Odebírat | ||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (18.11.2011 20:15) | reagovat | |
puk: memorovat, chápu, ale přece existuje tolik užitečnějších informací na kterých to lze dělat.Neříkám, že se ti autoři nemají probírat, naopak, ale ne tímhle způsobem.Dobrá, i když přijmu všechny tvoje argumenty v plné kráse, mojí odpovědi je, že v současnosti je většina škol silně zaměřena na tu memorizaci a skoro vůbec ne na schopnost pochopit.A suchá data jsou bez myšlenky k ničemu, data se navíc vždycky dají dohledat, myšlenka už ne. Já samozřejmě připouštím, že se mýlím, na tu pedagogiku někdy zajdu. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (18.11.2011 11:08) | reagovat | |
Satrif: Ustoupit v čem? Naučíš se tím učit se (memorovat), což je nezbytná nutnost pro jakékoliv další studium. A kde se má dítě dostat k dílu, aby zjistilo, že ho zajímá a mohlo řešit autora? Že by ve škole? Nebo ti rodiče nabízeli na ZŠ/SŠ Remarqua? Časová investice do procvičování paměti je dobrá investice. Sirlndy: a) viz. výše b) Odjakživa. Je to jedna z jejích úloh. Proč myslíš, že máš na ZŠ tolik předmětů? Pánové, zkuste se zapsat na aspoň pár hodin pedagogiky a psychologie. Pak si můžeme popovídat | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 20:13) | reagovat | |
puk: Ale proc do ni ty nedulezite v prvni rade ukladat a travit tim stovky hodin kdyz jak rikas je vetsina lidi zapomene? A od kdy je ukolem skoly ti nadhazovat veci jestli te nebudou zajimat - a jeste pouze urciteho okruhu, to je snad kazdyho vec si najit svoje zajmy! | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 20:04) | reagovat | |
jo takhle, inu ne, nejdřív mě vždycky muselo zaujmout dílo a až potom jsem řešil autora, takže tebou uvažovaný postup je špatný. S tou pamětí jsi poněkud odbočil, my tu hovoříme o časové investici. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 20:02) | reagovat | |
puk: sry ale "..nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ..", myslím, že v tomhle musíš ustoupit protože je to stejně užitečný, jako se naučit kus telefonního seznamu. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 20:01) | reagovat | |
Lidská paměť je selektivní. Důležité informace si uchová a to, co nebude potřebovat zapomene. Ale jak zjistíš, že tě baví studovat dílo Descarta? Přečetl by sis ho snad někdy sám, když bys nevěděl, že existuje? Hledal bys někdy Sigmunda Freuda, kdybys o něm nikdy neslyšel? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 19:55) | reagovat | |
SirIndy: Detaily jsou ti k ničemu, když to není tvůj obor. Proto tě je nikdo neučí. Obsahem učiva ZŠ a SŠ jsou absolutní základy hlavních věd. Nebo si snad myslíš, že pracovníci např. ÚJČ získali své znalosti na ZŠ? Principy života jsou učivem biologie a každý by měl vědět, jak zhruba funguje např. jeho tělo. A k čemu se učit nazpaměť autory a díla literatury? Aby ti v hlavě zůstal základ, pokud se jí nebudeš dál věnovat a aby bylo na čem stavět, pokud se ti bude líbit. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 19:12) | reagovat | |
puk: Rikam detaily, ne zaklady. Jake principy zivota myslis? Melo by se ucit kdo byl Shakespear, ale k cemu se napr ucit nazpamet ke kazdemu obdobi hromadu autoru a jejich del? Jak ti takovehle veci pomuzou v zivote? Kdo bude chtit muze se o to sam zajimat a nastudovat si to, takhle je to zabijeni casu a produktivity. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 19:11) | reagovat | |
tak do historie literatury bych se opřel i já. Tlačit do hlavy suchá data, jména a názvy děl bez nějakého pochopení mi přijde úplně nesmyslné. A pochopit literaturu může být docela oříšek i v dospělosti.Rozebrat smysl díla, postoje autora v nějaké době může být rozvíjející, ale konkrétní jméno, datum a termin je až druhořadé a podstatné jenom pro lidi z oboru. Že támhle byl proklatý básník Rimbaud a napsal nudný Opilý koráb je samo o sobě úplně k ničemu. A přitom na tom stojí všechny testy. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 18:57) | reagovat | |
A jestli si myslíš, že by vzdělaný člověk neměl znát základní fakta o historii své země, o principech života, díle Shakespeara, o nebezpečí při manipulaci s kyselinami, tak potěš pánbůh. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 18:54) | reagovat | |
SirIndy: Naivní je myslet si, že dítě v deseti letech ví, co bude v životě dělat a v patnácti je jeho jediná starost, kde získat brigádu nebo kam jet na studijní pobyt. Jestli to tak u tebe bylo, tak věř, že patříš mezi velice malé promile z populace. A že jsou ti k hovnu detaily z historie literatury, biologie, chemie, dějepisu,....? Věř tomu, že žádné detaily neznáš. Znáš jenom základy, které patří k tomu, co by vzdělaný člověk zařadil do nutného všeobecného základu.... | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 14:25) | reagovat | |
Fenixp: Ale ja jsem na technicke vejsce a k hovnu jsou mi detaily z historie literatury, biologie, chemie, dejepisu... A u jinejch lidi to bude zase naopak. Kazdej by mel studovat jen to co bude jednou potrebovat a ne plytvat usili a cas na veci z jinejch oboru. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 14:23) | reagovat | |
puk: Co je na tom naivniho a jak to souvisi s fungovanim sveta? Ze by neco nebylo tak jak je ted znamena ze by prestal fungovat svet? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 12:56) | reagovat | |
Hm, já si už ani nevzpomínám, co se na základkách bralo, co by mohlo být zbytečný. Je trochu natažená, ano, ale to bych nechal, jen ať dítě má spoustu volného času a hraje si. Ale přístup "natáhnout čas vzdělávání, aby děti měli co dělat do 18" je samozřejmě zcela špatný. Naopak by to umožnilo se lépe vyprofilovat (nějaké dodatečné kurzy) a již nahlédnout do nějakých povolání (brigády), splnění minimální docházky a obtížná omluva absence tomu velice dobře brání. Nebo, proč nejít na VŠ už v 16-17? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 12:05) | reagovat | |
SirIndy: To, co říkáš, je tak dětsky naivní, že přestávám věřit, že jsi na VŠ. Minimálně opravdu netušíš, jak ten svět reálně funguje. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Fenixp) RP (17.11.2011 11:11) | reagovat | |
SirIndy: Vážně chceš abychom dopadli jako jisté země, které nevědí kde jsou některé kontinenty a jedinou historii kterou znají je jejich vlastní? Protože já ne. A co se ostatních předmětů týče, jsem na výšce a vše co jsem se na základce učil v techničtějšcích oborech do sebe najednou krásně zapadá a tvoří jednotný celek. A i když nejsi na technické výšce, no ... To počítání úroků se ti hodí Satrif: *potlesk* | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 10:39) | reagovat | |
Ja1: Zakladka je ale zbytecne dlouha a obsahla. Ale hlavni kde se neschodnem je to co pises - "je jim potreba vyplnit cas". Kdo ti dava pravo rozhodovat za jine co maj a co nemaj delat? To je sakra jejich problem co udelaj se svym casem a zivotem, muzou delat od 15ti brigady a v 18ti je ta firma pak zamestna na plnej uvazek, nebo jet do zahranici se ucit anglicky atd - ale to co rikas - necim jinejm lidem zamerne zabijet cas - odpornej levicackej humus, naprostej opak svobody! | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 10:37) | reagovat | |
Aha, takže na základce se naučíš číst, psát a počítat do deseti a zbytek se naučíš na SŠ (za rok? dva?). Studium bude ukončeno v 10 letech a pak hurá do práce nebo na VŠ. Veselé. Teď mi ty rozumbrado vysvětli, kdo bude rozhodovat o tom, co bude dítě po "kratke zakladce" dělat a na co se tedy má připravovat? Rodiče? Dítě samo? Nebo snad velký bratr? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Ja1) (17.11.2011 10:19) | reagovat | |
sirindy, no ale tak to funguje, nie? kazda stredna pripravuje na zamestnanie (okrem gympla) akurat, ze priprava na niektore bezne zamestnania by zabrala tak pol roka a zamestnavat neplnoletych u nas nesmies, treba im nejak vyplnit cas do tych 18 rokov aby nemali az tolko casu na hluposti a uplne zlenivenie, neviem si ani predstavit co by bolo z mladych, keby mali dva roky prazdnin, to je ako dlhodobo nezamestnany, po case je z neho beznadejny pripad | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 10:08) | reagovat | |
puk: Povinna pouze kratka zakladka, pote rovnou studium pripravujici te na urcitej typ zamestnani. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 9:59) | reagovat | |
sirlndy: Můžu se zeptat, jak si to "rozumné řešení dřívější specializace" přestavuješ? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 9:54) | reagovat | |
Fenixp: Ano vyuziju to na stredni. A k cemu mi to je? Uceni pro uceni? Ted sem na vejsce a z predchozich skol jsem vyuzil tak malej zlomek ze diky tomu tech predchozich 13 let vypada jako totalne promarnena cast zivota. Je to zalozeny na tom cpat do kazdyho tuny sracek misto rozumneho reseni drivejsi specializace. Soucasny system promarnuje roky produktivniho zivota u kazdeho cloveka jeste je znechucuje tema srackama co je nezajimaj. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (puk) (17.11.2011 8:04) | reagovat | |
satrif: koukám, že jsou minimálně oblastní školní inspektor, že toho tolik věděj. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 2:17) | reagovat | |
už končím. Chci říct, že školy mají úplně špatně nastaveno svoboda vs vyžadovaná zodpovědnost. Myslím, že většina kantorů by nedokázala vychovat/naučit ani psa, natož studenty. (a pak bych ještě měl nějaké keci o emocionálnosti kantorů tl;dr). | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 2:14) | reagovat | |
...vyptávat a jak to, že ho nemáš, a vůbec to není správné no ne ty jsi byla u doktora, tak pro jednou (opakovaně) ti to prominu. A podobné patlání se provádí při každém incidentu. Např. jeden třídní zavedl propustky, kterou musel lékař podepsat, aby studentovi byla omluvena absence. Reagoval tím na příliš četné meškání hodin, a že studenti pak neovládali látku. Jenže studenti neovládali látku, protože když nešli jednou do školy, tak celý týden pak mohli remcat že chyběli a tak to umět "nemusí". | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 2:08) | reagovat | |
=> není potřeba dávat pozor. Na vysokou školu se dá připravit za tři týdny. Ještě k funkčnosti mechanizmů: věřím že by naprostá většina studentů si je během jednoho roku do funkčního stavu dopracovala, kdyby měla dostatečný stimul. Školy ale jaksi berou výchovu studentů za špatný konec - přes rozmluvy, opakované nesplněné výhrůžky, morální kázání a celé to většinou závisí na nasranosti kantorů. Místo toho, aby si pevně stanovily reakci na konkrétní čin - např.: Nemáš DÚ? Za pět. Jenže ne, oni se začnou... | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 2:00) | reagovat | |
Ke střední s maturitou: osnovy ok, je tam jak povolání tak i příprava k VŠ, jenže u druhořadých škol tam zkratka není učiva na celé čtyři roky. Spousta věcí se opakuje a když něco zasahuje do víc předmětů, tak se to pro jistotu probere ve všech předmětech + opět o dálnicích v Rumunsku => | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:52) | reagovat | |
... a taková ojedinělost se dá vyřešit extra doplněním si infa. Ale ok, já bych to všechno určitě v osnovách nechal, jenže z praktického hlediska student může látku vynechat, aniž-by měl během 10ti let výkonu zaměstnání nějaké problémy (takže si v klidu odejde na záchod). Dalším obrovským faktorem je subjektivní dojem kantora, kdy on považuje něco za zvlášť důležité, podle toho jak se vyspí, poví něco o stavu dálnic v Rumunsku, a zbytek jen odbude zmínkou, aby se přece držel těch osnov cca. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:45) | reagovat | |
Fenixp: ano, díky. Jo, do posuzování základek jsem se neměl pouštět, já jsem ty český jen tak nějak odbyl s jednou trojkou a nikdy neřešil nějaké mechanizmy . Budiž, základka musí být nucená. Mechanizmy u studentů jsou nespolehlivé protože je nic nenutí na nich pracovat, spousta věci jde uhádat a uhrát na smutný oči, zbytek se dá nadrtit potažmo opsat. K tomu co "navíc" (teoretických znalosti) se učí na učilištích - inu v osnovách máš i věci které se ti stanou jenom pár krát během výkonu povolání, ... | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Fenixp) RP (17.11.2011 1:29) | reagovat | |
Satrif: Spokojenej? | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Fenixp) RP (17.11.2011 1:29) | reagovat | |
Satrif: No jo, ale jakýkoli z těchto myšlenkových mechanismů je u valné většiny žáků základních a studentů středních škol a učilišť naprosto nespolehlivý a k ničemu, pže většina lidí do 15ti neví, co vlastně bude dělat Nemluvě o tom, že látka základky je tak povrchní a primitivní, že se vždycky hodí. On ten obecný rozhled nikoho nepokouše. No a na učilištích se nic moc navíc neučí aspoň podle toho co vím a střední s maturitou má všeobecně být jak samostatný obor, tak i příprava na výšku. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:29) | reagovat | |
Prosím, zareagujte na mě někdo zaujatě, ať se o tom můžu víc rozepsat | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:20) | reagovat | |
Jo a střípek: jít si na záchod a třeba si zatelefonovat na dvě minuty fakt není super, když mezitím učitel rozdá pětiminutovku, se vrátíte, kouknete na zadání a odevzdáte. Příští "odskok" si pořádně rozmyslete . Jenže tohle se bohužel nikdy na těch lame-školach nestane | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:11) | reagovat | |
Pan X: ale rejpnu si do tvé poslední věty. Že támhle "maturita", ještě neznamená, že si umývání podlah v Tescu nevyzkoušíš (btw dostaneš k tomu cool automatický samojezdící stroj). A nemluvím jen ze své zkušenosti, a ne, není to tím že "někteří maturanti jsou prostě blbý", to jen IRL běží náhodný generátor potíží. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 1:03) | reagovat | |
Fenixp,Sirlndy: těžko říct zda většinu či menšinu z těch věcí nevyužiješ. Záleží na kvalitě školy, kantorů a osobních plánech. Je přece na každém, zda se svými znalostmi bude něco dělat či nikoli (v druhém případě Sirlndův výrok platí). Pan X: ano, to jsou lepší školy, odejdeš na záchod kdykoli potřebuješ bez zeptání se, zároveň je přednášena látka nastavena tak, že "všechno je důležité" a student odchodem na toaletu se sám znevýhodňuje -> koná tak jen když je to opravdu nutné, jinak využívá přestávek | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 0:57) | reagovat | |
U mě například rozhodovali tři stupně kantorů 1-"skvělý", co dokáže zaujmout, hodina uběhne na jeden dech 2- nezajímavý ale dobře rozděluje důležité od zbytku, dají se dělat poznámky 3- děsně nudný,monotonní,uspává, to jsem pak ignoroval zcela a předmět řešil samostudiem | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (17.11.2011 0:56) | reagovat | |
Let's flame! Yay! Posuzuji školy základní a střední/učiliště (těch se týká obrázek) SVDNG: "vnímat a dávat pozor" je na většině škol zbytečnou a nerozumnou investici energie. Žák by měl být schopen zvolit pro sebe optimální učící mechanizmy v rámci možností. Podle toho co kantor přednáší, jakým způsobem, jak se to bude hodit při zkouškách a jak se to výhledově může hodit v životě. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (jojo) RP (17.11.2011 0:53) | reagovat | |
chyba tam - nehcem byt vyvolany k tabuli | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Pan X) RP (17.11.2011 0:51) | reagovat | |
Fenixp: souhlas. Mimochodem: my jsme se na střední ani nemuseli dovolovat na záchod Vžijte se do role učitele ve třídě inteligentních lidí - dovolování se je ponižující pro obě strany. Jestli to někoho nebaví, tak ať tam nechodí omg. V Tescu berou na umejvání podlah pořád, pokud je mi známo... | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Fenixp) RP (17.11.2011 0:40) | reagovat | |
SirIndy: Tohle je věta, kterou může říct jenom člověk s dokončenou pouze základkou. Už na střední to využiješ. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SirIndy) RP (17.11.2011 0:37) | reagovat | |
SVDNG: Davat pozor na co? Vetsinu z tech veci stejne nikdy nevyuzijes... | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (enlugal) RP (16.11.2011 22:38) | reagovat | |
english fail | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (SVDNG) RP (16.11.2011 22:33) | reagovat | |
Kurva nedivím se, že jsou ty děti tak blbý... Když už v tý škole musím sedět, tak alespoň vnímám a dávám pozor. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Satrif) RP (16.11.2011 22:30) | reagovat | |
nechápu to "I don't agree with smth", to je jakože protest "poprosit, aby tě pustili na toaletu"? Potom je to slabší než Britský anarchismus. | ||
|
||
Obrázek 'toaleta' (Pepíno!) (16.11.2011 22:24) | reagovat | |
A co když si chci zavolat?! | ||
|