stuck_canopy.jpg
(hetzer) (26.4.2011 23:21)
|
omg prekryty kabin a sedadla jsou konstruovany tak aby se pri nemoznosti odstreleni prekrytu tento bezpecne rozpadl uderem operky hlavy. u vsech letadel se to pri vyvoji testuje |
|
stuck_canopy.jpg
(n/a) RP (26.4.2011 17:53)
|
A ještě, památná katapultáž pilota MiG-29 Fulcrum na leteckém festivalu v Paříži v roce 1989. Letadlo nasálo do motoru nějakého toho opeřence a šlo k zemi...
Je to až neuvěřitelné, ale pilot přežil:
[odkaz]
[odkaz]
Mazec je, jak víc než 11 tun převážně kovu "zmizí" jako by byl stroj z papíru...
|
|
stuck_canopy.jpg
(n/a) RP (26.4.2011 17:46)
|
Nemyslím si, že nějaká čidla kontrolují, jestli je kryt kokpitu odstřelen, prostě se výbušninou odstřelí kryt kokpitu a odstupem nějakého zlomku vteřin se vystřelí sedačka.
Nevím, co je na tom pravdy, ale údajně je dán limit, kolikrát by pilot mohl katapultáž absolvovat, tlak na páteř je prý tak velký, že by mohl mít trvalé následky.. |
|
stuck_canopy.jpg
(pivnas) RP (25.4.2011 21:11)
|
To chaos: Bez ohledu na to že v tomto případě by bla katapultáž trochu hloupost, tak si dovolím nesouhlasit, s tou bezpečnou výškou. Většina moderních stáíhaček disponuje vystřelovacími sedadly s paramtra 0/0 což znamená 0 výška/0 rychlost. Btw. kdo tu mluvil o přistávání? Nějak nechápu. |
|
stuck_canopy.jpg
(ChaosPixel) RP (25.4.2011 15:51)
|
Jak rika lol tyto letadla maji urcenou bespecnou vysku pro kataputaz aby se stihl otevrit padak tudiz by katapultaz stroj znicila pac samo nepristane |
|
stuck_canopy.jpg
(lol) (25.4.2011 14:55)
|
inak povedane - mohol sa pokusit o katapultaz, ale tam sa predpoklada ze okrem ciernej skrinky sa nic dalsie hladat nebude... pyrotechnika pouzivana na odstrelenie krytu by poskodila jak kryt tak aj lietadlo a oprava by bola ovela drahsia nez odrezanie krytu a jeho nasledna vymena |
|
stuck_canopy.jpg
(Stoupa) (25.4.2011 13:32)
|
Obrazek se necopyl:
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Crash.arp.600pix.jpg |
|
stuck_canopy.jpg
(Stoupa) (25.4.2011 13:31)
|
Vsem neznalkum: v pripade katpultaze se nejprve odstreli kryt roznetkami u spojovacich sroubu a teprve pak se vystreli kosmonaut z kabiny. Jak kdosi napsal nize, s takovym tlustym akrylickym plexisklem by si poradne namlatil palici. Tady je hezky obrazek monocoque kabiny. (Starsi typy stihacek prostrelovaly skrze SKLENENOU kabinu, ale rozbite hlavy a krcni patere danych letcu primnely vyrobce k ustoupeni od danych metod.) |
|
stuck_canopy.jpg
(Twyggy) (25.4.2011 11:28)
|
Dokud neni kabina pryc, tak neleti sedadlo. Pripadne je na to mysleno a sedadlo je konstruovany tak, aby mohlo projit kabinou bez ujmy na pilotove zdravi. Take byva v prekrytu kabiny "bleskovice" ktera preryt prakticky roztrhne a cesta pro sedadlo je volna. |
|
stuck_canopy.jpg
(pivnas) RP (25.4.2011 11:08)
|
No jasně já bych to taky neriskoval, kort když je na zemi a mohou ho takhle vyřezat, já jen podotýkal že v případě že "otevírací" mechanismus při katapultáži funguje na jiném principu než kalsické otevření překrytu pilotní kabiny. |
|
stuck_canopy.jpg
(Koccour) RP (25.4.2011 11:04)
|
pivnas : No jo,ale riskni to kdyz si zavreny vevnitr :] |
|
stuck_canopy.jpg
(pivnas) RP (25.4.2011 10:51)
|
Btw. Je to F22 Raptor |
|
stuck_canopy.jpg
(pivnas) RP (25.4.2011 10:46)
|
Při katapůltáži by sklo pravděpodobně odletělo vzhledem k tomu že při ní se překryt klasicky neotevírá ale je odstřelen pyrotechnicky, tudíž by pravděpodobně odletěl i když je klasický otevírací mechanismus v hajzlu. |
|
stuck_canopy.jpg
(EvanS) RP (25.4.2011 10:45)
|
Katapultáž by vypadala pěkně, to se musí nechat....
Kdyby sedadlo prorazil sklo, tak by to zlomilo vaz pilotovi. Kdyby enprorazilo, tak se pilot uškvaří... |
|
stuck_canopy.jpg
(ujec) (25.4.2011 10:40)
|
čo to je za šrot? |
|