demidz_jor_ajs.jpg
(Mem) RP (11.3.2019 18:40)
|
Můžeš si to zkusit i ve Vive, zavři jedno oko a velké scény by ti měly připadat pořád stejné, jen u blízkých objektů budeš stereo postrádat. Jinak já tu doma mám PS4 VR, Oculus Rift, Oculus Go i Google Cardboard, princip je zatím všude stejný, fixní optika a plochý panel. V prototypech se uvažuje o vrstvených panelech nebo dynamickém fázování čočky (spojeném se sledováním polohy oka - to už dnes používá HTC ve Vive Pro Eye - foveated rendering pro maximalizaci rozlišení tam, kam se uživatel dívá) |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Mem) RP (11.3.2019 18:35)
|
Amos: Ne, ty si jen myslíš, že ostříš , ta optika je fixní, takže tvoje oči musí ostřit na ty cca 2 metry, jinak bys měl ten displej rozmazaný. Lidské oči jsou dost blízko u sebe, takže skutečný stereoefekt se uplatňuje jen u krátkých vzdáleností (do pár metrů; tam je pozorovatelné i sbíhání (šilhání)). Všechno, co je dál, už sledují oči v podstatě paralelně a mozek musí rekonstruovat už jen přes visual cues, jako je perspektivní zkreslení, sbíhavost, stíny. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Amos) (11.3.2019 16:36)
|
Mem. Popisek pěknej, ale teď jsem to zkoušel a ostříš jako o život. Úplně normálně. Nezaostřím akorát když už mám objekt narvanej v obličeji. Ale to už mně nedávají oči.
Problém bude asi v SW. Když jsem zkoušel to samsungovský vr na telefonu kdesi v shopu, tak si pamatuju, že byly velký rozdíly v pocitu 3D u jednotlivých scén. Teď jsem testoval na Vive. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Mem) RP (11.3.2019 11:01)
|
Současné VR headsety mají fixní optiku, tj. zaostřuje se na stále stejnou vzdálenost, která je cca 2 metry. Je to kompromis mezi tím, aby působilo přirozeně, že je ostré vzdálené pozadí i blízké objekty. Problém to je u virtuálních objektů velmi blízko očí uživatele, pokud je uživatelské rozhraní nebo nějaký objekt (předmět v ruce) blíž než cca 40–50 cm, oči se snaží zaostřit jako v reálu, ale optika je pořád nastavená na ty 2 metry, takže vzniká nesoulad, rozmazání, bolest hlavy. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Maxmiliian) (11.3.2019 9:23)
|
Víš jistě, že zaostřuješ na různé vzdálenosti? Nemáš jen ten pocit? Zobrazovací prvek je realně pořád stejně daleko od oka, ne... |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(ten druhej ) (10.3.2019 17:51)
|
Neseď zavřít k televizi. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Amos) (10.3.2019 17:48)
|
Maxmiliian: To si představuješ špatně. Normálně v tom zaostřuješ na různé vzdálenosti. Blbý je, když nekoukáš rovně. Čím víc do boku, tím se to víc rozmazává. Takže si zvykneš otáčet víc hlavou. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Th E) (10.3.2019 16:37)
|
PS4 VR slevnil na €170. Byl za €300. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(didndumuffin) (10.3.2019 14:37)
|
no-X: jasně. jen jsem chtěl v reakci na první komentář zmínit, že je v podstatě jedno, jestli jsou v tom žárovičky, LED... nebo nějaká mimozemská technologie... |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(mi0) RP (10.3.2019 13:24)
|
Heh, 2x HTC Vive a žiadny Oculus |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(no-X) RP (10.3.2019 12:53)
|
Maxmiliian: Srovnej s čtením knihy, sledováním televize, koukáním do monitoru… |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(gulerwatch) (10.3.2019 12:29)
|
toto súčasne zvieracie štádium tupého človekozvera je už tak zjavne zastaralé a irelevantné že 99.9% stačí dať kraviny nech sa uzabávajú k smrti vo svojej mentálne ZOO klietke... aspoň s tým zverincom nebude mať Singularita veľa roboty |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Mem) RP (10.3.2019 12:19)
|
joba: Aby následně informaci o LCD zahodil a nastudoval si místo toho OLED, který je použitý u brýlí na obrázku, že (včetně Samsungů Galaxy pro GearVR). |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(Maxmiliian) (10.3.2019 12:14)
|
ale ty brejle budou taky na piču, z principu. oko v tom zaostřuje furt jen na jednu vzdálenost a pohyby oka do stran se hádám proti normálnímu koukání na svět taky omezují (úhlově). ani jedno z toho není zdravý. |
|
demidz_jor_ajs.jpg
(456) (10.3.2019 12:05)
|
Nesedávej u rádia, ozáří tě. A tak zakázali rádiové přijímače. Jenže profesor mineralogie měl na mysli Radium. |
|