game devs 30.05.2023 
Obrázek game devs
RF progress co si preje moskva mrna vakcina co si to dovolujes Chvastal a baba Jago prasatka kofola
Komentáře (17) Komentovat Nezobrazovat

game_devs.jpg (-xXx-) (31.5.2023 20:16)
Já dodám, že potřeba optimalizovat kód ve hrách z devadesátek vycházela z faktu, že herní konzole a obecně specializovanější HW té doby na rozdíl od PC měl na zakázku dělané obvody pro speciální účely (od bitblitu přes zvuk až po 3D). Běžné PC mělo zase poměrně silné CPU (386/486/Pentia), takže jednoduše kdo chtěl vymáčknout víc, musel optimalizovat. Dnešní PC jsou už spíš takové herní hodně nabušené konzoly.

game_devs.jpg (adamsRP (31.5.2023 16:23)
Napšíklad? :D

game_devs.jpg (psi chlup is blm) (31.5.2023 6:24)
Hdjdkk: já si zas pamatuju ty jeho idiotský cancy o covidu, který papouškoval po vládní propagandě a realita je postupně všechny vyvrátila. Je to klasický produkt dnešní doby: zbabělý zakomplexovaný narcis toužící po uznání od autorit. Nějak se v tomhle státě bohužel přemnožili...

game_devs.jpg (adamsRP (30.5.2023 17:00)
Tak určitě, uděláš jednu hru, a von už si to enžín sám upraví na jakejkoliv hárdvér!

game_devs.jpg (Hdjdkk) (30.5.2023 16:57)
Omg, adams zase placa ty svoje sracky :-D. Staci se podivat na jeho recenze grafickych karet...ten dement absolutne netusi, ktera bije :-D

game_devs.jpg (adamsRP (30.5.2023 16:37)
no-x>Ale nehrálo se ve 3D na deseti generacích grafických karet s výkonem od lowendových IGP Intelu po RTX 4090, s pamětmi od 2 do 24 GB a na procesorech, které mají od jednoho do 16 jader, víš, experte?

game_devs.jpg (no-XRP (30.5.2023 10:37)
adams: Variabilita hardwaru narostla? Koncem 90 let tu bylo přes 10 výrobců čipů s podporou 3D akcelerace a každý měl na trhu několik architektur, často dost zásadně odlišných. Dneska se na PC řeší jen AMD a Nvidia (Intel nikdo nebere vážně) a jejich architektury se v posledních letech mění jen evolučně a většina ze změn je navíc pro vývojáře zcela transparentních.

game_devs.jpg (bohynRP (30.5.2023 10:20)
@adams S variabilitou HW sem nelez, dneska máš nad HW hromadu abstrakce (DX, OpenGL, Vulcan...) nebo vemeš rovnou hotovej engine a tohle vůbec neřešíš. Když už něco spatláš sám, tak tvoje průsery fixuje výrobce karet. Neřešíš lowlevel vstupy, grafické režimy, stránkování paměti, síťování, zvukovky... Prostě dneska pohodička, klíek, všechno dostaneš out of box.

game_devs.jpg (Tuw) (30.5.2023 9:52)
On je problém hlavně v tom, že lidi mají relativně dobrý kompy a uživatel nepozná garbage code oproti optimalizovanýmu kódu. Trávit dny nad tím, abych uživateli ušetřil pár stovek mega na ramce nebo x vteřin při načítání nedává smysl a nikdo to neocení.

game_devs.jpg (čšřěbgvčwš) (30.5.2023 9:51)
no jo, jenže základ takového Wolfensteina 3D naprogramuje dneska průměrný programátor za odpoledne v javascriptu (jakkoliv nebyla sranda to tehdy vymyslet a udělat na tehdejším HW) - problém je, že dneska má ve hrách kompexnější kód každá malá nepodstatná kravinka, jako jsou pohupující se koňské gule - přidej do hry milion takových malých systémů a je skoro nemožné, aby se všechno povedlo... na druhou stranu - kdysi nebylo easy hru patchovat, takže se víc hlídal stav při vydání - dnes se na to dost hřeší..

game_devs.jpg (broskvový kompot v plechovce, co stával 19 a už je za 89 skutecny original) (30.5.2023 9:49)
ano, asembler, nejpřenositelnější věc na světě :-D :-D :-D :-D :-D

game_devs.jpg (NasradRP (30.5.2023 9:47)
pod ten posledni se podepisuju. Hra bez offline modu shift+delete a seru na to i kdyby to byla nejlepsi 3D porno textova adventura >-O

game_devs.jpg (aj tak) (30.5.2023 9:45)
theubik: Znaje pár developerů, nemohu souhlasit - je to o obou skupinách (ostatně v mé bublině je spousta developerů manažery sami sobě).

game_devs.jpg (MikeMinRP (30.5.2023 9:43)
Rosy retrospection, nostalgia bias, survivorship bias ... B-)

game_devs.jpg (adamsRP (30.5.2023 9:43)
Děti, komplexnost her od té doby narostla řádově, kvalita assetů rovněž, variabilita hardwaru taktéž.

další...