toaleta 16.11.2011 
Obrázek toaleta
jenom ukradli bohuzel my MakeRoumingFunnyAgain-DrinkAndDrive sach mat zapade MakeRoumingFunnyAgain-paniKlausova falesny psychiatr ale pravy STBak
Komentáře (45) Komentovat Nezobrazovat

toaleta.png (SatrifRP (18.11.2011 20:15)
puk: memorovat, chápu, ale přece existuje tolik užitečnějších informací na kterých to lze dělat.Neříkám, že se ti autoři nemají probírat, naopak, ale ne tímhle způsobem.Dobrá, i když přijmu všechny tvoje argumenty v plné kráse, mojí odpovědi je, že v současnosti je většina škol silně zaměřena na tu memorizaci a skoro vůbec ne na schopnost pochopit.A suchá data jsou bez myšlenky k ničemu, data se navíc vždycky dají dohledat, myšlenka už ne. Já samozřejmě připouštím, že se mýlím, na tu pedagogiku někdy zajdu.

toaleta.png (puk) (18.11.2011 11:08)
Satrif: Ustoupit v čem? Naučíš se tím učit se (memorovat), což je nezbytná nutnost pro jakékoliv další studium. A kde se má dítě dostat k dílu, aby zjistilo, že ho zajímá a mohlo řešit autora? Že by ve škole? Nebo ti rodiče nabízeli na ZŠ/SŠ Remarqua? Časová investice do procvičování paměti je dobrá investice. Sirlndy: a) viz. výše b) Odjakživa. Je to jedna z jejích úloh. Proč myslíš, že máš na ZŠ tolik předmětů? Pánové, zkuste se zapsat na aspoň pár hodin pedagogiky a psychologie. Pak si můžeme popovídat

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 20:13)
puk: Ale proc do ni ty nedulezite v prvni rade ukladat a travit tim stovky hodin kdyz jak rikas je vetsina lidi zapomene? A od kdy je ukolem skoly ti nadhazovat veci jestli te nebudou zajimat - a jeste pouze urciteho okruhu, to je snad kazdyho vec si najit svoje zajmy!

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 20:04)
jo takhle, inu ne, nejdřív mě vždycky muselo zaujmout dílo a až potom jsem řešil autora, takže tebou uvažovaný postup je špatný. S tou pamětí jsi poněkud odbočil, my tu hovoříme o časové investici.

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 20:02)
puk: sry ale "..nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ..", myslím, že v tomhle musíš ustoupit protože je to stejně užitečný, jako se naučit kus telefonního seznamu.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 20:01)
Lidská paměť je selektivní. Důležité informace si uchová a to, co nebude potřebovat zapomene. Ale jak zjistíš, že tě baví studovat dílo Descarta? Přečetl by sis ho snad někdy sám, když bys nevěděl, že existuje? Hledal bys někdy Sigmunda Freuda, kdybys o něm nikdy neslyšel?

toaleta.png (puk) (17.11.2011 19:55)
SirIndy: Detaily jsou ti k ničemu, když to není tvůj obor. Proto tě je nikdo neučí. Obsahem učiva ZŠ a SŠ jsou absolutní základy hlavních věd. Nebo si snad myslíš, že pracovníci např. ÚJČ získali své znalosti na ZŠ? Principy života jsou učivem biologie a každý by měl vědět, jak zhruba funguje např. jeho tělo. A k čemu se učit nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ, pokud se jí nebudeš dál věnovat a aby bylo na čem stavět, pokud se ti bude líbit.

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 19:12)
puk: Rikam detaily, ne zaklady. Jake principy zivota myslis? Melo by se ucit kdo byl Shakespear, ale k cemu se napr ucit nazpamet ke kazdemu obdobi hromadu autoru a jejich del? Jak ti takovehle veci pomuzou v zivote? Kdo bude chtit muze se o to sam zajimat a nastudovat si to, takhle je to zabijeni casu a produktivity.

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 19:11)
tak do historie literatury bych se opřel i já. Tlačit do hlavy suchá data, jména a názvy děl bez nějakého pochopení mi přijde úplně nesmyslné. A pochopit literaturu může být docela oříšek i v dospělosti.Rozebrat smysl díla, postoje autora v nějaké době může být rozvíjející, ale konkrétní jméno, datum a termin je až druhořadé a podstatné jenom pro lidi z oboru. Že támhle byl proklatý básník Rimbaud a napsal nudný Opilý koráb je samo o sobě úplně k ničemu. A přitom na tom stojí všechny testy.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 18:57)
A jestli si myslíš, že by vzdělaný člověk neměl znát základní fakta o historii své země, o principech života, díle Shakespeara, o nebezpečí při manipulaci s kyselinami, tak potěš pánbůh.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 18:54)
SirIndy: Naivní je myslet si, že dítě v deseti letech ví, co bude v životě dělat a v patnácti je jeho jediná starost, kde získat brigádu nebo kam jet na studijní pobyt. Jestli to tak u tebe bylo, tak věř, že patříš mezi velice malé promile z populace. A že jsou ti k hovnu detaily z historie literatury, biologie, chemie, dějepisu,....? Věř tomu, že žádné detaily neznáš. Znáš jenom základy, které patří k tomu, co by vzdělaný člověk zařadil do nutného všeobecného základu....

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 14:25)
Fenixp: Ale ja jsem na technicke vejsce a k hovnu jsou mi detaily z historie literatury, biologie, chemie, dejepisu... A u jinejch lidi to bude zase naopak. Kazdej by mel studovat jen to co bude jednou potrebovat a ne plytvat usili a cas na veci z jinejch oboru.

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 14:23)
puk: Co je na tom naivniho a jak to souvisi s fungovanim sveta? Ze by neco nebylo tak jak je ted znamena ze by prestal fungovat svet?

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 12:56)
Hm, já si už ani nevzpomínám, co se na základkách bralo, co by mohlo být zbytečný. Je trochu natažená, ano, ale to bych nechal, jen ať dítě má spoustu volného času a hraje si. Ale přístup "natáhnout čas vzdělávání, aby děti měli co dělat do 18" je samozřejmě zcela špatný. Naopak by to umožnilo se lépe vyprofilovat (nějaké dodatečné kurzy) a již nahlédnout do nějakých povolání (brigády), splnění minimální docházky a obtížná omluva absence tomu velice dobře brání. Nebo, proč nejít na VŠ už v 16-17?

toaleta.png (puk) (17.11.2011 12:05)
SirIndy: To, co říkáš, je tak dětsky naivní, že přestávám věřit, že jsi na VŠ. Minimálně opravdu netušíš, jak ten svět reálně funguje.

další...