mašinka
(Aviatik) (21.1.2024 11:36)
|
Pěkný odpich, 2200k a pár osobních vagónků ... |
|
mašinka
(Halecka) RP (20.1.2024 10:49)
|
To je proste krasny |
|
mašinka
(Koňadra) (20.1.2024 9:52)
|
Dr.Str. Pára 30, spalováky 40% S moderní technologií čert ví kolik by ta pára měla! |
|
mašinka
(cans) RP (20.1.2024 8:25)
|
tvl, auta s parním strojem, ještě to tak, to vůbec nikam nepiště, nebo se toho ještě někdo chytne |
|
mašinka
(egal) (20.1.2024 3:35)
|
Občan Y: # https://www.bbc.co.uk/slovak/news/story/2005/01/printable/050101_science_steamcar.shtml |
|
mašinka
(Dr.Str.) RP (20.1.2024 1:45)
|
Běžný historický parní stroj má účinnost asi tak pět procent. Kdyby se použily moderní technologie, šlo by se dostat o něco výše. Pořád je ale třikrát efektivnější to uhlí spálit na energii do tepelného gradientu proti chladící věži a poslat drátama, než dělat tu energeticky nejzbytečnější sračku - prohnat vodu varem a pak ji vypustit do luftu. |
|
mašinka
(Občan Y) RP (20.1.2024 1:42)
|
Jasne, parni auta... pan je vizionar. |
|
mašinka
(autokrator) RP (19.1.2024 23:58)
|
Ne, nemá. Elektrifikace železnice je fajn věc, když už se opustí stejnosměrný proud. Na silnicích je to jiná věc. Tam by už byly fakt lepší parní stroje a stoje na dřevoplyn, než elektrovozítka. |
|
mašinka
(karfik) RP (19.1.2024 23:45)
|
Má větší zrychlení než kdejaká dnešní mašina. |
|