toaleta 16.11.2011 
Obrázek toaleta
she is legend or physics teacher lazy ppl everywhere binary humour corporate daily struggle scooby doo break dance rouming intimacy
Komentáře (45) Komentovat Nezobrazovat

toaleta.png (SatrifRP (18.11.2011 20:15)
puk: memorovat, chápu, ale přece existuje tolik užitečnějších informací na kterých to lze dělat.Neříkám, že se ti autoři nemají probírat, naopak, ale ne tímhle způsobem.Dobrá, i když přijmu všechny tvoje argumenty v plné kráse, mojí odpovědi je, že v současnosti je většina škol silně zaměřena na tu memorizaci a skoro vůbec ne na schopnost pochopit.A suchá data jsou bez myšlenky k ničemu, data se navíc vždycky dají dohledat, myšlenka už ne. Já samozřejmě připouštím, že se mýlím, na tu pedagogiku někdy zajdu.

toaleta.png (puk) (18.11.2011 11:08)
Satrif: Ustoupit v čem? Naučíš se tím učit se (memorovat), což je nezbytná nutnost pro jakékoliv další studium. A kde se má dítě dostat k dílu, aby zjistilo, že ho zajímá a mohlo řešit autora? Že by ve škole? Nebo ti rodiče nabízeli na ZŠ/SŠ Remarqua? Časová investice do procvičování paměti je dobrá investice. Sirlndy: a) viz. výše b) Odjakživa. Je to jedna z jejích úloh. Proč myslíš, že máš na ZŠ tolik předmětů? Pánové, zkuste se zapsat na aspoň pár hodin pedagogiky a psychologie. Pak si můžeme popovídat

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 20:13)
puk: Ale proc do ni ty nedulezite v prvni rade ukladat a travit tim stovky hodin kdyz jak rikas je vetsina lidi zapomene? A od kdy je ukolem skoly ti nadhazovat veci jestli te nebudou zajimat - a jeste pouze urciteho okruhu, to je snad kazdyho vec si najit svoje zajmy!

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 20:04)
jo takhle, inu ne, nejdřív mě vždycky muselo zaujmout dílo a až potom jsem řešil autora, takže tebou uvažovaný postup je špatný. S tou pamětí jsi poněkud odbočil, my tu hovoříme o časové investici.

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 20:02)
puk: sry ale "..nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ..", myslím, že v tomhle musíš ustoupit protože je to stejně užitečný, jako se naučit kus telefonního seznamu.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 20:01)
Lidská paměť je selektivní. Důležité informace si uchová a to, co nebude potřebovat zapomene. Ale jak zjistíš, že tě baví studovat dílo Descarta? Přečetl by sis ho snad někdy sám, když bys nevěděl, že existuje? Hledal bys někdy Sigmunda Freuda, kdybys o něm nikdy neslyšel?

toaleta.png (puk) (17.11.2011 19:55)
SirIndy: Detaily jsou ti k ničemu, když to není tvůj obor. Proto tě je nikdo neučí. Obsahem učiva ZŠ a SŠ jsou absolutní základy hlavních věd. Nebo si snad myslíš, že pracovníci např. ÚJČ získali své znalosti na ZŠ? Principy života jsou učivem biologie a každý by měl vědět, jak zhruba funguje např. jeho tělo. A k čemu se učit nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ, pokud se jí nebudeš dál věnovat a aby bylo na čem stavět, pokud se ti bude líbit.

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 19:12)
puk: Rikam detaily, ne zaklady. Jake principy zivota myslis? Melo by se ucit kdo byl Shakespear, ale k cemu se napr ucit nazpamet ke kazdemu obdobi hromadu autoru a jejich del? Jak ti takovehle veci pomuzou v zivote? Kdo bude chtit muze se o to sam zajimat a nastudovat si to, takhle je to zabijeni casu a produktivity.

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 19:11)
tak do historie literatury bych se opřel i já. Tlačit do hlavy suchá data, jména a názvy děl bez nějakého pochopení mi přijde úplně nesmyslné. A pochopit literaturu může být docela oříšek i v dospělosti.Rozebrat smysl díla, postoje autora v nějaké době může být rozvíjející, ale konkrétní jméno, datum a termin je až druhořadé a podstatné jenom pro lidi z oboru. Že támhle byl proklatý básník Rimbaud a napsal nudný Opilý koráb je samo o sobě úplně k ničemu. A přitom na tom stojí všechny testy.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 18:57)
A jestli si myslíš, že by vzdělaný člověk neměl znát základní fakta o historii své země, o principech života, díle Shakespeara, o nebezpečí při manipulaci s kyselinami, tak potěš pánbůh.

toaleta.png (puk) (17.11.2011 18:54)
SirIndy: Naivní je myslet si, že dítě v deseti letech ví, co bude v životě dělat a v patnácti je jeho jediná starost, kde získat brigádu nebo kam jet na studijní pobyt. Jestli to tak u tebe bylo, tak věř, že patříš mezi velice malé promile z populace. A že jsou ti k hovnu detaily z historie literatury, biologie, chemie, dějepisu,....? Věř tomu, že žádné detaily neznáš. Znáš jenom základy, které patří k tomu, co by vzdělaný člověk zařadil do nutného všeobecného základu....

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 14:25)
Fenixp: Ale ja jsem na technicke vejsce a k hovnu jsou mi detaily z historie literatury, biologie, chemie, dejepisu... A u jinejch lidi to bude zase naopak. Kazdej by mel studovat jen to co bude jednou potrebovat a ne plytvat usili a cas na veci z jinejch oboru.

toaleta.png (SirIndyRP (17.11.2011 14:23)
puk: Co je na tom naivniho a jak to souvisi s fungovanim sveta? Ze by neco nebylo tak jak je ted znamena ze by prestal fungovat svet?

toaleta.png (SatrifRP (17.11.2011 12:56)
Hm, já si už ani nevzpomínám, co se na základkách bralo, co by mohlo být zbytečný. Je trochu natažená, ano, ale to bych nechal, jen ať dítě má spoustu volného času a hraje si. Ale přístup "natáhnout čas vzdělávání, aby děti měli co dělat do 18" je samozřejmě zcela špatný. Naopak by to umožnilo se lépe vyprofilovat (nějaké dodatečné kurzy) a již nahlédnout do nějakých povolání (brigády), splnění minimální docházky a obtížná omluva absence tomu velice dobře brání. Nebo, proč nejít na VŠ už v 16-17?

toaleta.png (puk) (17.11.2011 12:05)
SirIndy: To, co říkáš, je tak dětsky naivní, že přestávám věřit, že jsi na VŠ. Minimálně opravdu netušíš, jak ten svět reálně funguje.

další...