mašinka
(cans) RP (24.1.2025 20:53)
|
kde má povolenky emisní a hlukovou ? |
|
mašinka
(wd43) (24.1.2025 14:36)
|
hlavne to asi melo hnany vsechny kola, takovej offroad mezi vlakama |
|
mašinka
(hehehe) (24.1.2025 14:35)
|
@lassire - Vyrábala ich zrejme len jediná firma a mala to opatentované. Vyrábali sa bezmála 70 rokov a bolo ich postavených cca 2500 kusov. To na slepú cestu príliš nevyzerá. Skôr účelová mašinka do špecifických podmienok. |
|
mašinka
(clockworker) RP (24.1.2025 11:39)
|
Shay byl docela dost používanej systém. Převody umožňovaly líp nastavit točivej moment pro tratě s nižší rychlostí a vyšším stoupáním nebo zatížením nákladem (často dřevo, uhlí nebo ruda). V tomhle ohledu byly dál než tradiční lokomotivy s přímým přenosem energie/točivého momentu z válců na kola. |
|
mašinka
(null) (24.1.2025 11:35)
|
Zas tak slepá ta větev není. Spalovací motory, vyjma Wankelova motoru, pracují na tomto principu - válce, ojnice na klikové hřídeli a převodovka.
Lokomotivy Truck-Shay byly konstruované pro náročná stoupání a malou rychlost. Oproti konvenčním podvozkům mohly projíždět i ostřejší oblouky díky nezávislým podvozkům poháněným přes kardan. |
|
mašinka
(lassire) RP (24.1.2025 10:21)
|
Slepa vyvojova vetva. |
|
mašinka
(hehehe) (24.1.2025 9:49)
|
zaujímavý kúsok... Je asymetrická, kotol vpravo, vertikálne valce vľavo. |
|