ucinnost_motoru.jpg
(foukal) (28.1.2025 8:48)
|
Jakoze kdyz si nekoupis elektromobil tak tvoje deti nepustej na skolu? Moc si uz komouse nepamatujes zejo? |
|
ucinnost_motoru.jpg
(tequila) RP (28.1.2025 8:19)
|
Já s tím souhlasím že má vysokou efektivitu. Jen mě sere jak nám tu zelení komouši nakazují to, že si EV musíme koupit i když je to ekonomický nesmysl. Se svým autem na LPG jezdím s odpisy, náklady na servis a palivo za 8 kč/km. A to mám 3 litrový motor. Kdybych si měl pořídit EV, tak budu jezdit za 15. Takže asi tak. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(foukal) (27.1.2025 21:13)
|
To by se ti mozna hodila spis tesla s mensi kapacitou ale rychlejšim nabijenim…ty porschaci maj rychlejsi nabijeni ne? zalezi to i od chemie baterky - maj jinou z ciny a z nemecka… ale je fakt ze většina lidi nejezdi osmihodinovy cesty… az tesla prejde na ty vetsi draty co ma cybertruck tak se to taky zrychli |
|
ucinnost_motoru.jpg
(Woyta) RP (27.1.2025 19:50)
|
Já mam sice čtyři auta ale stará a na údržbě nešetřím. Baví mě je řídit a chci aby mi vydržela. Nejekologičtější je stejně auto které se nemusí vyrobit. Foukal: s tím dojezdem uber. Normovanou spotřebu mít nebudeš a plnou kapacitu baterie taky nevyužiješ. 800km trasa co jsem jezdil by s long range trojkou znamenala 3h na nabíječkách a v cíli skoro vybité auto (kalkulátor tesly) a to je o 1h zlepšení oproti dřívějšku. Každý týden bych tak přišel o 8h. EV je pro mě auto na max 80% toho co jezdím. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(foukal) (27.1.2025 13:53)
|
je otazka cemu rikas na dalku... nova tesla ma teoreticky dojezd 700km takze realne rekneme 600 a pak si das na nabijecce jidlo, nabijes a jedes dal... to uz fakt staci 99procentum beznejch lidi uplne na cokoliv |
|
ucinnost_motoru.jpg
(8====o) (27.1.2025 13:45)
|
Takže co s tím? Ideál je nejezdit. Dále pak mhd a vlaky. Kdo musí jezdit na krátko, ať jezdí EV a nabíjí ze soláru. Na dálku pak syntetika.
To že má každý auto nebo dvě nebo tři je prostě neudržitelné. Život je svině. Když je něco levné je to s velkou pravděpodobností na nějaký ten dluh. Kde dlužíme se ale často dozvíme až zpětně. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(8====o) (27.1.2025 13:40)
|
já tu nad ničím nejásám, jen už mám za sebou fázi popření. Já bych si taky rád jezdil na pohodu na benzín/naftu nebo syntetiku. Ale hold smůla E2E vychází nejlíp pro většinu EV. Jít jednou cestou je samozřejmě nesmysl. Autodoprava prostě nemůže růst do nekonečna, takže mi dává smysl, aby to bylo od teď drahé. Jedeme na dluh a ten si holt splatíme. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(foukal) (27.1.2025 9:07)
|
hypermax - to je stejny jako rict ze ty nezapocitavas transport a tezeni ropy... ale elektrinu jde vyrobit i ekologicteji nez spalovanim... jestli chces na fet tak fosilni lobby plati lip
woyta - baterie degraduje minimalne a potom se da recyklovat... jsou baterie se zarukou 10 let.. pri nizsim najezdu das 20 let pohoda |
|
ucinnost_motoru.jpg
(Woyta) RP (27.1.2025 8:03)
|
8====o): Ono to ani s těma výpočtama není tak černobílé. Způsob užití dělá strašně moc. Velká část těhle výpočtů počítá s nesmrtelnou baterkou, nebo velkým nájezdem během pár let. Podle statistik se ale průměrné stáří auta pohybuje u nás okolo 16,41 roku a ročně ujedou 19 155km. Jelikož baterie degraduje i věkem, tak většina EV skončí ve šrotu dříve, než se vyšší efektivita začne projevovat. Syntetická paliva se zatím zdají jako cesta nejmenšího odporu. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(HyperMAX) RP (27.1.2025 7:43)
|
Něco se ztratí v baterii i po nabití, a v zimě vyhřívání bateky a posádky, no jeje. A kde je účinnost elektrárny z uhelného dolu přes kotel, turbínu, trafa, vedení až do zásuvky? To ale musí aktivisti vymlčet, aby dostali na fet. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(bohyn) RP (26.1.2025 17:13)
|
@ddddddddddd Kdyz jsi tak chytrej, povez mi, kolik penez ze spotrebni dane na paliva jde na rozvoj infrastruktury? Ja mel za to, ze je to jen prijem do rozpoctu bez urceni. |
|
ucinnost_motoru.jpg
(kakamսra) (26.1.2025 17:05)
|
Od nuly těžko, od nuly se snažila Aptera, ale tedy to moc nejde, ale snad časem... |
|
ucinnost_motoru.jpg
(vitaaa) (26.1.2025 17:02)
|
Myslim ze Tesla ma jednu velkou výhodu, udělali auto od nuly a jinak. Je to jako když Apple přišel s iPhonem …taky to byl telefon, ale … |
|
ucinnost_motoru.jpg
(GreenPower) (26.1.2025 16:24)
|
Souhlas - zrušme dotace - ale všechny, i ty na spalováky… ale netuším jak budem konkurovat číně a améru kde je masivně podporujou… jinak v autosalonu tesly prodávaj jedno auto za druhym… možná kdyby ostatní automobilky udělaly něco konkurenceschopného, taky by si tam někdo něco koupil… |
|
ucinnost_motoru.jpg
(vitaaa) (26.1.2025 15:29)
|
S dotacemi je problém obecně protože pokřivují trh. Nevim kdo by měl problém s dotacemi na elektroauta, je to ale stejně dobré jen na levnější pořízení druhého auta do rodiny. At si elektroauto koupi lidi co jim to provozně vyhovuje. Ale at nejsou elektroauta označována za ekologické a vnucovaná všem. To je vše oč tu běží |
|