Nalezeno 372 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
šedesát:
   

Strana 4/7. předchozí 1 2 3 4 5 6 7 následující

Odebírat

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 17:01) reagovat
Juarez.....nejsem určitě jediný, kdo uznává mučení. Představ si člověka, který spáchá smrtelný zločin. Takový člověk má potom motivaci vyhnout se dopadení za jakoukoliv cenu. Už mu nemůže hrozit nic horšího. Pokud by hrozil horší trest v podobě mučení, situace by byla o poznání jiná.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:59) reagovat
Gotto : jak to, že ne? to je přece jedna z nesnadnějších otázek, jaké můžou vůbec být. nebavíme se přece o mlhavém "ubližování", ale o způsobování fyzické bolesti.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:59) reagovat
Gotto : jak to, že ne? to je přece jedna z nesnadnějších otázek, jaké můžou vůbec být. nebavíme se přece o mlhavém "ubližování", ale o způsobování fyzické bolesti.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:59) reagovat
Lenka: Vím moc dobře co je utilitariánství, a nesouhlasím s tím!! Hádej kvůly jakým myšlenkám se ve světě rozšířil socialismus a komunismus- jedno z nejškodlivějších zřízení jak vůči lidem, tak přírodě? !!!!

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:57) reagovat
brany: ty si už zapomněl na svou původní otázku, na kterou jsem odpovídala?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:56) reagovat
Gotto : s tím absolutně nesouhlasím. Neznám žádný soudní systém v civilizovaném světě, který by fyzicky mučil vězně. Je přece samozřejmý rozdíl mezi trestem a trýzněním.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:56) reagovat
Je to dogma, protože nelze potvrdit ani vyvrátit tvrzení o tom, že je to neubližování DOBRÉ.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:56) reagovat
Gotto: víš co, podle toho co píšeš o zločincích, to pořád nechápeš. Vegetariánství vychází z utilitariánství (starší brácha pragmatismu), tak se na to mrkni, třeba to pochopíš spíš: [odkaz]

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:55) reagovat
Gotto : a s těma tendencema bys přece měl něco dělat! Nejlepší příklad jsou Norimberské procesy - po válce mohli všechny nacisty zahnat do kouta a mučit je pájkama. Když ale používáš na sku*vysyny sku*vysynské metody, snižuješ se na jejich úroveň.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (brany) (9.6.2011 16:55) reagovat
Lenka, s tými úmrtiami máš možno pravdu (neoveroval som, budem veriť :-) ), ale to je všetko iba otázkou miery. Je jasné, že prehnaná konzumácia čohokoľvek bude sposobovať zdravotné problémy, to som už písal. Ale to nie je argument pre úplné vysadenie masa z jedálničku.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:54) reagovat
Dokonce věřím, jak už jsem říkal, že jistá míra násilí (trýznění) je dnes žádoucí. Podle vaší minimalizace "ubližování" by nebylo možné trestat zločince.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:53) reagovat
Gotto Bolest je v této kauze zcela irelevantní záležitost, to jsou jen alibi těch skutečně "věřících"

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:52) reagovat
Gotto : jaké dogma? Co je špatného na tom, že někomu nechceš způsobovat bolest? nechápu. To přece není jako diskuze o tom, jestli je lepší řízek nebo filé, ale jedno z mála témat, které vůbec stojí za vážnější diskuzi.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:52) reagovat
Juarez, já bych teda rozhodně chtěl mučit někoho koho důvodně nenávidím. A myslim že spousta lidí to má podobně.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:52) reagovat
Dublin: slabota je tvá interpretace, vlasy jsou součástí tvého těla (pokožky hlavy) a _vnímáš_ jen to, kde máš nervy. A musíš k tomu mít funkční centrální nervovou soustavu. Rostlina nemá ani jedno, takže mi řekni, jakou logikou ji přisuzuješ vědomí?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:51) reagovat
Juarez No jo, ty ze sebe děláš blba aby ses mohl hádat. Myslel jsem evoluční podobnost: tj. prase je nám blíž než rýže a tak jeho emoční projevy snáze vnímáme. Proč bys měl někoho mučit to taky nevím kdes to vzal, bavili jsme se doteď o jídle. Takže si asi vymýšlíš blbosti...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:50) reagovat
Pořád se nemůžu zbavit pocitu, že tady visí ve vzduchu dogma. A to že JE DOBRÉ minimalizovat "něco" (harm,bolest,ubližování,whatever...), co měří jakýsi harm index. Nechápu.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:49) reagovat
Dublin : mělo tam být "od žádného vegetariána"

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:49) reagovat
lenka_vrabcova Tak tu už je ale slabota: Vlasy nejsou samostatný organismus, jestli sis nevšimla :o) Je to tak, jak jsem řekl, a není na tom nic k uvěření, je to syrový a nakonec celkem nepříliš příjemný fakt a mohl bych ti i říct, proč to tak je, ale bylo by to asi na nic, atmosféra je tu dost rozjitřená, je to na dlouho a už chci jít domů a navíc zastávám názor, že na to by měl každý přijít sám, tak na to asi prdím...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:47) reagovat
Dublin : v životě jsem takové argumenty u nikoho neslyšel. Nejde o žádnou podobnost, to by přece vegetariáni jedli třeba "škaredá" zvířata :D A nevidím v tom nic pokryteckého - nějakého člověka nemusím mít rád nebo ho dokonce můžu nenávidět, ale stejně bych ho nechtěl třeba mučit. To jsou dvě úplně jiné věci.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:46) reagovat
Gotto: Spíš bych řekl touha po životě či žádostivost, to by bylo asi přesnější...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:45) reagovat
Dublin: takže argumentuješ lingvistikou? Kdyby v nějakém jazyku bylo pro život prasete a rýže jiné slovo, tak to opět padá. "Věřící" jsi se stylem svojí argumentací, neznaž se to překrucovat. To že rýže žije nemusí znamenat, že ona sama to nějak vnímá - vlasy ti taky rostou a vypadávají, aniž bys nad tím ty měl nějakou kontrolu/povědomí.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:45) reagovat
Dublin : no právě, ale podle mě není klíčový život jako takový, ale jedině ta bolest. Když zničíš něco, co nic necítí, je to eticky prázdné, chybí tam relevantní zpětná vazba, je jedno, jestli rozbiješ kámen nebo zašlápneš rostlinu. Jediné negativum může být estetická nebo pocitová újma. A i když zbytečně nekopu do hub a nešlapu po kytkách, tak je to prkotina ve srovnání s dilematem působit bolest/nepůsobit bolest.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:45) reagovat
Juaréz: Já nevím, jde vám o pravdu, nebo se chce jen hádat? Tvrdím, že vegetariáni sice nejí zvířata, ale na druhou stranu je to trošku pokrytecké, protože se zvířaty soucit nemají žádný a vysvětlují to jen jakousi vyspělostí nebo podobností s člověkem. Pokud jde o mně, je mi to jedno, nad žádným jídlem se neošklíbám a nikoho k ničemu nenutím, nepohrdl bych ani Huarezem alá vindaloo...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:42) reagovat
Dublin:...hmmm...zajmavé to s tou vůlí k životu. Nemám k tomu zatím co říct, ale jsem zvědavej jak se to vyvine:)

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:41) reagovat
Dublin : tady jsme u toho ... proč to hnát do extrému? To, co jsi napsal, vyznávají fruktariáni, kteří nejedí celé rostliny, ale pouze jejich plody. Lenka má pravdu v tom, že pokud se někdo považuje za ateistu a racionálního člověka, tak by se měl rozhodovat na základě důkazů a ne nějaké přesvědčení, že něco je, protože to tak "musí být".

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:41) reagovat
Juarez:Je to moc rychlé. Já jsem jí nerelativizoval, jen jsem chtěl podotknout, že je to jen receptor zpětné vazby, ne život sám. To bychom taky mohli posuzovat vhodnost tvorů třeba podle receptorů světla - nemáš oči -jdeš do guláše. Jinak nepopírám, že useknutí ruky bolí jak sviňa, nejsem blázen....

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:39) reagovat
lenka_vrabcova: No prosím, to je přeci zcela jednoduché: Dokazuji to tím, že rýže žije. Proč by to asi jinak dělala, kdyby žit nechtěla. Proč by investovala všechno do svého růstu? To je přeci alfa a omega všeho živého, že žije protože CHCE! je to samozřejmě mnohem složitější, ale to by tu asi nemělo smysl. Jsem silně nevěřící, kdybych byl věřící, tak ybch přeci tvrdil, že nám bůh stvořil rostliny a zvířata jako jakési nemyslící stroje na žrádlo. To spíš ty mi připadáš jak by ti hlavu vypláchla nějaká sekt

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:38) reagovat
Dublin : už to tady začíná být příliš rychlé ...reagoval jsem na to, jak jsi relativizoval bolest zvířat.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:38) reagovat
lenka: Jo však v pohodě, nemyslel jsem to jako argument, jenom jsem si nemohl odpustit tuhle hlášku Nicméně pořád mi nebylo vysvětleno co jsem chtěl.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:36) reagovat
Gotto: tak jistě, ale protože ji viděl u jiných, nebo o tom alespoň četl :-) Ale i tak je to víra, důkaz k tomu neměl.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:34) reagovat
trochu mimo mísu, ale nemůžu nenapsat:"Však já som vašu piču taky neviděl a věřim že ju máte!" :D :D

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:32) reagovat
Dublin: až mi dokážeš, že si rýže cení svého života stejně jako prase, tak prosím. Argumentuješ jako věřící, kteří mluví o Bohu, který určitě existuje, akorát ho nevidíme. Třeba existuje, ale dokud to nikdo nedokáže, zastávám neutrální stanovisko. A na tom právě celá ta tvá teorie padá.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:30) reagovat
Gotto: Tohle přiznání mi přijde mnohem férovější než lenčiny naučené (jakoby scientologické) pindy...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:29) reagovat
Tak vidíš, jak jsi hloupá. Používáš tak akorát antropocentrické měřítko zdánlivé "vyspělosti" a čeho tím vlastně chceš docílit? Že jsi lepší, když zabiješ "méně vyspělé" organismy? A v čem te to lepší? Ať má prase co chce za schopnosti, cení si svého života úplně stejně jako rýže, jenom tebe to tak "nebolí" protože to nevidíš, to je celé. To není žádná seriózní nauka, to antropocentrický alibismus, nic víc :o)

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:29) reagovat
lenka: Nečetl, nebo spíš nepochopil. Zkus mi prosimtě vysvětlit jak to myslíš s tou minimalizací bolesti, ubližování nebo jakkoliv tomu říkáš.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:26) reagovat
Hmm....na tom možná něco je. Když vidíš umřít prase, připomíná to smrt člověka mnohem víc než smrt mouchy, rostliny, atd. Takže možná hraje svojí roli i strach.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:25) reagovat
Gotto): ty jsi nečetl co jsem psala o bolesti jako o _jedné_ z posuzovaných vlastností?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:24) reagovat
Dublin: tak nevím, jestli si ze mě děláš srandu - je prokázáno (a můžeš si to zkusit i sám), že prase cítí bolest, má inteligenci na úrovni tříletého dítěte, silné sociální vazby, chápe kauzalitu a má i pokročilé emoce jako žárlivost/stud/radost. Rýže? Zatím se akorát prokázalo, že nemá centrální nervovou soustavu a má vědomí na úrovni kamene. Prase > Rýže podle harm indexu. A jaksi pořád nechápeš, že u prasete bych zabíjela oba. Se sestupováním po evolučním žebříčku je rozdíl čím dál tim menší, ale stejn

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:24) reagovat
Gotto: Jistě, to přeci nedává smysl :o) Je to jen taková iluzorní útěcha, že sežerem mrkev, páč tu to přeci nebolí :o) Spíš bych řek, že je to taková ta příchylnost k blížšímu, tedy že prase se emocionálně více podobá člověku, tak ho má jaksi z protekce radši...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:21) reagovat
Mimochodem, jak chcete kvantifikovat a měřit bolest?A i kdyby to šlo, pokud jedno prase má práh bolesti níž než jiné zabijeme raději to které to bude méně bolet? V čem je tohle morální?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:20) reagovat
Juarez: Ne, budu řvát jako tur. Přeci jsem jasně psal, že je to fyziologický signál, že se tělu děje něco nekalého. neumíč číst, nebo co? Nepřipadáš mi tak blbej, že bys to nemohl pochopit!

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:18) reagovat
lenka_vrabcova: Tak vidíš, sama nedokážeš definovat, proč jsi upřednostlila zkracování života rostlin před zvířaty. nemáš absolutně žádný argument proto, proč prase ne a rýže ano. jestli jo, tak to napiš jasně a přesně. já tvrdím, že rýži i praseti je život stejně milý jako tobě a zabít je je v podstatě totéž. Ty se můžeš ohánět leda tím, že je ti prase evolučně bližší a proto dáš více na jeho emocionální projevy před rýží, ale to je tak všechno, je to tedy jen čirý protekcionismus a pokrytectví...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:15) reagovat
Juarez. souhlasím, že soužití je hra s nenulovým součtem, a že to je egoistický závod, ne nutně však brutální či násilný. Nevylučuju násilí úplně, nejspíš existuje ideální míra, protože maximální násilí by jen všechno zničilo.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:14) reagovat
brany: kolik bylo za celou historii lidstva úmrtí na hypervitamózu? Asi 10 a všechny jsou diskutabilní. Kolik umírá v USA na rakovinu střeva, téměř výlučně asociovanou s pojídáním masa? 50 000 ročně. Aha.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:14) reagovat
brany: Každý je egoista! I ty. nelze udělat nic aniž bys z toho neměl nějaké vnitřní potěšení. navíc jsi extrémně nedbalý čtenář. Já nemám k masu odpor, jím ho denně. Jen jsem tvrdil, že je zcela jasné, že kdyby se víc jedli rostliny, bylo by mnohem méně hladovějících. To je nad slunce jasnější a přece to nebudu popírat jen proto, že si rád dám půlkilový stejk. Natolik si mysl ohýbat nemusím...

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:13) reagovat
Gotto : lidské soužití sestává z her s nenulovými součty, není to - jak to tady prezentuješ - brutální, egoistický závod.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:12) reagovat
Dublin: tu bolest jsi tu vytáhl ty ;-) Jak jsem před chvíli psala, není to jen o bolesti, ale o vnímání (nadmnožina bolesti). Máš víc faktorů, které ti dají dohromady jakýsi index ubližování. A ano, jako vegetariánka bych určitě zabila někoho, kdo necítí bolest, jenom kvůli této skuetňosti - máš to v hlavě v pořádku? Hlavně že ty tomu praseti umožňuješ ten život podle jeho představ prožít :o) :o)

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:12) reagovat
Dublin +10

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (JuarezRP (9.6.2011 16:11) reagovat
Dublin : šmárjá, to už je relativizmus toho nejhrubšího zrna. Takže když ti někdo bude zaživa řezat ruku, tak si zapálíš cígo a budeš myslet an to, že je topřirozená reakce lidského organismu, a že je fajn, že ji máš?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (brany) (9.6.2011 16:11) reagovat
Lenka, tak z pomarančov? Čo ja viem, hypevitaminóza? :-D Teraz čítam, že obsahujú d-Limonen, ktorý je vo vačších množstvách toxický :-D Ale to je vcelku fuk, o to nejde - z pomarančov samotných nevyžiješ. Dublin, keď ti nezáleží na iných ľuďoch (napríklad Islanďanoch), tak si egoista.Vidíš, a to všetko iba kvoli tvojmu odporu k masu :o)

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:11) reagovat
lenka: nerozumím. Tvrdíš, že existuje rozdíl mezi bolestí a nějakou vnímanou bolestí? vždyť bolest nemůže být jiná. Nebo se zaměřuješ na příčinu bolesti-ublížení někým. V tom pžípadě ale tvoje poukazování na vědomí odporuje jakékoli zodpovědnosti za tzv. zločiny z nedbalosti.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:06) reagovat
...zlikvidoval jejich šance na prožití toho života. To jestli si myslíme, že vnímali bolest je naprosto irelevantní. to jsme vás typoval na trochu vyspělejší, bobánci....

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (Dublin) (9.6.2011 16:06) reagovat
lenka_vrabcova + Juarez He, he he, vy jste srandisti :o) Bolest je jen fyziologická reakce organismu na prostředí. To je jenom autoalarm toho, že se nám něco stalo. Prostě jen aby člověk nevykrvácel, když mu něco ukousne ruku. A jsou lidé, co objektivně pro nějakou poruchu necítí bolest. Takže jim vlastně můžem ubližovat jak chcem, protože mají porouchaný receptor. To je naprosto zoufalá myšlenka. Mrkev, člověk, prase zamýšlely prožít nějakým způsobem svůj život a tím, že je někdo sežral jim zcela....

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:05) reagovat
Gotto: špatně, nejméně ubližování. Ubližovat můžeš i jinak než bolestí, a proto se do toho započítává i míra vědomí. A pokud tvrdíš, že něco vnímá víc, než se doposavaď myslelo, tak v pořádku a ráda svůj jídelníček přehodnotím, _ale_ můsíš to nejdříve dokázat.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:02) reagovat
lenka: pochopil jsem to jako co nejméně bolesti.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 16:01) reagovat
Gotto: a víš co znamená "least"?

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 16:00) reagovat
lenka: Já myslím, že ty jsi tady ten kdo zjednodušuje problém pouze na působení bolesti. Least harm je dogma.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (GottoRP (9.6.2011 15:57) reagovat
juarez: Co je spravedlivé je silně subjektivní. Konkurenci někdo může chápat taky tak, že prostě já umím podvádět líp než ty. Pokud mluvíš o spravedlnosti v rámci lidmi vytvořených pravidel(po právu odsouzeníhodný čin), nemá to co dělat s morálkou, ale s efektivitou.

Obrázek 'animals taste good' Obrázek 'animals taste good' (lenka_vrabcovaRP (9.6.2011 15:57) reagovat
Dublin: tak mi dokaž, že ji to bolí. A pokud se začneš ohánět "vědci", tak tě rovnou ráda přesměruji na zdroj tohoto mýtu - Cleve Backster, přečti si tu jeho práci uvěřejněnou v magazínu parapsychologie, kterou se dnes každý ohání (aniž by věděli o co jde), a kterou se za padesát let nepodařilo repordukovat. Potom to klidně zvážím; do té doby na mě můźeš házet vinu jak chceš, ale bez důkazů v ruce se ti akorát vysměji.

Strana 4/7. předchozí 1 2 3 4 5 6 7 následující