Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(bohyn) RP (24.4.2020 19:29)
|
@T_xy: odpovedel sis sam - nikdo to nechce. Muzes to tedy zapalit, nebo vylejt. Oboje je horsi, nez to spalit v motoru. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Prawda . . . ) (23.4.2020 19:25)
|
Jaký používáš galon? US je jiný než UK. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(MM.p) (23.4.2020 9:59)
|
1660 galonu za hodinu je 7546 litru za hodinu, 17.5 knot = 32.41 km/h. To mi vychazi 23200 litru / 100 km, ne 19 400 l na 1 km (a pak je to 1.55 l / 100 km / kontejner). Primo to srovnavat s kamionem nejde, pokud lze nejakou cestu absolvovat po sousi i po mori, byvaji ruzne dlouhe trasy)
Zajimave by bylo srovnani s zeleznicni dopravou. Ta by mohla vychazet mozna i lepe nez ta lodni, ale nemam data k vypoctu.
Ve finale ale posledni cast z pristavu do skladu se to stejne vozi tak jako tak kamionama... |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(jo ho hoo) (23.4.2020 7:34)
|
ja bych to posilal plachetnicema, greta rikala ze v tom je budoucnost, vsichni furt resi nezamestnanost, kdyby to byla plachetnice tak je tam potreba stokrat vic lidi na tu lod |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(T_xy) (23.4.2020 1:14)
|
Jedna věc je, že námořní lodě spalují odpady z rafinerií. Druhá věc je, jestli se s těmi sajrajty co už nikdo nechce dá dělat něco výrazně lepšího. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Cajgon) RP (22.4.2020 21:32)
|
456: ne, píšu to na psacím stroji právě že emisní limity tak jako fungují například v těžkém průmyslu moc v lodní dopravě nefungují. Ne že by se to některé státy nesnažily zavést. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Dež0n - nereg) (22.4.2020 20:03)
|
ja123 - a lodě jezdí na "bunker", což je částečně nafta a pak různé přebytkové věci z rafinérií, takže další plus |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(ja123456) (22.4.2020 19:46)
|
No k tomu znečištění, loď Emma Maersk má spotřebu 1660 gal/h při ekonomické rychlosti (17,5 knot), takže 19 400 l nafty na 1 km. Uveze 15 000 kontejnerů. Takže cca 1,3 l/100km na jeden kontejner. Spotřeba kamionu cca 35 l/100km. Takže cca 27x menší spotřeba na jednotku nákladu a tím i 27x menší emise CO2. A je to loď 14 let stará. U 7 let staré tripple E uvádí Maersk o 20ˇ% nižší emise proti Emma. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Prawda . . . ) (22.4.2020 19:35)
|
@oslilejno: Kdyby tu ropu mělo převážet 1 milion aut, bylo by to schůdné řešení? |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(456) (22.4.2020 19:35)
|
Cajgon nemá internet? Samozřejmě, že existují. https://dieselnet.com/standards/us/marine.php Ale pouhých 20 roků, to je příliš málo na to, aby to experti na emise vzali na vědomí.
|
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Neregistrovaný Eric Cartmenez, dříve Eric Cartmen) (22.4.2020 18:45)
|
Tento tanker pluje pod Hongkongskou vlajkou: https://www.marinetraffic.com/en/ais/details/ships/shipid:687824/mmsi:477401400/imo:9258519/vessel src="/images/smiles/lol.gif" alt=":D" border="0"/>HT_RAVEN |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(Cajgon) RP (22.4.2020 18:41)
|
svetsevprdel: není to jen kvůli emisním limitům (pokud tedy něco takového pro lodě existuje), ale taky kvůli zaměstnancům, kdy se lodě registrují ve státech ve kterých nemají tak sociálně přívětivé zákony a taky nemusí splňovat náročné bezpečnosti kritéria. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(svetsevprdel) (22.4.2020 18:34)
|
Většina těchhle lodí je oficiálně registrovaná v nějakým prdelním státě třeba v Africe nebo Jižní Americe... právě proto, aby na nějaký emisní limity mohla víceméně srát. Jestli je aspoň jedna taková loď zapsaná třeba... v Německu, to by mě docela zajímalo. A skoro bych si tipnul, že ne. |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(lalauuuu) (22.4.2020 18:33)
|
vy si vazne myslite, ze se auta resi kvuli nejakymu zivotnimu prostredi ? nevolite nahodou piraty ? |
|
Ordered-some-oil-for-the-car.jpg
(svetsevprdel) (22.4.2020 18:29)
|
Ropa se nedováží jen kvůli palivům. z něčeho se taky vyrábí všechna ta spousta plastů, co je všude kolem, že ano. a nejezdí jen tankery, ale stejně (nebo hůř) smradlavý lodě vozí neskutečný množství píčovin z jednoho konce planety na druhej. jasně, něco je prostě potřebnej obchodní artikl.. spousta věcí se ale vozí absurdně. přitom je snaha, aby ani nesmyslná přeprava nebyla poznat v ceně, z toho plynou další průsery. šetření nákladů, motory spalující téměř cokoliv, co je ochotno hořet... |
|