spalovací vůz
(wget) (11.1.2024 9:25)
|
Co to tam je za znacku? |
|
spalovací vůz
(kakamura) (10.1.2024 22:03)
|
jehovista - ten pravy to je ale starý EV, nehoří až ty nové, co jsou odstavené někde na parkáči, jen tak na oko, aby byly splněny emisní normy. |
|
spalovací vůz
(jehovista - ten pravy) RP (10.1.2024 21:54)
|
Mem: To dochlazovani krasne vidime na videu, pod kterym diskutujeme |
|
spalovací vůz
(kakamura) (10.1.2024 19:06)
|
mumlátko když to píšou na obnovitelne.cz bude to určitě tak, malej, malej. |
|
spalovací vůz
(Mem) RP (10.1.2024 18:55)
|
kakátko: Tady máš české pojišťovny. Bohužel tam patlají dohromady hybridy, a hasiči zase pro změnu mají jedinou kolonku jako pro elektromobily, tak pro kola, koloběžky a další pičoviny s nesrovnatelným typem baterek, modulů a BMS. [odkaz] |
|
spalovací vůz
(Mem) RP (10.1.2024 18:51)
|
„Nehlede na to, ze kdyz uz to chytne, tak na EVcko hasici jenom cumej z dalky.“ Ty fakt nemáš ani tušení, že. Pokud dojde k thermal runaway v trakční baterii, tak ji hasiči ochlazují proudy vody a měří teplotu. Pokud se zvládne modul/článek ochlazovat, tak další nedotčené části baterky reagovat nemusí. Nedávno dělali pokus s úmyslně proraženým akumulátorem a po uhašení zbytek článků vykazoval normální napětí. Jinak chladí se zvenku, otvorem v aku (jako mají třeba Renaulty), nebo se řízne Cobrou. |
|
spalovací vůz
(kakamura) (10.1.2024 16:07)
|
Agronom od jaké pojišťovny simtě? autoinsuranceez není pojišťovna, ale banda lobistů, pohádkářů. |
|
spalovací vůz
(kakamura) (10.1.2024 15:15)
|
Mem bude mít, snad někdy. Věřme. |
|
spalovací vůz
(Mem) RP (10.1.2024 15:08)
|
jehovista: Akorát u těch spalováků má ten zkrat větší šanci zapálit něco hořlavého. Ale jako jo, to předpotopní 12V elektrické vedení, kdy je ukostření na karosérii vozu, je fakt dílo. „Vysokonapěťové“ vedení k trakční baterii je samozřejmě řešeno mnohem líp. A snad se prosadí aspoň 48voltová architektura jako má Tesla v Cybertrucku. |
|
spalovací vůz
(jehovista - ten pravy) RP (10.1.2024 15:03)
|
Mem: No a to je dalsi vec. Ty pozary "spalovaku" jsou vetsinou zpusobene systemy, ktere maji i EVcka. A porovnava se tady lowend Kia, kterou kompletoval ozralej slovak s EVckem za mega+. |
|
spalovací vůz
(jehovista - ten pravy) RP (10.1.2024 14:55)
|
Tak pro blbe jeste jednou.... srovnani rizika pozaru u maximalne par let starych EVcek v zaruce a pozaru prumerneho spalovaciho auta(kam jsou zahrnute i 30 let stare buhvi jak servisovane vraky ) je na hovno. Nehlede na to, ze kdyz uz to chytne, tak na EVcko hasici jenom cumej z dalky. |
|
spalovací vůz
(Mem) RP (10.1.2024 14:52)
|
jehovista: požáry jsou i u zcela nových spalovacích aut, často jsou na to svolávačky. Asi 34 % požárů spalovacích aut v ČR začíná od 12voltové elektroinstalace, pak až následují výrobní vady nebo opotřebení a poruchy palivového a výfukové systému apod. Jinak v ČR je teď registrovaných 23 tisíc osobních elektromobilů a od trakční baterky hořel imho zatím jen jediný, Jaguár loni v Praze. Kde u těch Jaguárů se spekuluje o výrobní vadě (zahořelo jich tak v zahraničí už několik). |
|
spalovací vůz
(Agronom) (10.1.2024 14:37)
|
Tady to mate primo od pojistovny. Ale stejne nezmenite nazor, protoze mate svoji viru: https://www.autoinsuranceez.com/gas-vs-electric-car-fires/ |
|
spalovací vůz
(SimSaLaBim) (10.1.2024 14:14)
|
Agronome agronome, to bude asi stejná statistika jako s cikorkama v base viď? |
|
spalovací vůz
(jehovista - ten pravy) RP (10.1.2024 14:07)
|
Agronom: [citation needed]. Predpokladam, ze v tom srovnani je na jedne strane cely spalovaci vozovy park vcetne tricetiletych nacipovanych dieselu a na druhe strane max. par let stare elektrovehikly. |
|