času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (12.1.2024 19:58)
+ x !  Známka: 2Váha: malá


Komentáře (73) Komentovat Nezobrazovat

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (zktuz) (15.1.2024 10:23)
tym ludom fakt mrda v hlave? preco porovnava priemernu spotrebu domu s maximalnou spotrebou auta? max spotreba priemerneho domu s 32A isticom je 22 kW. max spotreba priemerneho EV je dajme tomu tych 100 kW. samozrejme mame aj domy s max spotrebou 69 kW a raz mozno budu auta s nabijanim 350 kW. tu to vychadza 1 auto = 5 domov. no a priemerna spotreba domu nech je ten 1 kW. priemerna spotreba auta s najazdom 20000 za rok je 0,5 kW. pravdepodobne budu spicky v nabijani tak s rezervou 1 auto = 1 dom.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (MemRP (14.1.2024 18:42)
Tak tyhle community notes se nepovedly no. :) Zvlášť když tam lidi v diskuzi uvádí i celkovou spotřebu domácností (roční a denní), která pěkně koresponduje s tím okamžitým průměrným příkonem, který zmiňuje i on.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (14.1.2024 15:35)
Mumlátko *myslím co jedou tzv. úsporně na tu vzdálenost. Jinak týpkovi na X https://twitter.com/WallStreetApes/status/1723768946137145458 lamy doplnily, že prý místo kW za hodinu, což hned na začátku jasně řekl, uvádí kW, ale mají to být kWh :-D

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (14.1.2024 15:16)
Mumlátko to vždyť to je jasné, nic jiného jsem nepsal. Radost taková jelita pak potkat na silnici.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (MemRP (14.1.2024 15:03)
„Nějaká ta dálnice“ ale není čistá dálnice. V létě jsme jeli k jezerům do rakouských Alp, po dálnicích kde to šlo (130-140), zbytek okresky. Spotřeba za celý výlet 1500 km byla 17 kWh/100. Takže s baterkou 130 kWh by to byl dojezd pěkných 765 km na jedno nabití.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (14.1.2024 14:52)
Mumlátko přesně tak. Na krátké cesty sem tam /nebo pomalu, nebo z kopce/ město / okrska, bez závodění, s úsporných vozem, v pořádku, ale těch 1000 km už nějaká ta dálnice je, svižně, takže těch +/- 550 km v pohodě. O to šlo.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (MemRP (14.1.2024 14:45)
Ty neumíš ani trojčlenku? Se spotřebou 12 kWh/100 ujedeš na baterku 130 kWh celkem 1083 kilometrů. Při dálniční jízdě ~140 už může být spotřeba 24, takže 542 km.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (14.1.2024 13:58)
Mumlátko, už zase nesmyslně aproximuješ, těch tvých 2x40 km, zatímco dudomil psal 1000km.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (MemRP (14.1.2024 13:10)
kakátko: Ty jsi fakt mimoň bez jakékoliv teoretické i praktické zkušenosti, viď. :) V létě mám do blízké vesnice a zpátky (40 km, trasa oběma směry, takže se maže rozdíl nadmořské výšky) spotřebu pod 12 kWh/100 km. A to jedu ve městě 50 a po okresce 100...

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (14.1.2024 9:01)
dudomil 80 km/h a z kopce určitě, radost by byla potkat takové jelito na silnici.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (dudomilRP (14.1.2024 2:34)
typico, to je flame... co to ten týpek počítá? srovnává spotřebu domu a EV? :D Na těch jeho 130kWh ujede 1000km (pokud nemluvíme o eniaq, kterej je nejnenažranější EV)

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (kakamura) (13.1.2024 11:28)
pc2005n nabídka/poptávka (rychlost netu/obsah) jde ruku v ruce stále dokola dál. "Teprve poptávka rozšířila služby" je tedy pravda, ale ta poptávka byla vázána nabídkou (např. obsahu). Prostě prvně věc musí být, abys ji mohl využívat, zatímco obráceně nutnost ji poptávat není.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (pc2005n) (13.1.2024 11:19)
kakamura: tak ze začátku ses mohl připojit vzduchem tak maximálně GPRS a sdílení připojení tam bylo taky (myslím že GSM má z principu časový rámce pro jednotlivé účastníky). Teprve poptávka rozšířila služby až do LTE.

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (Prawda. . . ) (13.1.2024 10:51)
@Jawohl+ja: To je ovšem úplně jiný scénář. U toho vlaku se jedná o přenosovou soustavu, která tak byla od počátku navržena. Je to podobné, jako když se podíváš někde na větší továrny, ke kterým přímo vedou stožáry vysokého napětí, je tam předpokládaný velký odběr, tak je na to dimenzované odběrné místo. Ale města obecně, pouliční osvětlení, rodinné domy a byty, tak na to navrženy nebyly, když to zjednoduším, dráty jsou moc tenké, trafostanice moc slabé, a toto všechno bys musel měnit, za bambilion eur

času na zamyšlenou dost, než se ten krám nabije (Prawda. . . ) (13.1.2024 10:42)
A pokud bych byl katastrofista, tak tím současně rozjedeš zánik vesnic a maloměst, protože v místech s horší obslužností veřejné dopravy už nebude možné žít komfortně (práce, obchody, školy, lékaři...). Stejně jako tomu bylo v minulosti, kdy se lidé za prací stěhovali horlivě z vesnic do měst.

další...