| 
        	jedu
        (B!)        (30.1.2024 20:23)
       | 
    
    
      | 
        Náhodou to pekne zvládal. Vidno, že to má natrenovane. Nebolo to dokonalé, ale toto väčší stres, ako niekde cvične na parkovisku. Tu mal priestor vytýčený protiiducimi autami a svahom..        | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Dezοlát)        (30.1.2024 15:27)
       | 
    
    
      | 
        Inspiron: Z čeho přesně jsi poznal, kdy a jak "točil volantem" a "šlapal na pedály"? Ty máš k dispozici nějaké jiné video, kde jsou vidět pohyby volantu a nohou na pedálech?       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Inspiron)        (30.1.2024 15:16)
       | 
    
    
      | 
        Ne, nedohonil. I v případě nedotáčivého smyku (přední kola ztratila adhezi a auto se pohybuje po tečně ven) je nutné přestat zatáčet a srovnat kola do směru pohybu auta. Teprve potom se pokusit opatrněji zatočit, nebo zpomalit.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (peee) RP        (30.1.2024 14:50)
       | 
    
    
      | 
        @Inspiron, hovorime o nedotacavom smyku, ktory zacal na zaciatku videa. Uz si si dohonil ego?       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Inspiron)        (30.1.2024 14:35)
       | 
    
    
      | 
        Tedy v tomto konkrétním případě řidič v pravotočivé zatáčce dostane přetáčový smyk a zcela správně přestane zatáčet doprava, ale stočí kola po směru jízdy, tedy vůči autu doleva.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Inspiron)        (30.1.2024 14:32)
       | 
    
    
      | 
        Řekl bych, že se svými teoretickým znalostmi z automobilní VŠ, praktickými zkušenostmi jako instruktor jízdy i drobným závodním zkušenostem má Cyklista pravdu a pan Peee se akorát ztrapňuje svými neznalostmi a nechápavostí.
Instruktor ve škole smyku samozřejmě správně radí přestat zatáčet. Naopak je nutné při pretáčivém smyku (jako ve videu) točit volantem na druhou stranu (="kontra") tak, aby přední kola stále směrovala do směru jízdy.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (MSG) RP        (30.1.2024 11:35)
       | 
    
    
      | 
        na mojom staručkom BMW z 1987 som to nechtiac spravil tiež, vyplatilo sa to vopred nacvičiť na prázdnom parkovisku...       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (peee) RP        (30.1.2024 9:24)
       | 
    
    
      
        Milý cyklysto, Ty si ukážkový príklad inštruktora, o ktorých som hovoril.       Prosím drž hubu, než niekoho zabiješ. A nauč sa čítať. Auto nezatáča len prednými kolesami.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Franta Bedna) RP        (30.1.2024 8:59)
       | 
    
    
      | 
        Kdo nemá natrénováno pak takhle panikaří. Tenhle měl aspoň kliku.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Nelej)        (30.1.2024 8:00)
       | 
    
    
      | 
        Kdyby to jednou nepřetáhl, tak mohl i tvrdit, že to tak chtěl a frajeřit, takhle je to evidentní, že zachraňoval situaci. Ale i tak palec nahoru.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (Dezοlát)        (30.1.2024 7:58)
       | 
    
    
      | 
        Milý cyklisto, to tvoje "pozvolna zatočit" je sice pěkné, ale když ta zatáčka pozvolná není, tak to zkrátka znamená výlet mimo silnici nebo do protisměru. Výhoda je maximálně tak v tom, že k nárazu dojde čelem a ne bokem. A čelnímu nárazu auta odolávají nejlépe díky konstrukci.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (cyklista) RP        (30.1.2024 7:47)
       | 
    
    
      | 
        Milé peee, trošku tomu nerozumíš nebo jsi to nepochopil. Pokud ztratíš přilnavost při jízdě obloukem, tak ji můžeš zpět získat jedině tak, že srovnáš volant a znovu zatočíš. Pokud to uděláš rychle několikrát za sebou, dokážeš pozvolna zatočit. Brzdit při jízdě obloukem nemá smysl, vozidlo by šlo okamžitě bokem ven ze zatáčky. A jinak stabilizace funguje skvěle na adhezním povrchu, ještě slušně třeba na šotolině, ale na náledí spíš teoreticky, při skoro nulové adhezi nemá za co stočit auto.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (peee) RP        (30.1.2024 7:34)
       | 
    
    
      | 
        Niečo podobné sa mi stalo v zľadovatelej zatáčke, keď šlo oproti auto, stačilo nebrzdiť, nepridávať, len zatočiť poriadne volantom, dnes majú toťiž autá esp a samé si vedia pribrzdiť vnútorné koleso, aby to auto zatočilo, doslova driftom, ale stále kontrolovane. Čo ma nadchlo je, že kokoti na škole šmyku v rovnakých autách učia prestať zatáčať lebo VeĎ PrEdNé KoLeSá NeMaJú PriĽnAvoSŤ, čo by ma viedlo akurát k čelnému nárazu do protiidúceho auta.       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (eastcoasthebest)        (30.1.2024 6:19)
       | 
    
    
      | 
        Mno ale dobře to vymotal, RESKTEP!       | 
    
    
      
	 
       | 
    
    
      | 
        	jedu
        (30)        (30.1.2024 1:09)
       | 
    
    
      | 
        no hlavne je to situace kdy kokot projizdi zasnezenou zatacku 2x vetsi rychlosti nez by mel       | 
    
    
      
	 
       |