508
(Horný uhor (born in ČSSR)) (9.1.2023 11:34)
|
Dr.Str. ak myslíš runaway diesel, tak nielen počul, ale aj videl a hasil. Ale to je závada končiaca zničením motora a nie požiarom, ktorý sa sám obnovuje. Skôr som mal na mysli napr. prasknutú vysokotlakú trubku rozprašujúcu naftu alebo olej na horúce turbo, alebo tak nejak. |
|
508
(Dr.Str.) RP (9.1.2023 11:18)
|
(Horný uhor (born in ČSSR)) Je vidět, že jsi neslyšel o vznícení oleje u dieslů ve válci. To vyřadíš, zastavíš na betonové ploše, abys nezapálil trávu nebo něco pod tebou a utíkáš pryč. |
|
508
(barbucha) (9.1.2023 8:45)
|
Problém je, že toto je evidentně hybrid. Ty hoří násobně častěji i než běžné spalovací (proti čistě elektrickým, které skoro nikdy nezačnou hořet se to nedá srovnat vůbec). Kombinace spalování a baterek z pohledu požární bezpečnosti prostě není dobře i když teoretické vlastnosti mají asi optimální dokud nebude dost baterek. |
|
508
(Ebo) RP (9.1.2023 8:33)
|
za 10-15 let budeme chodit pěcha.. po wastelandu z atomového výbuchu |
|
508
(wd43) (9.1.2023 8:15)
|
mrc - kecej si co chces, za 10-15 let bude vsechno uplne jinak nez si myslis, Greta neni prorok a statni dotace elektromobilu nejsou "trh" |
|
508
(Dmnt fakt) (9.1.2023 1:57)
|
Horný uhor (born in ČSSR): Ano, například statistika od Amerického NTSB, BEV prakticky nehoří v porovnání se spalováky, paradoxně, nejhůře jsou na tom HEV/PHEV (hybridy) (a dává to smysl, moc technologíí narvaných na malém prostoru), zde se můžeš proklikat ke zdrojům: https://electrek.co/2022/01/12/government-data-shows-gasoline-vehicles-are-significantly-more-prone-to-fires-than-evs/ jenom o hořících spalovácích se prostě nemluví a nepíše, protože je to "normální". |
|
508
(mrc) (9.1.2023 0:11)
|
Kecajte si čo chcete, ale spaľovacie motory nemajú budúcnosť. Neodídu tak rýchlo, ako by ekofanboys chceli, ale za 10-15 rokov by už mohli byť problémy ako dojazd, údržba batérie, a cena, dostatočne vyriešené. Potom už bežný vodič nebude mať dôvod voliť spaľovací motor. Trh sa už teraz začína nakláňať týmto smerom, a to elektroautá ešte určite nepovažujem za plnohodnotnú alternatívu. |
|
508
(this0ne) RP (8.1.2023 23:39)
|
A proto jedine benzin. Diesel patri do hospodarskych stroju a elektromotory do vyrobnich linek. |
|
508
(Horný uhor (born in ČSSR)) (8.1.2023 23:38)
|
Keď horí diesel (ale aj otto) tak prakticky vždy pre závadu elektriky a po nehode pre nehodou spôsobený skrat elektriky. Že by horela nafta (alebo benzín) z princípu je veľká rarita. Isté je len to, že požiar autíčka na baterky sa horšie hasí. Existuje nejaká solídna štatistika kde je počet požiarov štandardizovaný na počet áut v kategórii? |
|
508
(Platan) RP (8.1.2023 23:30)
|
tohle se taky z5 do provozu zrovna nechysta |
|
508
(Filipes) RP (8.1.2023 23:22)
|
(rroumen): No nevím, jednak starý diesel hoří častěji a jednak shoří víc(úplně). |
|
508
(rroumen) RP (8.1.2023 23:18)
|
ekologie v praxi, ted vyprodokuval vice sajrajtu i s vyrobou, nez by udelal stary deisel za 5 mil km i s vyrobou |
|