JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(XXX) RP (19.1.2020 10:36)
|
No vsak ja chapu, ze to lidi bavilo, ale proc lidi porad vyzdvihuji jejich spolehlivost? |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(PEPICKNEDL OVEPR) (18.1.2020 14:50)
|
solim: Vzhledem k tomu, ze na primarim prevodu bylo na klice male ozubene kolo a na prevodovce velke a na nem velky spojkovy kos... Kazdopadne je to mnohem lepsi reseni, nez mit to vsechno v jedne ose za sebou, nebo ne? Muzes me poucit, posloucham KURVAFIX |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(solim) (18.1.2020 10:23)
|
PEPICKNEDL OVEPR: Jako že moment setrvačnosti převodovky se vyrovnal momentu motoru jo? To asi těžko.... Vždyť je to pár koleček... Ještě tak možná, jestli to mělo nějakou hmotnější spojku, tak možná. Ale převodovka? |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(PEPICKNEDL OVEPR) (18.1.2020 0:21)
|
Jak pise cyklista, prevodovka byla pod motorem a tocila se protibezne s klikovym hridelem a eliminoval se negativni vliv naklaneni motorky pri pridani plynu, znamy treba z MotoGuzzen, Jawa na to mela dokonce i patent a rejzozrouty to strasne sralo KURVAFIX |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(jo ho hoo) (17.1.2020 23:17)
|
Tak ono to oslavovani starych jaw plyne z toho ze to jsou skutecne svym zpusobem zabavne motorky. Treba klasicka "zastarala" 350 z osmdesatych let je na pole jako delana, dobre se ovlada na lesnich cestach a v oranici, nemuzu rict ze by jela uplne spatne, a kdyz clovek vi jak na ni tak je nezastavitelna - jen clovek musi vedet jak vycistit karburator a tak podobne... protoze neni "bezudrzbova". A prave takove stroje hodne lidi miluje - jako treba stary landrover defender |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(456) (17.1.2020 19:40)
|
A pro všecky hatery: Originál z roku 1984: https://cs.wikipedia.org/wiki/Jawa_350/638#/media/Soubor:Jawa_350_638-00.jpg A kopie z roku 1980 https://en.wikipedia.org/wiki/Yamaha_RD350LC Pozornost věnujte prosím důležitému detailu: Přední kotoučová brzda byla samozřejmostí, za příplatek. U té Jawy... |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(456) (17.1.2020 19:36)
|
Alveron: Podepisuju. |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(Alveron) (17.1.2020 15:03)
|
@cyklista: Souhlas. Ne že by tu nebyli šikovný lidi, ale celá výroba (nejen) motorek šla centrálně naplánovaně do p*dele a fungovala jenom díky RVHP a vývozům do ruska a indie. Když srovnám cokoliv od Jawy s mojí Hondou NTV z roku 88, tak to je fakt nebe a dudy, i když je to taky obyč levná a spolehlivá motorka na denní dojíždění do fabriky. Fanoušky Jawy v zásadě chápu, ale to častý obecný blahořečení ne. P.S. Nejlepší "fichlt" byl stejně Simson |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(podkoní) (17.1.2020 12:40)
|
Tak fichtly jsme tlačili tak často, že jsme měli unikatni styl - pavouk. Spolujezdec se otoci zady k ridicovi a oba se pak mohou odrazet ze sedadla XD. A moje prvni projizdka na CBR 600 - kamos me svezl, ale dosel mu benzin, tak jsme 5 kilometrů tlačili k benzínce ),, na to nejde zapomenout. A samozrejme bez sroubovaku ani na krok. |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(jo ho hoo) (17.1.2020 12:09)
|
podkoní jako nemuzu tvrdit ze ve me mustangy a pionyry a CZ175 - skoro presne takova https://motorbikewriter.com/first-bike-1973-cz-175/ nechavaji chladnym. A to kouzlo oprav za cesty jsem taky zazil, dokonce jsem jednou masinu tlacil asi 7 km protoze jsem nejak roztavil valec |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(podkoní) (17.1.2020 11:49)
|
jojoo : Ta moje 638 ma spešl startovaci ritual. Nejprve musis pustit benzin a bez klicku 8x proslapnout. Pak pustit sytic a proslapnout dvakrat s plynem. Pak otočit klíček a bez plynu . Pak chytne skoro vzdycky. Kdyz ne, tak se prechcala a nezbyva než počkat, nebo roztlačit. Na delsi cesty mam Horneta, je vcelku spolehlivej. Ale ty jawy maji pro me porad kouzlo. |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(podkoní) (17.1.2020 11:46)
|
Stejne jako nekdo nepochopi, jak muzeme v pěti lidech vyrazit na vylet na babetach. To ale fakt prdel. Jedete tak 45 - takze vesnice nevesnice porad plnej korek, citite kazdej vymol a na sto kilaku staci dva litry benalu XD. A je to fakt dobrodruzo, mate cas se rozhlizet ) |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(podkoní) (17.1.2020 11:44)
|
..srdecni zalezitost. Vypravit se do Afriky na fichtloj je taky dobrodruzo. To neni jako sednout na msinu a ujet 10 000, to je kazdych 50 km oprava. pokud te to nebavi, nema to smysl. Tech fichtlu, co jsemjako 15 ti letej koupil za 500,- , dal je do kupy a za 5 - 10000 je prodaval, tech mohlo bejt kolem 20 + stadiony a babety. Nekoho to proste bavi. Ve sve dobe nadcasova(spojka) , od te doby prakticky nezmenena. Urcite ne pro kazdeho. Ma to pro me porad sve kouzlo. |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(jo ho hoo) (17.1.2020 11:42)
|
XXX - asi tak, od ty doby co jezdim na japoncich jezdim na japoncich, po jawach ani CZ se mi nestyska, rve to, vibruje to, musis "s tim umet zachazet", jako dvakrat prokopnout naprazdno a pak se cvrt plynem na 3/4 sytice za staleho houpani... to nakopnes... |
|
JAWA_500_typ_824_boxer.jpg
(podkoní) (17.1.2020 11:39)
|
Jako majitel 638 a kejvačky se do toho vložím. Tyto motorky mají své kouzlo v tom, že jste schopni si je opravit sami, ale zase to delate kazdou chvili. Na kejvacce byla drobna oprava - cca kazdych 20 km,,ale spis ze jsem ji mel v neporadku- vecne jsem doserizovaval zapalovani. 638 , s tou se dalo i tisic kilaku denne, ta se moc nesrala, ale vyklepanej z ni byl clovek bytelne. A ty nove z Indie se mi libi, cti tradici, je to hezky kousek, cena by mohla byt nizzsi. Ale porad je mnoho tech, co to maji za... |
|