disel power
(mrtka) (18.4.2023 22:07)
|
dlouhá tyč se používá na vodě kde je nějakej porost, případně malá hloubka |
|
disel power
(morlor) RP (18.4.2023 18:17)
|
[odkaz] |
|
disel power
(Atarian) RP (18.4.2023 15:28)
|
Chlapci se uz nemuzou dockat, az i k nim dorazi civilizace a konecne budou moct nahradit tyto monstra efektvnim a ekologickym elektromotorem! |
|
disel power
(ZivaKunda) RP (18.4.2023 13:39)
|
Ta dlouhá tyč je kvůli manévrovatelnosti. Čím delší tyč, tím delší páka a tím ostřejší zatáčka. Plus to rychleji reaguje na "kormidlo". Když se otočí kusem plechu na zadku lodi, musí proud ze šroubu ten plech omývat a trvá to sto let, než plavidlo zareaguje. Tady cukne s tyčí a loď už bere náklon do zákruty. Což je důležitý při husté říční doprvě a tradičně bordelu co jim tam plave. |
|
disel power
([Jooky]) (18.4.2023 11:47)
|
@an00bis v zalomeni 2x menis smer ktorym ide hriadel. To znamena 2x nejaka klbova spojka, alebo ozubeny prevod. Vsetko to musis mat v prevodovkovom oleji. Jedina moznost to servisovat (alebo uz len vymenit olej), je ak lod vytiahnes na breh == vyssia poruchovost, finnancne narocnejsi servis a udrzba ... na rovnej tyci sa ti nema co pokazit a servis spravis, aj ked je lod na vode. |
|
disel power
(an00bis) RP (18.4.2023 11:41)
|
Ví se proč někde používají tyhle vrtule na dlooouhé tyči místo "u nás běžného" zalomení? Je to dané "jednoduchostí" konstrukce nebo kuli hlobce ponoru? |
|