lack of power (15.12.2022 9:56)
+ x !  Známka: 2Váha: malá


Komentáře (35) Komentovat Nezobrazovat

lack of power (MemRP (16.12.2022 18:24)
"ulehčím ti to, psal jsem o autech po roce 2020" A přitom tady současně šermoval studiemi z reálného provozu, což je v protikladu. Ale když jsem ti na to tedy přistoupil, aby sis mohl aspoň o něčem mimoběžně povídat, tak mi to teď zase vytkneš, že ty se vlastně bavíš jen o nových autech. :D Jinak do bot mi zatím neteče, díky za optání, nosím Geoxi, které sice mají v podrážce díry, ale dostatečně malé. Zkus to taky.

lack of power (MemRP (16.12.2022 18:20)
Mě to taky fascinuje. Ale s tím přece můžeš něco udělat, přestaň vidět svět černobíle a nevystupuj pubertálně.

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:13)
A jen aby bylo jasno, máme EV v rodině, několik EV a plug-in hybridů v práci atd. Nejsem ten, kdo napsal, že je EV pro buzíky, protože si to nemyslím, jen mě fascinuje to hromada jelimanů tvého kalibru s černobílým viděním světa a pubertálním vystupováním

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:10)
Mícháš dokola jablka s hruškama a ještě se prezentuješ jako autoria. Jedna věc je problém stáří vozového parku, kdy argumentuješ autama z doby, kdy EV bylo v plenkách. Druhá věc ekologie, která by ale měla počítat skutečné dopady celého dodavatelského řetězce (recyklace, množství potřebného materiálu na výrobu). Třetí je pak taky kupní síla a preference lidí (móda SUV ve městě, ceny EV)

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:03)
Teče ti do bot všema stranama, takže nic jinýho jak argumentum ad hominem jsem od tebe ani nečekal. Jen jsi ukázal že jsi tupec co neumí ani počítat a vybírá si pouze tu část dat, která se mu hodí. Teď je to najednou ještě start-stop na kterém opakovaně ukazuješ jen svoji neschopnost argumentace a vytrhávání věci z kontextu. Start-stop je v autech povinný od roku 2019. Nauč se prosím číst s porozuměním a vrať se o pár postů zpět (ulehčím ti to, psal jsem o autech po roce 2020).

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 17:56)
Pokud bych klidně počítal jen tebou uvedených 10% a 1000x větší množství, tak pořád vychází, že od pneumatik jde 100x více škodlivin jak od motoru. Proto tvrdím, že vliv moderního motoru v celkových emisích částic způsobených autem je zanedbatelný. Na Teslu (a další) za kobalt z Konga byla před přesně 3 lety podaná v USA žaloba. BMW sourcuje v číně stále a to jak vyjebala čína s Kongem si vygoogli sám. Korporátní certifikace jsou fraška stejně jako jakékoliv další rádoby překupování.

lack of power (MemRP (16.12.2022 17:55)
Díky za pochvalu. Druhak v češtině neexistuje, pouze napíšeš podruhé jednak. Příklad: Fakt mě bavíš, protože jsi jednak hňup, jednak neumíš používat jednak. :D Kvantifikaci těch částic bychom museli rozebrat víc komplexně i z toho důvodu, který jsi naznačil, složení vozového parku. Např. teď v zimě je pěkně na křižovatkách vidět, kolik aut stále nemá start&stop, nebo nedokáže ve městě zahřát motor, což je obojí fail a mimo normované emise. :-/

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 17:47)
Tvl ty jsi fakt excelentní demagog. Jednak neumíš počítat a druhak si bereš vždy pouze argumenty, které se ti hodí. Přímo z článku "frakce pod 10 mikrometrů tvoří od 10 do 60 % z celkových emitovaných částic z pneumatik. Dále se mikročástice pod 10 mikrometrů skládají ze 70 % z částic o velikosti pod 2,5 mikrometru, 10 % částic je pod 1 mikrometr a 8 % částic je menších než 100 nanometrů. ". Z průzkumu zároveň vyplývá že těch částic je cca 1200-1300x víc jak z motoru.

lack of power (MemRP (16.12.2022 16:59)
I v tebou odkazovaném článku se píše o PM10 a menších, že z pneumatik jich údajně vzniká od 10 procent nahoru (tedy platí, co jsem psal já, že jsou tam hlavně větší částice, které takový problém nejsou), a z brzd sice 80 %, jenže o těch jsem to netvrdil, jen konstatoval, že je můžeme proti spalovákům zanedbat, protože z elektromobilů je jejich otěr minimální (vidíš auta v servisu po 120 tisících, která mají původní kotouče i destičky a jediný problém je rezavění). Tak díky za potvrzení že mám pravdu no. :)

lack of power (MemRP (16.12.2022 16:54)
Lol. Já vím, že jsi to neslyšel, protože o tématu víš kulové a jen plácáš co jsi někde slyšel. Znovu, jsou chemie, kde ten kobalt ani není. A kde je, tak např. BMW má tu těžbu certifikovanou. A i v celkovém podílu na trhu surovin jsou nějaké doly s porušováním práv marginalita. Nehledě na to, že stejné vzácné kovy se používají i u spalovacích aut (a ve větší míře díky jejich množství), elektronice atd.

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:28)
O tom, že EV mají rekuperaci a tím tedy méně využívají konvenční brzdy jsem psal sám a i proto jsem uváděl, že lépe než EV bude ve městě vycházet hybrid. Problém EV je váha (a velikost pneu, ...) která je díky bateriím obecně vyšší. To co tu plácáš je problém stáří vozového parku, protože pokud by dnes jezdily pouze auta po roce 2020, tak rozdíl v emisích nebezpečných částic v ovzduší mezi full EV stavem a mixem EV+hybridy+spalováky nebude statisticky tak významný.

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:20)
Stejně tak tady plácáš totální nesmysly o emisích z brzd a pneu. Rozbor velikosti částic máš tady https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-bendl-to-byste-neverili-kolik-emisi-z-oteru-pneumatik-asfaltu-a-brzd-dychame nezávislé studie ukazují že těch částic je víc jak 1000x víc jak ze spalovacího motoru, procenta jednotlivých "frakcí" máš v článku před tím, tak si to spočítej. Navíc já tu nepsal o TDI z roku 2000, ale o současných motorizacích, kde DPF se dnes motují i do zážehových motorů

lack of power (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:16)
Meme ty fakt musíš být fakt jen trol, protože jinak to není možný. Etická těžba kobaltu :-D větší pičovinu jsem hodně dlouho neslyšel. Přečti si něco o tom, co udělala Čína v Kongu a jak tam vypadají doly z těch navíc bere/brala i například tebou zmíněná Tesla. Já nejsem proti EV, v práci jich máme hned několik, ale jsem proti idiotům, kteří plácají nesmysly.

lack of power (MemRP (15.12.2022 21:38)
Jenže já o přímém vstřikování vím, o emisích, normách euro, PM10 atd. jsem diskutoval v době, kdy tvého syna teprve ukřižovávali. A protože moderní auta už jsou všechno turbo (kromě hybridů s atmosférami a CVT, ale tam zase můžeme předpokládat celkově menší emise díky nižší spotřebě), tak bylo laikům naznačeno, že jejich TDI a TSI jsou fakt větší průser než otěr pneumatik. Což je jádro diskuze a k tomu jaksi nic nemáš, takže jsme zpět jen u honění trička. Smutný příběh. :-(

lack of power (Pambu) (15.12.2022 19:01)
Mem: Ja jsem si nic pohonit nechtel, jen jsem naznal prilezitost ukazat blbcovi, ze je blbec, jen o tom nevi. Katalyzator ani SCR na velikost vyfukovych castic rovnez vliv nemaji, EGR tak mozna v negativnim smyslu, kdyz prestane fungovat spravne a zacne to "hulit". Blbec out.

další...