máš křivě vrtulu! (18.3.2022 11:34)
+ x !  Známka: 3Váha: malá


Komentáře (9) Komentovat Nezobrazovat

máš křivě vrtulu! (hehehe) (18.3.2022 20:51)
Atarian - je, u jednomotorových. Sadni si na čumák pred kabinu na Mig-21, Su-7/Su-22 a uvidíš to pri pozornom pohľade smerom na chvost. Ale je to maličko, skôr sa ti bude zdať, že mašina stojí našikmo a jedna strana je vyššie.

máš křivě vrtulu! (pc2005) (18.3.2022 19:23)
Ten poslední efekt bude u čehokoliv co se točí. Podobnej problém měl i setrvačníkovej autobus. Ale jinak stačí prostě dát ty motory dva s obrácenou rotací 8-)

máš křivě vrtulu! (Neregmrdka technofilní) (18.3.2022 19:15)
Ne, není-protože tam nejde proud plynů z motoru přes řídící plochy (a pokud ano, tak zcela řízeně a za nějakým účelem, typicky odmrazování). Proudový motor má z pohledu obsluhy úplně jiný troubleset, třeba rychlost přechodů mezi úrovněmi tahu (výkonu) v některých letových režimech. Souvisí se stlečitelností vzduchu a tedy poměry v sání. U starších konstrukcí, méně hlídaných elektronikou a hodně rukou pilota šlo motor zhasnout, nebo si přivodit pumpáž.

máš křivě vrtulu! (AtarianRP (18.3.2022 18:36)
Je tohle samy u proudovych motoru?

máš křivě vrtulu! (Horný uhor (born in ČSSR)) (18.3.2022 15:13)
Za druhej svetovej vojny zomierali neskúsený piloti napr. vtedy, keď pri malej rýchlosti (keď nie sú dosť účinné krídelká) mocne pridali plyn a reakčný moment veľkej a ťažkej vrtule hnanej výkonným motorom otočil lietadlo hore gulami. Najmä Corsair takto zabil veľa pilotov pri pristátí.

máš křivě vrtulu! (pikCuRP (18.3.2022 14:33)
ok, ale preco mame vyosenu sipku v oknach?

máš křivě vrtulu! (pan_Jaroslav_Crha_guru_ITRP (18.3.2022 14:06)
už chápu proč za druhé světové valky tolik letadel spadlo, nedalo se to řídit, protože měli nakloněný motor. B-)

máš křivě vrtulu! (Neregmrdka technofilní) (18.3.2022 12:41)
Kristepane, to je neskutečná kundovina. A tímhle se hnojí hlavy zvídavé mládeži... "strikes the rudder from the left..." Kuwa!!!! Změna úhlu náběhu to je, dementi!!! (indukovaná). To samé pro vyosení motoru dolů, ovšem tam se to týká výškovky. Změna úhlu náběhu listu vrtule a tím tahu/namáhání je proti tomu naprostá marginalita, která je nějak podstatná jenom u velkých vrtulí na vysoké dopředné rychlosti...

máš křivě vrtulu! (BGRP (18.3.2022 11:41)
War Thunder to celkom dobre simuluje v hernom mode simulator.