platili nájem (zcela nereálně malý pro obnovu bytového fondu, takže se logicky zrovna moc neobnovovalo). Kolik lidí dnes by chtělo opět do takového nuceného a nejistého podnájmu, kdy každou opravu by za ně (ne)řešil stát (a po 40 letech chronického podinvestování ty budovy byly v průměru velice vybydlené, zejména starší zástavba). Asi moc lidí ne.

další...