cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(HonzaRez) RP (24.3.2025 12:42)
|
Konečně ňákej vtip... |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(vgt) (23.3.2025 10:38)
|
já měl škodu 105 a pak škodu 136 (742.136) a s vařením jsem neměl absilutně problémy, jako jistotu jsem tam ale přemostění termostatického spínače v chladiči měl...pužíval jsem ho u té 105 spíš preventivně, když jsem měl naloženo a něco tahal a byl i předpoklad že pojedu do dlouhého kopce pomalu a bude chybět nápor |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Filipes) RP (23.3.2025 10:31)
|
(miko): V Egyptě to řeší tak, že tam nemají kopce. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(-xXx-) (22.3.2025 19:38)
|
Nechci do toho kecat, ale kdo u těch pyramid byl ví že v té stodváce pod kapotou vaří ta voda v chladiči i když je odstavená. Prostě slunce. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Padesáttři) (22.3.2025 18:11)
|
Škodovky řad 742/743 (105/120/125/130/135/136+Garde/Rapid) neměly chlazení vyřešeno úplně nejlépe, ale vycházelo z celkové koncepce s motorem vzadu a pokud bylo vše funkční, tak se opravdu nepřehřívaly. Problémem ale často byl spínač ventilátoru umístěný vepředu na chladiči, jehož konektor (holý jednopólový faston) oxidoval, díky přechodovému odporu se přehříval a celý spínač tak tavil. A takový spínač pak moc nespínal. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Vanthomas) RP (22.3.2025 17:29)
|
120 pro Afriku měly pár úprav. Montoval se olejový chladič, jiná vodní pumpa a snad i samotný vodní chladič byl jiný - měď místo železa... |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Jen další Jedinec) RP (22.3.2025 16:31)
|
Jak se řešilo přehřívání v létě u 120? Otevřel jsi okénka a zapnul topení. To pomáhalo. Jen se spolucestující divily ... |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(morlor) RP (22.3.2025 15:46)
|
pekne GLS |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Jimmyx) (22.3.2025 13:53)
|
Já měl jako student "naštěstí" škodu 100MB a tam s chlazením problém nebyl. Nicméně 105 a 120 mělo spoustu lidí takže řešení jejich problémů byla v té době obecná znalost.
Ta škoda 100 měla trvalý náhod větráku přímo od motoru, takže ta dokud měla vodu v chladiči tak nevařila. Nicnémě jednou jsem s ní opatrně dojel s vařícím motorem asi 25 km domů (nebylo kde vzít po cestě vodu), po vychladnutí dolil skoro 4 litry (z celkových 6,8l) a jezdilo to vesele dál. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Makula) (22.3.2025 11:57)
|
Ještě Bohdalku a je hotovo |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Li-borg) (22.3.2025 11:53)
|
Jimmyx: úplně jasně vidím, jak jsme zkoušeli funkčnost termostatu doma v konvici. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(the quitter) RP (22.3.2025 11:52)
|
je to jak pise Jimmyx, tie termostaty odchadzali velmi casto |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(wd43) (22.3.2025 11:25)
|
jo tak me tvrdili ze si tam ten vetrak dodelavali, kdyz sem si ji tehda koupil, skodovku s tlacitkem na vetrak chladice. Pak jsem ji parkrat opakovane uvaril na dalnici, za chladneho pocasi, ja byl jeste mladej blbej a moc sem na ten teplomer necumel tak sem z toho byl vyjukanej. Uvaril sem ji jeste nekolikrat a postupne docela rychle odesla do vecnych lovist. A to uz jsem tou dobou jezdil 2 roky starou stopetkou, co sotva kilo vytahla, na rovince, ale ta nikdy nevarila a zadnej spinac na vetrak nemela. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(Jimmyx) (22.3.2025 11:16)
|
Ty 120ky vařily protože větrák na chladiči spínal termostat. To sice je správně a používá se to v zásadě i dnes, ale tehdy často nefungoval. Spoustu řiřičů si tehdy raději dodělali ruční spínač a zapínali ten větrák ručně. |
|
cesti_archeologove_v_egypte.jpg
(wd43) (22.3.2025 10:53)
|
daval se pridavny vetrak na chladic - ale jestli je to jenom 105 tak ta nevarila jak 120... ty stodvacitky varily protoze zvetsili motor ale nechali tam stare chlazeni, socialisticky clovek tak usetril -3,000,000,000 clovekohodin. |
|