létáníčko
(clockworker) RP (15.11.2023 17:47)
|
Tak jako tak šikovnej. Když vidím kolik blbů se zabije při normálním startu, protože neuhlídaj stall, tak mi tohle připadá dobrý. |
|
létáníčko
(vocas) (15.11.2023 12:15)
|
TEN SLOVENSKEJ SMOG SE NEDÁ ČÍST |
|
létáníčko
(Nelej) (15.11.2023 9:34)
|
Běž do prdele, tady se řeší Pugašov |
|
létáníčko
(Skvělej+Johnny) (15.11.2023 8:34)
|
To jsem jedinej, kdo si myslel, že ten banner ma slozenej celou dobu na ocase (letadla) a pak ho prostě nějak vypustí? |
|
létáníčko
(moo) RP (14.11.2023 21:47)
|
1) Pugačev, nie Pugašev. 2) prvi ju robili Svedi na Drakenoch |
|
létáníčko
(peee) RP (14.11.2023 21:15)
|
Není-li to stíhací letoun 4. + generace na leteckém dni, tak to není Pugaševova kobra. |
|
létáníčko
(Platan) RP (14.11.2023 20:55)
|
jde ty slovenske sracky shrnout do jedne kratke ceske vety? |
|
létáníčko
(peee) RP (14.11.2023 18:34)
|
Apropos, ešte som nevidel cobru s lietadlom bez vektorovania ťahu, normálne lietadlá nemajú tak veľké riadiace plochy s tak extrémnymi uhlami, aby dokázali dostať krídlo ďaleko nad kritický uhol nábehu, resp. pak celé lietadlo veľmi rado padne do vývrtky (asymetricky
sa odtrhnú prúdnice len na jednom krídle), takže ak už, tak by som to nazval pádom ako kobrou, ktorá je dosť špecifická. |
|
létáníčko
(peee) RP (14.11.2023 18:29)
|
Prawda, pletieš tu úplne irelevantnú vec. Kobry sa robia lepšie s tryskovými motormi, ktoré majú vektorovanie ťahu. Inak typ motora nemá absolútne nič do činenia s tým, čo sa tu deje. To, že vie rýchlo pridať plyn je úplne irelevantné, proste pridá plyn, maximálne mu to lepšie ofúkne výškovku v nízkej rýchlosti, ale ani to nie je prípad v tomto videu, náklon rapidne mení ešte pred tým, než sa roztočí motor. |
|
létáníčko
(peee) RP (14.11.2023 18:24)
|
Netrep, tu je prúdenie vzduchu okolo krídla laminárne, inak by to s ním jeblo o zem, je to proste prudké stúpanie. Pri kobre sa vypína obmedzovač maximálneho uhlu nábehu a dosahuje tam kludne 90 stupnov, tu je kritický uhol nábehu kedy sa prúdnice odtrhnú a vztlak krídla klesá okolo 20 stupňov. Pauzni si video, keď to lietadlo letí ťažiskom vodorovne a všimni si, aký má náklon oproti horizontu. Tak 10 stupňov možno. |
|
létáníčko
(Prawda. . . ) (14.11.2023 17:23)
|
Ono je velký rozdíl mezi pístovým motorem (vidíš ve videu) a tryskovým motorem. S tryskovým motorem je ten manévr ''téměř'' nemožný, kvůli prodlevě mezi tím, co pilot chce, a co se s motorem děje. S pístovým motorem v prťavém malém letadle ten manévr dokáže snad každý průměrný akrobatický pilot. |
|
létáníčko
(haxoř) RP (14.11.2023 17:22)
|
dnes uz je stupanie kobra manever ... |
|
létáníčko
(........) (14.11.2023 17:01)
|
V podstate kobra manevr, akorat tady ho frajer dela s prtavym vrtulovym letadylkem. Sikovnej. |
|