Slovenska Gorila 21.01.2024 
Obrázek Slovenska Gorila
meanwhile ruska zmrzlina kdyby lotr vznikl dneska doggo superposition pozitivne stranky socializmu bolsevici nackove atd prava sk hymna
Komentáře (21) Komentovat Nezobrazovat

Slovenska_Gorila.jpg (al5249RP (22.1.2024 0:39)
Ono to opravdu nefunguje tak, ze se zmodernizuje trat a zacne to vyhovovat vsem, ale fakt je, ze je po rekonstruovane trati nebo po polorozpadlem schodisti je rozdil a leckdo konkretni cas neresi, pokud nema uplne pevnou pracovni dobu nebo cestuje jen tak, tak se prizpusobi jizdnimu radu. A samozrejme i kdyz zustava first/last mile, tak uspora casu "hlavni" cesty hraje roli. Takze obvykle pribude cast cestujicich, ne ze si vsichni reknou hura, nova trat, prodavam auto.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (22.1.2024 0:28)
Protivné taky je, že často neexistuje žádný spoj v době, kdy by to člověk zrovna potřeboval. Takže se člověk podřizuje dopravě a ne doprava jemu. Všude musí být člověk včas a často to má zpoždění. Spoje často nenavazují. Zkrátka pakárna za pakárnou. Nic z toho modernizace vlaků ani tratí nevyřeší. Takže já vždycky radši pojedu starým autem než novým vlakem.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (22.1.2024 0:27)
A zajímavé pro mě není ani to, jestli se o něco zkrátí doba jízdy vlaku. Protože já se nikdy nepřepravuji z nádraží na nádraží. Vždycky se musím nejprve dopravit na nádraží a pak ještě z nádraží do cíle cesty. V tak malé zemi jako je ta naše se promrhá klidně víc času právě těmi cestami na nádraží a z nádraží než samotnou jízdou vlakem.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (22.1.2024 0:27)
Ona je to ale taky otázka toho, co je pro koho podstatné. Mně je například jedno, jak je stará lokomotiva a vagóny. Pro mě je na hromadné dopravě horší to, že skoro vždycky bude někde poblíž nějaké páchnoucí individuum, nějaký bezohledný nachcípaný šiřitel bacilů a další podobná pakáž.

Slovenska_Gorila.jpg (al5249RP (22.1.2024 0:02)
Jestli se to muze vyplatit? Spise ne. Ale nemusi to byt tak velky provar, jak se muze na prvni pohled zdat.

Slovenska_Gorila.jpg (al5249RP (22.1.2024 0:01)
Rekonstrukce trati vede k tomu, ze to jede rychlejc a pohodlnejc vcelku bez debat (vyjimkou budiz nedavna oprava na trati Praha Brno, kde to jede pomalejc nebo prej spolehlivejc/stary jizdni rad byl udajne rychlejc vetsinou jen na papire). Vetsi rekonstrukce stoji ranec.Prinese cestujici, coz ve verejne doprave nutne neznamena zisk, nekdy vice cestujicich potrebuje vice dotaci. Proti tomu, muze byt mene poruch, ktere neco stoji, pri zmene trakce muze stoupnout ucinnost a o modernizaci lokomotiv uz byla rec.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (21.1.2024 23:37)
A přiznávám se i k tomu, že jsem nezkoumal, o kolik jsou účinnější ještě novější systémy se střídači atd. Ale předpokládám, že tam už tak velký skok v účinnosti nebude. Takže podle mě elektrická lokomotiva mladší 50 let, která je technicky v přijatelném stavu, bude použitelná i dnes. A rozhodně to nebude taková katastrofa, jako když tě oblaží výfukovými plyny 50 let stará lokomotiva na naftu.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (21.1.2024 23:33)
Žravé z principu byly staré systémy se stejnoměrnými motory a odporovou regulací. Odporová regulace ale byla nahrazena tyristorovu právě zhruba před půl stoletím. Například u starších tramvají Tatra T3 se v té době dokonce prováděl upgrade regulace z odporové na tyristorovou - model T3M. Třeba se upgradovaly i starší lokomotivy. To ale jenom tipuju.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (21.1.2024 23:26)
miklos-abdul: Jasně že i u nás je veřejná doprava dotována. Právě proto se nelze orientovat podle ceny jízdného. Dobrat se reálných nákladů u státních nebo státem dotovaných molochů je prakticky nemožné. Zrovna u elektrických lokomotiv bych nepředpokládal nějaký zásadní vliv stáří či stavu na spotřebu energie. Takový vylítaný diesel samozřejmě žere o dost víc než diesel, který je v dobré kondici. U elektrické trakce se ta energie ale nemá díky opotřebení kam ztrácet. Tam nemáš netěsnící pístní kroužky apod

Slovenska_Gorila.jpg (miklos-abdulRP (21.1.2024 22:49)
Dezοlát: U nás je jízdné taky masivně dotováno, zatímco benzín je masivně daněn. Takže na železnici je velký prostor ke zlepšení efektivity, i když technický stav lokomotiv asi nebude ten největší problém. I když po 50 letech už to asi nebude žádná hitparáda.

Slovenska_Gorila.jpg (Dezοlát) (21.1.2024 22:20)
eargaeg: Rychlejc a pohodlnějc si představit dokážu. Nedovedu si ale představit, že by to bylo současně i levnějc. Rychlejc a pohodlnějc by znamenalo obrovské investice. Rychlejc by navíc znamenalo vyšší spotřebu energie. Neposuzuješ to náhodou podle výše jízdného? V Rakousku totiž řádí ekoterorismus a na železnici navíc socialismus, takže předpokládám, že jízdné bude masivně dotováno z daní.

Slovenska_Gorila.jpg (Kejhy) (21.1.2024 22:06)
Jedná se o rozhlednu Špicák.

Slovenska_Gorila.jpg (eargaeg) (21.1.2024 22:06)
Dezolate, co na tom zlepovat? Treba aby to jezdilo rychlejc, pohodlnejc a levnejc, s tim by mohli zacit. Trolej muzou nechat. Mrkni, jaky maji vlaky treba v Rakousku

Slovenska_Gorila.jpg (jeffer) (21.1.2024 21:25)
50 rokov? Ale hej, prototypy 1974, 18kusová séria do 1977. Už sa postupne odstavujú z prevádzky.

Slovenska_Gorila.jpg (haxořRP (21.1.2024 20:20)
@cans tak sa skus niekedy popod to strecno prejst autom :-D (dialnicu tam nenajdes)

další...