wago test (21.7.2023 13:18)
+ x !  Známka: 3Váha: malá


Komentáře (20) Komentovat Nezobrazovat

wago test (misilRP (22.7.2023 0:30)
hmmm, mam v garazi zdroj asi 60V/180A. Ze bych testnul ty cinske? :)

wago test (rrroumenRP (21.7.2023 23:30)
To nemame ani v datacentru na konacich, tam byva 16, 18, nekdy az 30 A - bezna je 16A co ale zvladne 18 ;-)

wago test (pc2005n) (21.7.2023 18:54)
A když se dodá Fluorid chloritý, tak bude hořet cokoliv, třeba i beton.

wago test (novopečený elektrikář) (21.7.2023 17:59)
takže do 200A v pohodě... Dobré vědět ;-)

wago test (protfromkpax) (21.7.2023 17:39)
Miko: naprosto nesouhlasím, med je oproti hliníku úplně na nic, a navíc máš sladké a ulepené prsty... :-D

wago test (mjtz1) (21.7.2023 16:20)
Hliník se sám nedeformuje, hliník tzv, teče pod tlakem, tzn., že pod šroubkem odteče, uvolní se, proto se musí dotahovat. Kupodivu tzv. kroucené spoje, pokud byly dobře ukroucené jsou nesmrtelné a ze šedesátých let fungují spolehlivě dodnes, samozřejmě v suchém prostředí, bez oxidace

wago test (tdc_unreg) (21.7.2023 15:47)
aseww3: a to "Pri zahrati dojde k termickemu rozkladu" je prave stav, kdy jsi nedodal dost kysliku

wago test (tdc_unreg) (21.7.2023 15:40)
aseww3: jen doplnim info od mika - nejde primarne o teplotu, ale oxidaci. To co hledas, tomu se v cestine rika limitni kyslikove cislo, v anglictine limiting oxygen index. Pouziva se primarne pro vyjadreni horlavosti polymeru, ale analogicky tak muzes posuzovat prakticky jakoukoliv latku / smes. Kdyz zvolis vhodne oxidacni cinidlo, zapalis i beton. S fluoridem dioxygenylu prakticky cokoliv.

wago test (mikoRP (21.7.2023 14:42)
aseww3: kdyz to nehori, tak je teplota mala ...

wago test (aseww3) (21.7.2023 14:42)
morlor:nemas pravdu. Napr hmota do niz se pouzdri chipy nehori. Pri zahrati dojde k termickemu rozkladu, ale horet nebude,

wago test (mikoRP (21.7.2023 14:41)
presne o tom mluvim: kdysi hlinik horel kazdou chvili - ale beru, ze tam byl problem s hlinikem, ktery se sam deformuje. med je na tom lepe. ale problem jsou zas ty nove cokoladky: stare byly delane na vydrz (na veky), dnes do toho hrabe katovani kostu - a to je ten pruser. jako chvili to vydrzi (5-10 let), ale pak ... nastesti dnes je uz tech spoju minimum - resi se vetsinout v krabicce u zasuvek, ci vypinacu a ne v zazdenych. no, proste mne ty wagu blbustky ukecali (presvedcili) :-) :-)

wago test (aseww3) (21.7.2023 14:36)
Sroubek se nepovoli, vlivem teplotnich dilataci se zmackne drat protoze sroubek nepovoli jako ta pruzina ve svorce. U medenych rozvodu to neni tak kriticke, ale hlinik tece jak prase.Tam byla povinnost to asi jednou za rok dotahnout. Soudobe cokolady jsou napicu, chybi jim pod sroubkem plisek, takze se muze stat ze tenci drat sroubkem ucvaknes nebo nastrihnes pokud ho zarves. A pokud nezarves, mas napicu kontakt.

wago test (morlorRP (21.7.2023 14:33)
aseww kazda nehorlava hmota je horlava

wago test (mikoRP (21.7.2023 14:23)
a co tam davas? cokoladky? ale rozumim ti, dlouha leta jsem je cpal taky a na nejake "modni doplnky" jsem kaslal z vysoka. az mne upozornil jeden elektrikar: srobky je treba z casu na cas dotahnout (a to je fakt, to znam z praxe moc dobre), potvory maji tendenci se casem uvolnit. a to pak hrozi pruserem - pozarem. wago je prakticky vecne napruzena pruzinka, ktera upravi pritlak i kdyz dojde k pohybu dratu (nekdo se v tom vrta). akorat to nesmi byt ty levne cinske kopie. a volit podle zateze spoje.

wago test (Zahy2RP (21.7.2023 14:16)
Já to stejnak nemám rád, používám je jen na světelné okruhy. Wago svorky v zásuvkách používám nerad a dávám je někam na nevytížené lokace. Uznávám ale že se s tím dělá faj.

další...