new gaming era 18.01.2025 
Obrázek new gaming era
horni uhry 2025 idealni dovolena s ditetem jesus scared me xyz-prenosnarozhledna urad nicky MakeRoumingFunnyAndGreat-104
Komentáře (31) Komentovat Nezobrazovat

new_gaming_era.jpg (Prawda . . . ) (19.1.2025 8:32)
@DD64: Tak na ty hry ani grafickou kartu nepotřebuješ.

new_gaming_era.jpg (Brnonymova reinkarnace 8) (19.1.2025 0:12)
NENI NAD CING8ISCHANOU CTRTOUU PRAVDA VITEZI. KAMPAN.

new_gaming_era.jpg (DD64) (18.1.2025 23:36)
Aj tak nic neprekona mocne Homam3 a Aoe2, moze to mat akukolvek grafiku...

new_gaming_era.jpg (Prawda . . . ) (18.1.2025 19:41)
Navíc, pokud je DLSS 3.0 (a vyšší) dobře implementováno, tak z vlastní zkušenosti můžu říct, že na 32'' 4K monitoru rozdíl mezi 1440p DLSS upscale na 4K a nativní 4K je v podstatě nepostřehnutelný, zvláště, když je hra v pohybu. Rozdíl ve spotřebě a snímkové frekvenci je však obrovský. Frame generation je na tom podobně, když je dobře implementováno, je to ku prospěchu věci a člověk to ani nevnímá, zvláště když hraje na bluetooth gamepadu.

new_gaming_era.jpg (Prawda . . . ) (18.1.2025 19:38)
Tak ono rasterizace pomocí shaderu už je za zenitem a jediný hrubý nárůst výkonu, která vidíme je pouze ve větším počtu shader procesoru a jejich mírně (mezigeneračně) rostoucí rychlosti. Už teď stojí grafické karty raketu a hlavním důvodem je právě velikost samotného grafického chipu, a taky tak vypadá spotřeba karet. Dříve high end 150W, dnes 350+W TDP. Takže buď se od základu změní způsob, jakým se renderují hry anebo se použije trik v podobě, třeba DLSS (chytrý upscale + frame generation) a jede se dál.

new_gaming_era.jpg (FarářRP (18.1.2025 18:26)
Tak pokud je vylhana tak ano.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 18:20)
to je neco podobnyho, jako kdyby te na aute zajimala jenom postreba, nebo jenom maximalni rychlost.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 18:18)
kazdopadne, pokud chces velky obraz, s vysokym rozlisenim, tak potrebujes dobu odezvy (tedy od opusteni signalu po zabrazeni - tedy vcetne kabelu a zpracovani signalu monitorem) docela malou dobu - nejlepsi je snad kolem 1 ms (a je jedno, jestli LED, nebo LCD, ci jakakoliv jina technologie). ale cena tech monitoru je pak zas nekde jinde. takze jak jsem rikal - obnovovaci frekvence (FPS) je ciste marketingovy udaj, nic vic.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 18:08)
ops, psal jsem i o LCD .. ale pak jsem to zkratil - ten text samozrejme plati pro LED. LCD jsou samozrejme s rychlosti hodne na stiru. ... BTW: obnovovaci frekvence ti je k prdu, kdyz zobrazovadlo nestiha - to jsem mel na mysly.

new_gaming_era.jpg (FarářRP (18.1.2025 17:48)
Ano, v odezve tech pixelu lzou tezce, ale to jsou dve odlisny veci, prvni je refresh a to jakou frekvenci bere ze vstupu a kolikrat za vterinu elektronika monitoru nuti panel tocit krystalama, druha vec je jak rychle se ty krystaly toci a jestli to vubec stihnou. Panel samotnej zadnou frekvenci nema, proste meni propustnost pixelu na zaklade toho jaky napeti ma na jejich elektrodach. A to se da taky merit. Proto jsou rychly VAcka docela na hovno, kdyz ti za vsim zustava fialova, cerna nebo zelena smouha.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 17:44)
marketingovy udaj to je, protoze ti nic nerika, kolik obrazu REALNE se stihne zobrazit. jelikoz ty LCD panely jsou od ruznych vyrobcu. tzn reakcni doba na rozsviceni/zhasnuti bodu je ruzna. kdyz je reakcni doba cca 8ms (coz byva typicky udaj), tak je realna zobrazovaci frekvence cca 60Hz. na 120Hz bys uz potreboval cca 4ms a min.

new_gaming_era.jpg (FarářRP (18.1.2025 17:35)
Jakej marketingovej udaj? To ti rika, kolikrat za vterinu se refreshne obraz na tom panelu, jasne ze kdyz tam pustis 25 fps film tak je to k hovnu. Marketingovej udaj mas, kdyz apple opet vytvori nejvykonnejsi iphone sveta, ne to jestli ma 60 nebo 120 hz displej, to se da jednoduse zmerit. :-D

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 17:31)
ale furt je to jenom papirovy udaj, teoreticky, marketingovy. na cem to nejvic zalezi: co do toho leze za signal. film, neco z gamesy, jestli je vetsina obrazu staticka, nebo opravdu se vse dynamicky meni, ...). takze takoveto porovnavani pindiku pomoci herzu je fakt ke smichu.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 17:29)
jenomze dnes je to neco uplne jineho: zobrazuje se najednou cely obraz, a jelikoz i svetelna setvacnost se znacne snizila (hlavne u kvalitnich monitoru), tak tech 50 Hz je uz opravdu des. 60HZ je minimum, aby to oku (a nasledne mozku) nevadilo. dalsim faktorem je rozliseni - pri nizsim rozliseni muze byt obnovovaci frekvence opravdu nizsi. pri vysokem rozliseni je to uz ale peklo.

new_gaming_era.jpg (mikoRP (18.1.2025 17:27)
jako fakt mne bavi tyto blaboly, co se tady vali. ktera krabicka sirek je lepsi? samozrejme ta z juesej. ... blikani/neblikani, zalezi na mnhoa faktorech. zacneme od toho nejzakladnejsiho: svetelna setrvacnost jednotlivych sviticich bodu. na starych obrazovkach byla docela vysoka, takze klidne obraz se "ustalil", nez paprsek vybehnul od spodku obrazovky az nahoru, aby zacal vykreslovat dalsi obrazek. proto tech puvodnich 50Hz (u nas) vubec oku nevadilo (z TV to pak prevzaly i PC monitory).

další...