jedu
(B!) (30.1.2024 20:23)
|
Náhodou to pekne zvládal. Vidno, že to má natrenovane. Nebolo to dokonalé, ale toto väčší stres, ako niekde cvične na parkovisku. Tu mal priestor vytýčený protiiducimi autami a svahom.. |
|
jedu
(Dezοlát) (30.1.2024 15:27)
|
Inspiron: Z čeho přesně jsi poznal, kdy a jak "točil volantem" a "šlapal na pedály"? Ty máš k dispozici nějaké jiné video, kde jsou vidět pohyby volantu a nohou na pedálech? |
|
jedu
(Inspiron) (30.1.2024 15:16)
|
Ne, nedohonil. I v případě nedotáčivého smyku (přední kola ztratila adhezi a auto se pohybuje po tečně ven) je nutné přestat zatáčet a srovnat kola do směru pohybu auta. Teprve potom se pokusit opatrněji zatočit, nebo zpomalit. |
|
jedu
(peee) RP (30.1.2024 14:50)
|
@Inspiron, hovorime o nedotacavom smyku, ktory zacal na zaciatku videa. Uz si si dohonil ego? |
|
jedu
(Inspiron) (30.1.2024 14:35)
|
Tedy v tomto konkrétním případě řidič v pravotočivé zatáčce dostane přetáčový smyk a zcela správně přestane zatáčet doprava, ale stočí kola po směru jízdy, tedy vůči autu doleva. |
|
jedu
(Inspiron) (30.1.2024 14:32)
|
Řekl bych, že se svými teoretickým znalostmi z automobilní VŠ, praktickými zkušenostmi jako instruktor jízdy i drobným závodním zkušenostem má Cyklista pravdu a pan Peee se akorát ztrapňuje svými neznalostmi a nechápavostí.
Instruktor ve škole smyku samozřejmě správně radí přestat zatáčet. Naopak je nutné při pretáčivém smyku (jako ve videu) točit volantem na druhou stranu (="kontra") tak, aby přední kola stále směrovala do směru jízdy. |
|
jedu
(MSG) RP (30.1.2024 11:35)
|
na mojom staručkom BMW z 1987 som to nechtiac spravil tiež, vyplatilo sa to vopred nacvičiť na prázdnom parkovisku... |
|
jedu
(peee) RP (30.1.2024 9:24)
|
Milý cyklysto, Ty si ukážkový príklad inštruktora, o ktorých som hovoril. Prosím drž hubu, než niekoho zabiješ. A nauč sa čítať. Auto nezatáča len prednými kolesami. |
|
jedu
(Franta Bedna) RP (30.1.2024 8:59)
|
Kdo nemá natrénováno pak takhle panikaří. Tenhle měl aspoň kliku. |
|
jedu
(Nelej) (30.1.2024 8:00)
|
Kdyby to jednou nepřetáhl, tak mohl i tvrdit, že to tak chtěl a frajeřit, takhle je to evidentní, že zachraňoval situaci. Ale i tak palec nahoru. |
|
jedu
(Dezοlát) (30.1.2024 7:58)
|
Milý cyklisto, to tvoje "pozvolna zatočit" je sice pěkné, ale když ta zatáčka pozvolná není, tak to zkrátka znamená výlet mimo silnici nebo do protisměru. Výhoda je maximálně tak v tom, že k nárazu dojde čelem a ne bokem. A čelnímu nárazu auta odolávají nejlépe díky konstrukci. |
|
jedu
(cyklista) RP (30.1.2024 7:47)
|
Milé peee, trošku tomu nerozumíš nebo jsi to nepochopil. Pokud ztratíš přilnavost při jízdě obloukem, tak ji můžeš zpět získat jedině tak, že srovnáš volant a znovu zatočíš. Pokud to uděláš rychle několikrát za sebou, dokážeš pozvolna zatočit. Brzdit při jízdě obloukem nemá smysl, vozidlo by šlo okamžitě bokem ven ze zatáčky. A jinak stabilizace funguje skvěle na adhezním povrchu, ještě slušně třeba na šotolině, ale na náledí spíš teoreticky, při skoro nulové adhezi nemá za co stočit auto. |
|
jedu
(peee) RP (30.1.2024 7:34)
|
Niečo podobné sa mi stalo v zľadovatelej zatáčke, keď šlo oproti auto, stačilo nebrzdiť, nepridávať, len zatočiť poriadne volantom, dnes majú toťiž autá esp a samé si vedia pribrzdiť vnútorné koleso, aby to auto zatočilo, doslova driftom, ale stále kontrolovane. Čo ma nadchlo je, že kokoti na škole šmyku v rovnakých autách učia prestať zatáčať lebo VeĎ PrEdNé KoLeSá NeMaJú PriĽnAvoSŤ, čo by ma viedlo akurát k čelnému nárazu do protiidúceho auta. |
|
jedu
(eastcoasthebest) (30.1.2024 6:19)
|
Mno ale dobře to vymotal, RESKTEP! |
|
jedu
(30) (30.1.2024 1:09)
|
no hlavne je to situace kdy kokot projizdi zasnezenou zatacku 2x vetsi rychlosti nez by mel |
|