new_collector.jpg
(dan0) (21.3.2021 3:52)
|
Prečo nájladný vlak musí za bežnej prevádzky spomalovať rýchlejšie ako sa rozbieha, nie sú návestidlá navrhnuté v dostatačnej vzdialenost k maximálnej rýchlosti, tak aby nebolo nutné používať brzdy? |
|
new_collector.jpg
(solim) (16.3.2021 6:20)
|
Tak jasně, jestli si chce přibrzdit z 90kmh na 80kmh na 2 km, tak proč ne... Ale to se stane jednou za uherskej rok... |
|
new_collector.jpg
(Gif) (15.3.2021 23:52)
|
@solim, no tech par naprav lokomotivy to ubrzdi asi tak stejne jako to predtim rozjelo, ne? Tzn. na rychle zastaveni to nestaci ale zpomaleni samozrejme rekuperuje. |
|
new_collector.jpg
([Jooky]) (15.3.2021 22:37)
|
@yy na mojom aute radarovy tempomat rozosvieti brzdove svetla, aj ked si len podradi a brzdi motorom* ... ked idem bez tempomatu a chcem vyvolat motorove brzdenie, tak mam dve moznosti. 1. na sekundu az par sekund (podla rezimu jazdy) klasicky pribrzdit a uvolnit brzdu (po uvolneni pokracuje brzdenie motorom), alebo 2. nanualne vybrat nizsi rychlostny stupen ... to prve tiez podrzi rozosvietene brzdove svetla ... (*) je to celkom inteligentne a tempomat nerozosvieti svetla pri drobnych korekciach rychlosti |
|
new_collector.jpg
(ZivaKunda) RP (15.3.2021 20:58)
|
Pro barvení a vylepšení vlastností vulkanizované gumy se používají saze, což je čistý uhlík. Pneumatiky od určitého napětí, mají relativně malý odpor právě kvůli tomu plnivu. |
|
new_collector.jpg
(kubeek) RP (15.3.2021 20:27)
|
gumove pneu plny ocelovejch dratu fakt moc neizolujou. |
|
new_collector.jpg
(slavek-) RP (15.3.2021 19:44)
|
Gumové pneu neizolují? |
|
new_collector.jpg
(Solim) (15.3.2021 19:26)
|
To jako že ty tisíce tun ubrzdí pár náprav lokomotivy jo? Proberte se ze sna... |
|
new_collector.jpg
(yy) (15.3.2021 19:07)
|
Já používám brzdy minimálně, i když nejezdím na spotřebu. Jen občas žasnu, co asi tak poslední dobou vlastně vyučujou v autoškolách... když tolik lidí neví (např.), že je rozumnější podřadit, než při jízdě z dvoukilometrovýho kopce skoro celou dobu svítit brzdovýma světlama... |
|
new_collector.jpg
(cyklista) (15.3.2021 18:34)
|
No, ono s tou rekuperací to není zas tak žhavé, v úseku musí být jiný vlak, který tu rekuperovanou elektřinu spotřebuje. A elektromobily opravdu moc brzdy nepoužívají, taky když pak potřebují rychle zastavit, tak se jim z brzd vysype hromada rzi a až teprve pak to možná začne zastavovat. |
|
new_collector.jpg
(jeffer) (15.3.2021 18:21)
|
Solim: O'Reilly? Povedal by som, že všetky elektrické vlaky vyrobené a novonakúpené u nás tak po roku 1995 už rekuperovať vedia a na schopných tratiach (koridory a tam kde sa v priebehu posledných 10–15 rokov modernizovali napájacie stanice) aj rekuperujú.
Na obrázku je ale zberač kúrenia nezávislého na lokomotíve. |
|
new_collector.jpg
(456) (15.3.2021 18:20)
|
Rekueprace u vlaku? Postupem času se to zlepšuje. https://provoz.spravazeleznic.cz/portal/Show.aspx?path=/Data/Mapy/rekuperace.pdf Švýcaři to uměli už před druhou světovou... |
|
new_collector.jpg
(Solim) (15.3.2021 17:34)
|
Zrovna ten vlak moc nerekuperuje... |
|
new_collector.jpg
(Taky jeden) (15.3.2021 17:30)
|
cyklista: Rozumné EV skutečně rekuperují a brzdy mají klídek práci. |
|
new_collector.jpg
(Uf) (15.3.2021 17:20)
|
cyklista: Když jezdíš na spotřebu, tak brzdy používáš minimálně. |
|