Odebírat | ||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (stanďour) RP (14.11.2011 2:14) | reagovat | |
no nevím ale ty dvě auta nahože mohou mít za následek i dvě ženský...tyhle "kabely" se při 24V rospálí do oranžova a začnou zapalovat vše klem sebe | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Beam) RP (14.11.2011 2:08) | reagovat | |
Správnej elektrikář se pozná tak, že má pořádný kabeli a vyzná se v problematyce. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (stanďour) RP (14.11.2011 2:05) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (stanďour) RP (14.11.2011 2:04) | reagovat | |
ale prlačky pánové, Vyrovnávací proudy nejsou sror žádně pokud neni jedna z baterií vadná v podobě vyzkratovaného článku, baterie hořet nezačne nemá důvod, pořádný kabeli se daj jedině vyrobit a já jako elektrikář vím o čem mluvím, připojování kostry na moto se provádí proto aby se nejiskřilo u baterie z důvodů vznícení HHO z baterie, koukněte na svarbarbazar.cz tam je tato problematyka polopaticky rozepsaná | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (no_-_name) (13.11.2011 13:02) | reagovat | |
Ty kabely jsou krásně popsaný tady. Člověk znalý se tomu jen směje a člověk neznalý si je koupí a pak brečí http://www.svarbazar.cz/phprs/view.php?cisloclanku=2008022801 Jednou jsem někomu přes tyhle úchylokabely auto startoval, ohřály se pěkně ale jinak prd, dvacet minut jsme čekali než se baterka pacienta aspoň trochu dobije... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (webspy) RP (13.11.2011 11:53) | reagovat | |
no většinou to píšou tak, že se to jen doporučuje (jen na idnesu, že se to musí)... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Thomaas) (13.11.2011 11:52) | reagovat | |
Smrtici pruser vedouci k dusledkum na fotce je kombinace smejdovych kabelu a netrpelivych ridicu. Mezi akumulatory tece prvni 1-2 minuty dosti znacne vyrovnavaci proudy, ktere dovedou tenke kabely docela nazhavit. Kdyz pak zacne nejaky blb v te chvili jeste startovat, tak to kabely uz proste neunesou, roztavi se izolace, dojde ke zkratu a pak uz kabely neodpojis, zacne horet baterka a pomuzou jen hasici... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Thomaas) (13.11.2011 11:48) | reagovat | |
2) Vuz ktery nam chce pomoct musi mit nastartovan motor. Pak propojime nejdriv kladne poly (tedy + na +, pak zapojime kabel na zaporny pol baterky nastartovaneho auta a nakonec na vybitou baterku. 3) Po propojeni baterek je nutno POCKAT 1-2 minuty, aby se v baterkach srovnalo napeti a baterka startovaneho vozu se vzpamatovala. Az PAK se muze startovat. Doporucuju, aby ridic nastartovaneho vozu mirne pridal plyn a pak startoval vuz s vybitou baterkou | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Thomaas) (13.11.2011 11:45) | reagovat | |
Delal jsem kdysi u asistencni sluzby a startoval kabely desitky aut, pokazde bez problemu. Je ale potreba dodrzet tri zasady: 1) zaklad je mit kvalitni kabely, ne smejd ze supermarketu, ktery ma uvnitr tluste buzirky kabel 1mm silny. To se pak taveni kabelu a horicim autum nemuze nikdo divit. Kvalitni kabel ale nestoji 250,- v akci, ale tak pres tisicovku a nekupuje se v hypermarketu. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (M.I.R.) RP (13.11.2011 10:56) | reagovat | |
Také jsem to četl s tou kostrou, ale nikdy jsem to nepraktikoval, vždy z baterky na baterku. Z běžícího automobilu plus na plus neběžícího a poté mínus z neběžícího na mínus běžícího a vždy bez problémů, maximálně drobné jiskřičky při odpojování. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Mem) RP (13.11.2011 10:51) | reagovat | |
O tom připojování (-) na kostru slýchám taky, ale v papírovém návodu ke kabelům co mám já se mluví jen o propojení akumulátorů, tak teď čím se řídit, návodem nebo těmihle tipy?. Každopádně startoval jsem takhle cizí fáčko (propojené napřímo akumulátory) a v pohodě, jiskřilo to až když jsme kabely za chodu odpojili | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (HyneX) RP (13.11.2011 8:38) | reagovat | |
To znám, to se mi stane úplně vždycky, když startuju kabelama. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (M.I.R.) RP (13.11.2011 1:23) | reagovat | |
fake - jo úplně vymlácená baterka umí udělat pěknou paseku. Jsem jednu vyndal z auta, který stálo tři čtvrtě roku na dvoře a na nabíjčce vždycky vyletěla pojistka. Pomohlo až nastartovat auto kabelama, udělat pár koleček kolem bloku a pak teprv dát na nabíječku | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (fake) (13.11.2011 0:54) | reagovat | |
Jeste parametry alternatoru: http://www.kvautosprint.cz/magneton-startery.htm On ten favous nemusi byt az tak slaby. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (fake) (13.11.2011 0:49) | reagovat | |
Zilin> rekl bych, ze jsi mel tu baterku prilist vycucanou, to svetla umi. Nizke napeti na baterii ->vysoky odpor -> velke proudy, takze jsi asi mel spis 5 min nabijet baterii a startovat az posleze, ono to je asi docela zahul kdyz mas pokles napeti na prechodovych odporech, buhvijakych kabelech, baterii a jeste startujes. A ten smrad? To mohlo byt necistota na kontaktech, spatne usazene svorky... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Pan X) RP (13.11.2011 0:23) | reagovat | |
Zilin: imho to byly fakt ty kabely. Hlavní je dodržet polaritu. Puntičkáři můžou dodržet i nějaký pořadí připojování (aby to zbytečně neházelo jiskry). Kvalitní kabely jsou určitě základ, protože ty proudy při startování nejsou zrovna malý. Ale úplně největší základ je nevybíjet kyselinovou startovací baterii do mrtě. Na životnosti jí to rozhodně nepřidá. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:41) | reagovat | |
Googlil jsem, neboj se. Na autorevue ani motožurnál jsem se ale nedogooglil a "Křišťálovou lupu" beru hodně s rezervou. No, takže jestli to chápu správně, extra pičovinu jsem neudělal a kabely byly na pytel... je tak? | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (webspy) RP (12.11.2011 23:31) | reagovat | |
Zilin: První tři odkazy, co vyběhly z googlu, snad je to dostatečně spolehlivé na všech píší to samé, takže pointa tam asi bude [odkaz] [odkaz] [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Pan X) RP (12.11.2011 23:27) | reagovat | |
Docela by mě zajímalo, kdo schvaloval startovací kabely, který se prodávaj v supermarketech, protože některý ty kabely mají svorky snad z alobalu a průřez jak telefonní kabel. Rozkuchejte si někdy levný kabely - bužírka 10 x silnější než kabel v ní. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:27) | reagovat | |
Abych pravdu řekl, startoval jsem přes kabely už 2× a nikdy mi to nic takového neudělalo, takže jsem předpokládal, že je to tak správně. Ale možná jsem měl jenom štěstí Takže jestli jsem idiot a dělám to blbě, napište mi to radši hned (nejlíp s nějakým ověřeným odkazem) než nějakému nebožákovi (který mi bude chtít pomoct) zapálím auto | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (webspy) RP (12.11.2011 23:20) | reagovat | |
nedávno jsem nechal omylem zaplé rádio a a po pár dnech klasika, baterka out. radši jsem se na netu díval, jak startovat přes kabely a překvapilo mě, že se to nemá resp. dokonce nesmí dávat (+) na (+) a (-) na (-), prý, že se může stát tohle. ale nevím, just saying... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:15) | reagovat | |
(+) na (+) a (-) na (-), na kostru ne. Když přijel brácha (s jinýma kabelama), udělal to samé a dým se nekonal... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (JezekR) (12.11.2011 23:14) | reagovat | |
300A Ze to nekdo napise na obal jeste nemeni fyzikalni zakony... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (j10928) (12.11.2011 23:14) | reagovat | |
Zilin > dieselove motory pri zhaveni pouzivaju 100-150A. Na to treba dost velky prierez kabla. Inak vsimni si pekny efekt, pokial nechas kable volne visiet tak prud tecuci pri zhaveni ich viditelne pohne. Je to blbost, ale elektrikara to potesi | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (webspy) RP (12.11.2011 23:13) | reagovat | |
Zilin: zapojovals to (+) na (+) a (-) na (-)? nebo (+) na (+) a (-) na nabitém na kostru auta nenabitého (motor, rám)? | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:10) | reagovat | |
Otázkou teda je: Je možné, že ta baterka z Favoritu dodávala větší proud než byly ty kabely schopné utáhnout, ale zároveň ne dostatečný na to, aby nastartoval Nissan? Teď už je to jedno, ta zkušenost mě stála "jen" 300, ale abych věděl pro příště | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:07) | reagovat | |
...souhlasili že teda jo, ale že to nikdy nedělali. Týpek nastartoval fáčko, zapojil jsem kabely a čekal. Když jsem viděl dým od obou baterek, okamžitě jsem to stihl odpojit a zbytek už znáte. Tata toho týpka mě poslal do prdele, fáčko (naštěstí) nastartovali a jeli do pryč. No a já jsem byl tam kde předtím. Po chvilce dorazil bratr s Passatem 1.9 TDi, připojil a mi se podařilo po chvilce nastartovat v pohodě. Když jsem se pak díval na baterie, na té u bráchy bylo uvedeno 620 A, na té mojí 420 A. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 23:02) | reagovat | |
No, bylo to asi takto... Seděl jsem v autě (Nissan Primera 1,6), měl zapnuté rádio a protože ta potvora nemá kontrolku rozsvícených světel (svítí jenom budíky a to nešlo poznat), vybila se baterka a když jsem chtěl nastartovat, tak ani ťuk. A protože jsem stál v Shopping Parku přímo u Baumaxu, skočil jsem tam, dal 3 kila za kabely (na 300 A) a čekal, kdo přijede a bude ochotný mi pomoct. Dorazila rodina ve Favoritu (tipoval bych, že borec měl ještě mokrý řidičák a vezl tatíka s maminou na nákup)... | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (spaisee) RP (12.11.2011 23:01) | reagovat | |
Jo no. Taky jsem teď držel v ruce kabely za tři kila, který měly průřez snad menší než nabíječka k mobilu. Na to se, probůh, nevztahuje žádná direktiva? | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (M.I.R.) RP (12.11.2011 22:55) | reagovat | |
Chyba je v těch kabelech. Měl jsem takovýhle jebky za pár korun ve Feldě a tam to stačilo. Pak jsem koupil OCtávku v TDI a neřešil jsem to. Ale jednou zavolal kamarád s Omegou 2.5 dieselem, že má mrtvou abterku, abych ho přijel nastartovat. Kabely se jen hřály a nic. Až po laborování ap ropojení více kabelů to šlo Takže jsem enváhal a koupil jsem pořádný tlustý kabely žádný drátky A teĎ na brnk zatím všechny auta | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Ebo) RP (12.11.2011 22:45) | reagovat | |
Zilin> no když jsem viděl, že jsou kabely co jsem koupil udělané drátem nula nula prd místo skoro 1cm průřezu, tak se ani nedivím.. | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (MMi) (12.11.2011 22:38) | reagovat | |
Zilin: Tak jestli byla druha baterka moc vybita, tak na par voltech rozdilu se uz nejakej ten proud vyzdimat da (dejme tomu ze vybita mela vnitrni odpor kolem 0.2ohmu a rozdil napeti 5V ... to by dalo hned 25A - samozrejme jen velice odhadnuty hodnoty) | ||
|
||
Obrázek 'kdyz otocite startovaci kabely 1' (Zilin) RP (12.11.2011 22:27) | reagovat | |
Dneska odpoledne jsem byl nucen taky použít startovací kabely, které jsem koupil asi 5 minut předtím za 3 kila. Naštěstí to dopadlo "jenom" slabším kouřem od spojek, pak jsem stihl je odpojit, ale přetavily se. Je tu nějaký mechanik, aby mi vysvětlil, jak je to možné? Póly jsem nepřehodil, zas takový idiot nejsem, autoelektrikář ale taky ne... | ||
|