ByznysDeník  |  MyMuži  |  ČasProBydlení  |  ČasProŽeny  |  NeposlušnéTlapky  |  HobbyDeník  |  Pravda24  |  TechSvět  |  MotorGuru  |  VipShow



tesla driver
Obrázek tesla driver
uhel pohledu 2 Bill single Hamimonopoly Jak resit blbost Buresova klicka patnactky uz se omrzely
Komentáře (17) Komentovat Nezobrazovat

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 1:15)
AI samozrejme != NS. Puvodne jsem narazel hlavne na to, ze dnesni AI systemy v drtivy vetsine neresi reasoning. Chovaji se spis jako klasicky, reaktivni, hardcodovany programy, bez jakyhokoliv emergentniho chovani, akorat maji navic ten pravdepodobnostni model. Takze nikdo nemusel napsat milion podminek a pred tim vubec najit model, ze kterych je odvodi, ale ziskal pravdepodobnostni model podle trenovacich dat. Ze kteryho zase neziska ten model, jen tu intuici

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 1:05)
A jeste prakticky, staci se podivat, co NS dokazou efektivne resit. Veci jako klasifikace - natrenovat "intuici" na obrazcich kocicek a pejsku a kdyz dostane novou kocicku po natrenovani, pozna kocicku (a nekdy taky hovno). Nebo se da natrenovat na diskografii nirvany a nechat slozit novou skladbu. Ale nemuzu ji predhodit text s povidkou a zeptat se ji, jestli byl vrah zahradnik.

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 1:00)
Naopak zadratovat do toho logiku je uplne jinej problem. NS poskytuje schopnost vytvaret a "triggerovat" asociace, a modelovat nejak reprezentace vzoru skrz ty vazby. Logicky uvazovani vyzaduje neco, co dokaze vzit komplexni objekty / aspekty z realnyho sveta aplikovat na ne nejaky pohledy a funkce a tim ziskat teprve neco, co se da pouzit pro logiku. To je mnohem vetsi problem nez vytvorit jenom "intuici", ktera je podle me proste dana jen tim natrenovanim, nicim extra.

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 0:54)
ukfufyh: tohle je prave afaik rozsirenej mytus. Umely NS jsou chumel uzlu, ktery mezi sebou maj vazeny spojeni. Jednoduchy a zaroven komplexni jako v nasem mozku. V tom chumlu se diky nejaky forme uceni (konkretni zalezi na typu NS) modelujou ruzny urovne vzoru. Maly, vetsi skladajici se z tech mensich, vzory nad tim... a umela NS ma pak podobny vlastnosti jako biologicka, vcetne urcity odolnosti k chybam a zobecnovani a tim schopnost resit do jisty miry i ulohy, ktery nebyly v trenovaci sade

tesla_driver.jpg (ukfufyh) (22.4.2021 0:47)
Je to trochu jinak - intuice je lidska vlastnost, ktera cloveku umozni resit do jiste miry spravne problem, s kterym se dosud nikdy nesetkal. Tohle AI nema a myslim ze mit nebude. Naopak nejaky typ logiky mit muze snadno. A dokud nema AI nejaky mentalni model reprezentujici dany problem/scenu, o nejake intuici se ani nemuzeme bavit.

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 0:30)
Dnesni selfdriving a AI obecne vidim v zakladu jako kdyby mel clovek jenom intuici a nebyl schopnej logicky uvazovat. Vetsinu rozhodnuti, a tech rychlejch delame na zaklade intuice, coz nebude vic nez pravdepodobnostni model podobnej umelejm NS. Dokazeme si ale uvedomovat nejakej dojem z (ne)jistoty oblopujici nejaky rozhodnuti a zpetnou racionalizaci dojit k tomu, jestli intuice nekeca. A diky ty racionalizaci si zpetne zaroven upravit intuici. To tesla urcite nedela.

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 0:21)
Kdo se dokaze s dnesnim levelem self driving spolehnout na autopilota je podle me blazen.

tesla_driver.jpg (kulesi) (22.4.2021 0:19)
> clovek co se venuje rizeni bude vzdy ridit bezpecne a lepe nez AI Jen do doby, nez bude silna umela inteligence (AGI). Momentalne neni nic (afaik), co by resilo "reasoning" a dokazalo si realne vykladat semantiku a propojeni jednotlivejch faktoru v provozu tak, aby to dokazalo vytvorit reprezentaci toho ve "svem mentalnim modelu", ktery urcuje toho akce. Ale ta doba prijde a verim, ze se ji dozijou dnesni sedesatnici a mladsi.

tesla_driver.jpg (ukfufyh) (21.4.2021 18:17)
ja myslim, ze clovek co se venuje rizeni bude vzdy ridit bezpecne a lepe nez AI

tesla_driver.jpg (ukfufyh) (21.4.2021 14:32)
Dalsi vec je, ze auto bude z befelu EU naprogramovano tak, aby v pripade nehody obetovalo ridice naukor chodce napr. A nebo jsi ve skole nekoho sikanoval a ten clovek je ted hodne pocitacove zdatny a pocka si, az pujedes teslou po dalnici a zatoci ti volantem (coz jde i s dnesnimi auty bez AI nakonec).

tesla_driver.jpg (ukfufyh) (21.4.2021 14:27)
@bohyn je pravda, ze se neozere, neusne, nesfetuje atd a teoreticky muze snizit nehodovost. Ale nehodovost nikdy nebude nulova a budou pripady kdy bude zbytecna (auto bez zjevneho duvodu smahne chodce a nikdo nebude vedet proc a kdo za to vlastne muze.) Ohledne RFID - aby to fungovalo, musel by mit cip kazdy patnik, kazdy strom u cesty, kazdy chodec atd a stejne to nevyresi nenadale situace jako 3cm snehu v zime.

tesla_driver.jpg (bohynR (21.4.2021 13:55)
@ukfufyh Na druhou stranu se zase nekdy nevozere, nezfetuje, neusne za volantem, dodrzuje rychlost... Je jen otazka casu, kdy bude FSD na hlavnich komunikacich a ve mestech bezpecnejsi, nez clovek. Citelnost znacek se da podporit necim treba na bazi RFID ve znacce, nebo v silnici. Jen zpovozneni na dalnicich, silnicich I. tridy a ve mestech ma potencial dramaticky zredukvat pocet nehod a zraneni na silnici.

tesla_driver.jpg (ukfufyh) (21.4.2021 13:11)
Ja vim, je to velka nadsazka. Problem s AI je ten, ze na silnici se muze stat naprosto cokoli nehlede na znacky - tedy potencialni mnozina problemu je nekonecna a neuralni sit je mozne natrenovat pouze na konecne sade problemu. Pri situaci na kterou neuronka neni naucena se clovek spoleha jen na nejakou heuristiku a default nastaveni algoritmu. A to obcas dela pekne blbosti. A pokud nekdo/neco/pocasi/bordel ze silnice tomu autu zahlti/oslepi/oblbne senzory, nejaka natrenovana neuronka nepomuze vubec.

tesla_driver.jpg (bohynR (21.4.2021 12:23)
@ukfufyh Tak to si jeste nevidel splasenyho kone.

tesla_driver.jpg (an00bisR (21.4.2021 11:26)
No úplně bezpečný není. Samozřejmě záleží na tom jak je AI natrénováno, ale dopravní značky to neumí už v základu a obvykle se snaží vést vůz středem komunikace.

další...












Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...