Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Pavel J.) RP (20.11.2018 10:43)
|
Tenhle obrázek je mi povědomý, nebyl tu už někdy? |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(MSG) RP (20.11.2018 1:34)
|
číňania si postavili železnicu až do Hamburgu, takže tak, druhá vec je, prečo sa nepoužije maglev katapult na lety do vesmíru? |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Human.) (18.11.2018 21:51)
|
Ten kanál bude primárně sloužit čínským firmám, co vozí zboží do západní evropy aby to měly o něco blíž. Kvalitní železnice by sloužila všem, ale občani si holt nezvou Emana a nenechávají ho s naučenými úsměvy a asijským zlým pohledem během "státní návštěvy" u nich politika formátu okresního města (10,5M obyvatel) drnkat na klimpr. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Human.) (18.11.2018 21:47)
|
Jo, přeprava raketoplánem má mnohem lepší ekonomiku provozu než raketou, i přetížení při návratu je zhruba poloviční - 3 G. To už snese mnohem víc lidí než typicky mladý vybraný muž/žena ve výborném zdravotním stavu s následným lékařským dohledem. Pro mezikontinentální přepravu na hranici atmosféry rychlostí Mach 6+ by to bylo zajímavé. V případě dostatku energie by ani ta vyšší spotřeba paliva nebyla problém. Podporují se tu ale spíš projekty pro nadnárodní firmy než občany,na ty každej politik háže bobek. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(PaulZy) RP (18.11.2018 21:24)
|
Co ČR potřebuje, tak to je modernizace železnic, ať i mimo Brno-Břeclav a pár dalších úseků mohou vlaky jezdit 280 km/h, potenciálně více. Zrovna zmíněný úsek má rychlost omezenou byrokracií a stanicemi, kde lidi přebíhají přes koleje. Kdyby někdo přišel na to, jak levně postavit maglev železnici, udržovat ji bez námrazy, tak ty vlaky by mohly jezdit i 350 km/h, pokud by zastavil třeba ve Vídni, pak Brně, Praze a pak třeba v Berlíně. Lepší síť příměstských vlaků by taky nevadila. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(PaulZy) RP (18.11.2018 21:18)
|
Kosmodrom je proto kiláky (spíš desítky kiláků) daleko od nejbližších obydlených míst. Pak je pravda, že bezpečnost je u raket pořád problematická, ale jednou nemusí. Concorde a Tu-144 dolétali ne na cenu, ale na bezpečnost. Bezpečnější je možná tak kosmický výtah, ale ten ještě 30 - 70 let nebude na pořadu dne. Daleko větším hazardem může být hyperloop, u kterého není jasné, jak se řeší změny teplot, námraza, narušení tubusu, narušení kabiny... |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(PaulZy) RP (18.11.2018 21:09)
|
Human.: Musk toho sice dost nakecá, ale BFR údajně nespálí víc paliva než dopravní letadlo právě kvůli tomu, že u suborbitálního nebo i stratosférického letu není takový odpor vzduchu. Stejné použití má mít i kosmické letadlo Skylon, které by teoreticky mělo být daleko levnější, ale zatím se pořád odkládá pro komplexitu motoru. Oba koncepty existují už od 50. - 60. let. Problémem Skylonu je komplexita a cena letounu i letiště. Problémem BFR není spotřeba, ale hluk, vibrace... |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Human.) (18.11.2018 12:46)
|
Řešilo by to vylidňování vesnic, přelidňování měst, ucpané silnice, mobilitu pracovní síly i její zadlužování, protože když máš dům na vesnici a dojedeš do práce, nepotřebuješ předražený malý byt na hypotéku ve městě. Ale chápu že politická reprezentace tomu není nakloněna, protože bezdětný, zadlužený neustále se stresující člověk že ho vyhodí z práce a skončí na ulici se jí a jejím sponzorům co ho během těch 30 let kasírují hodí víc. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Human.) (18.11.2018 12:38)
|
456: Jo je to zjednodušené ale to ICE jede taky 360 .330 není maximální rychlost. Každopádně za hodinu třeba přes Prahu autem ve špičce sotva přejedeš, spíš je to modelový příklad že s takovou vlakovou sítí se dá dojíždět i několik set km denně aniž bys ve vlaku strávil běžnou časovou taxu ČD. Prostě i z vesnické "prdele" můžeš dojet do a z práce ve velkém městě.Dnes je to cca 5-6 hodin z Prahy do Brna a z vesnice celý den, nové vlaky by to stáhly na 2 - 2,5 h celkově nebo 5 hodin z vesnice.Už by to šlo. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(456) (18.11.2018 11:30)
|
Human: vezmeš vzdálenost, vydělíš ji maximální rychlostí a vyjdi ti výsledek. Protože počítáš s tím, že vlak zrychlí a následně zastaví v nulovém čase a pojede vzdušnou čarou. Díky tomu spočítáš nesmysl. ... 55 minut je reálných při Vmax 300 |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Human.) (18.11.2018 10:34)
|
píčusové: pěkné nomen omen panáčku. Ty mi zase přepočítej kolik kyslíku potřebuješ na spálení toho paliva v raketě, napovím ti že potřebuješ dva atomy kyslíku na jeden atom uhlíku a že mají dohromady 2,66x větší hmotnost než ten uhlík.... Takový A380 spotřebuje 153,6 tun paliva na ten let při přepravení 150 tun nákladu tedy 1024 kg paliva na tunu. 90 kg člověk tak potřebuje 92.16kg paliva. A v raketě je to 630 kg, 7 tun na 1 tunu nákladu což je v podstatě plichta . |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(joba) (18.11.2018 9:54)
|
Human: To je tak...a pak když se zainvestuje do železnice a postaví se nový tunel okolo Ejpovic, tak omezené ovce se začnou předhánět v komentářích typu "Ušetření času do Prahy jen 12 minut? Vyhozené peníze!" Skoro mam pocit, že čecháčci si kvalitní infrastrukturu nezaslouží. |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(píčusové) (18.11.2018 8:12)
|
(Human.) lol, ty si blbeček... A teď mi přepočítej hmotnost paliva na pasažéra v letadle New York - Barcelona... Uvidíš, že to zas takovej rozdíl není... |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(Spimfurt) RP (17.11.2018 23:08)
|
jirina muhehe |
|
Doprava_v_21_stoleti.jpg
(T_xy) (17.11.2018 23:04)
|
Stapp demonstrated that a human can withstand at least 46.2 g... https://en.wikipedia.org/wiki/John_Stapp |
|