Odebírat | ||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Skoll) (9.1.2020 20:54) | reagovat | |
Odkud je ten text? Třeba by někde dál bylo něco zajímavého. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (karel) (4.2.2012 5:02) | reagovat | |
kurva vy se tomu smejete, ale me tydle sracky zivi | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (C) RP (29.1.2012 2:03) | reagovat | |
When I was a young graduate student and read a paper that I didn't understand, I thought "Gee, I must be dumb." Today I will read the same paper and think "Boy, this is a lousy paper. The authors did not do a good job explaining and presenting their work." | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (aby vas ta vase nenavist nesezrala zaziva) (29.1.2012 1:27) | reagovat | |
Zoltan SagitaX::: vy jste asi hodne dobre proskoleni trolove co? na fyzice mame podobne slovni psycha, rozumim tomu perfektne a stejne si rikam... "my brain is full of shit".... nesudte peace | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (jeffer) (28.1.2012 21:51) | reagovat | |
No, hlavne je to o tom, že gén A produkuje protein a. Zvýšená hladina proteinu a účinkuje na gén B, ktorý začne produkovať protein b. Zvýšená hladina proteinu b účinkuje jednak na gén C, ktorý začne produkovať protein c, ale aj na gén A, ktorý produkciu a zastaví. Céčko potom spustí produkciu déčka a zastaví produkciu béčka a tak ďalej, až nejaké iksko opäť spustí produkciu áčka. Protein, ktorý sa nevyrába sa stráca (rozkladá). Podľa množstva proteinov v takomto cykle je nastavená doba jeho trvania. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (PaulZy) RP (27.1.2012 23:40) | reagovat | |
ČLÁNEK stručně: Z výsledků experimentů s mutanty se přišlo na to, co stojí za řízením biorytmu spánku a bdělosti. Základem tohoto biorytmu je cyklická reakce hodinových genů na bílkovinné signální produkty. Děj probíhá v suprachiasmatických buňkách hypothalamu, které jsou umístěny nad křížením zrakových nervů. Google says: [odkaz] Ale není to až tak těžké pochopit, prostě buňky kousek před středem mozkuhromadí nějaké bílkoviny a podle toho poznají hodinu. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (PaulZy) RP (27.1.2012 23:26) | reagovat | |
Na humanitních by to byla Historie, Literatura nebo Základy občanských věd, na medině Biologie a Chemie (na chemičce naopak, plus fyzika), apod. Sice si nevzpomenu na typy termických reakcí (natož na příklady), ale soli bych snad ještě vyčíslil. Takže gymnázium všeobecné (KKOV-1) znamená, že absolvent dostane na výšce náskok před učni, ale bude mu chybět specializace průmyslovek (programování sériové linky). V BioIT se zas řeší retinální skenery, ale asi i DNA počítače. Obyč. projekt je rozpoznání dlaně. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (PaulZy) RP (27.1.2012 23:18) | reagovat | |
A tak to bylo i v dalších předmětech, v Základech společenských věd a etiky to byly postoje, díla Zarathuštry, Konfucie, Tomáše Akvinského, I. Kanta, Sartra, Nietszeho... jejich knihy, apod. stejně tak v hudbě nebo literatuře (Samuel Beckett - Čekání na Godotta)... Kromě výtvarky nebo zeměpisu (půl hodiny na naučení všech států Afriky a Ameriky) to byl docela zábor. Z prvních 3 semestrů bych našel docela dost předmětů, kde to bylo hl. opakování fyziky a matematiky (anglina byla celá opakovaná). | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (PaulZy) RP (27.1.2012 23:08) | reagovat | |
meh: tak kámoš, co tam je, brbral nad molekulární genetikou, tj. předmět, který navazuje tam, kde na gymplu končila chemie a biologie (např. z těch lehčích to byly příklady na transkripci DNA do RNA, maturanti z těch dvou šli ještě dál). Prostě, co se před 20 lety bralo na výšce, tak by se správně dnes mělo brát na střední. Aspoň já to tak měl. V sextě (s6A~2.A 4letého) se třeba v matematice probíraly integrály a derivace, do maturity se stihly parciální derivace, statistika (variace, permutace...). | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (BeDLa) (27.1.2012 21:23) | reagovat | |
Takže to odpočítává podle pulsů podvěsku...hmmmm | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (LeMat) (27.1.2012 15:19) | reagovat | |
Sranda, tento vyskum robi tiez typek z vedlajsieho oddelenia (Gert van der Horst) Je to riadna frajerina, chlapik urobil mysi ktore maju jeden tento gen vyradeny a mysi su hore a spia uplne nahodne... | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (meh) (27.1.2012 13:50) | reagovat | |
bioinformatika? akoze nebudes vediet poriadne ani informatiku ani biologiu a teda takyto clanok ajtak nikdy neze nenapises ale ani nepochopis? | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (PaulZy) RP (27.1.2012 13:32) | reagovat | |
To se mám co těšit, pokud půjdu na Bioinformatiku... | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (sss) (27.1.2012 12:58) | reagovat | |
Vy ste klauni, můj bože | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (jeffer) (27.1.2012 12:01) | reagovat | |
Dajte pokoj, skúšku z molekulovej biológie už mám. Aj tak je to sranda, ako sa dá celé fungovanie bunky rozložiť do "jednoduchej" chémie. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (senna) RP (27.1.2012 11:34) | reagovat | |
no tak to zas neprehanejme.. roumen neni zrovna vzorek prumernyho iq, hemzi se to tu nerdama s iq >>100. Znam hodne, hodne lidi co by byli sotva schopni ten text precist bez zadrhnuti, natoz mu rozumet a presto s nima muzu jednou za cas zachlastat... | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (SagitaX) RP (27.1.2012 11:28) | reagovat | |
chudak autor obrazku, byt tak DEBILNY aby mi toto prislo zlozite ked som na internete je normalne polutovaniahodne, asi ako kazdy tu viem o tej problematike totalne prd ale pochopit clanok je uplne trivialna vec, priznam supra dupra vec som hladal na nete... podpriemerne inteligentny clovek by mal byt aspon natolko rozumny aby si nasiel veci ktorym nerozumie na nete ked ho ma, autor musi byt uz ale asi vazne zaostala opica... | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Václav) RP (27.1.2012 10:56) | reagovat | |
Čo je možno ešte zaujímavejšie, vyhľadajte si fotosenzitívne gangliové bunky sietnice, (označované ipRGC) vďaka ktorým napríklad „fungujú“ ľudia s nefunkčnými tyčinkami a čapíkmi. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Mox) (27.1.2012 10:52) | reagovat | |
v tzv Nucleus suprachiasmaticus coz je cast (jadro) hypothalamu (cast mozku) . Tam su bunky ktore cyklicky opakuju cinnnost - exprimuju proteiny - potom naznacuju ako to robia (spatnou vazbou) - není to rozpisane, pretoze to bude slozitejsie... Inak normalka | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Václav) RP (27.1.2012 10:43) | reagovat | |
Suprachiasmaticus sa dá v prípade, že nevidíte latinské slovo prvýkrát a poznáte grécke písmená aspoň z matematiky, rozložiť na supra a chiasma, pričom supra je v anatómii „nad“ (opakom superior je inferior) v rámci transverzálnej roviny, ktorá delí človeka na hornú a dolnú polovicu, a chi má tvar X. Potom si spomenieme na biológiu strednej školy a fakt, že optické nervy sa krížia a hľa máme chiasma opticum, miesto ich prekríženia. Dohľadajte proteíny CLOCK a BMAL. Dosť zaujímavé aj pre laika. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (RO) (27.1.2012 10:35) | reagovat | |
No na pochopení nic složitého, snad až na suprachiasmatické... každopádně mi to rozšířilo obzory, dík! | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (.:Gembler:.) RP (27.1.2012 10:06) | reagovat | |
tohle je naprosto triviální na pochopení. nechápu co tam dělá čekyčen, ale je pravda, že některý moji známý měli problém i s prvním dílem TBBT | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (senna) RP (27.1.2012 9:46) | reagovat | |
az na slovo suprachiasmaticke se da rozumet vsemu a to o tomhle oboru vim prd. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Zoltan) RP (27.1.2012 9:44) | reagovat | |
možná proto, že má autor plnou hlavu různých sraček, nechápe autor smysl článku... písničky od rytmuse jistě přespívá dokonale a zná všechny druhy volnejch kalhot a kde sehnat hůlo, to je dneska pro mládež důležitý | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (Solitary) RP (27.1.2012 9:32) | reagovat | |
Skoro mi to prijde jako vyplod generatoru odbornych praci | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (aaaaaaaaaa) (27.1.2012 9:12) | reagovat | |
Co je na tom divne? Tie skoro latinske vyrazy ani nie je treba prekladat, ak clovek tusi, co znamenaju latinske vyrazy. | ||
|
||
Obrázek 'vysoka skola biorytmy' (digitos) RP (27.1.2012 8:49) | reagovat | |
no nevim ale asi před 2 měsícema jsem překládal takovouhle práci z angličtiny a přišla mi opravdu zajímavá...autor je asi línej dohledávat cizí výrazy | ||
|