Odebírat | ||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Dr.Str.) RP (18.7.2024 7:51) | reagovat | |
Ještě bych k tomu dodal, že na jeden litr benzínu se použije 1-2kWh elektřiny. Pokud se elektromobil dostane spotřebou pod 10kWh/100km, tak se ani nevyplatí snaha benzín vyrábět. Aktuálně Dacia Spring má v městském provozu spotřebu 10-12kWh/100km. Takže po dvanácti letech diskuze nad tímto obrázkem se dostáváme do zlomovýho bodu efektivity a popravdě vývoj elektromobilů se ještě nezastavil, protože se na trh dostávají baterie s pevným elektrolytem. | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Rapl) (17.3.2024 10:00) | reagovat | |
Na výrobu benzínu je taky potřeba elektřina… takže tohle platí i o spalovácích… nemůžete tolik věřit ropný lobby, teče jim do bot tak vymejšlej hovadiny | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Fggh) (25.6.2022 18:02) | reagovat | |
Bobsik: elektroauta jezdí na elektřinu ze závěrné elektrárny. Stejně jako jiný spotřebič nově přidaný do elektrické sítě. A závěrné elektrárny jsou dnes plynové nebo uhelné. Takže obrázek je stále platný. | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Bobsik) RP (11.11.2020 11:09) | reagovat | |
Dr.Str.: teda je to 6 let, tak to asi nemá smysl, ale když do toho započítáš ztráty na vedení a při nabíjení, tak už to takový terno nebude, tak jako tak je problém, že se nás snaží krmit, že elektroauta jsou bezemisní (dnes se říká bezemisní provoz, což i to je blbost v konečném důsledku) | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Dr.Str.) RP (9.11.2014 1:08) | reagovat | |
Elektrárny se dostávají přes 35% termodynamické účinnosti, zatímco spalovací motory jen na 25%. | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (terei) RP (7.3.2012 11:04) | reagovat | |
která elektrárna vyrábí elektřinu s účinností 70 procent? jsem ještě neslyšel o takové turbíně ani solárním panelu | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Ja1) RP (3.3.2012 18:13) | reagovat | |
to sa dozvieme neskor, mozno az nasi vnuci pretoze okrem toho priblizne 10rocneho iny nepozname, a pri tom desatrocnom je rozdiel medzi maximom a minimom 0,15 %, to aj posun kontinentov a zmena vychylenia zemskej osi ma radovo vacsi vplyv nez slnecne cykly | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (SirIndy) RP (3.3.2012 17:52) | reagovat | |
Ja1: Ma to vliv pouze v radu jednotek procent (zbytek je dan aktualnim denim na Slunci) = clovek nemuze klima temer nijak ovlivnit. Ale daji se na tom vydelat biliony | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Ja1) RP (3.3.2012 17:41) | reagovat | |
prasoclovek, skus si zobrat do ruky kalkulacku a trochu pocitat nie len papgajovat co si niekde videl,, nejdem tu rozoberat do akej miery je globalne oteplovanie sposobene oxidom uhlicitym len ti dam dve cisla, rocna produkcia CO2 sopiek 140-230 milionov ton CO2, rocna produkcia cloveka 2007 (ropa, plyn, uhlie) 32.500 milionov ton CO2, to je 140x VIAC nez sopky, a to beriem ich hornu hranicu, tvrdit, ze to nema absolutne ziadny vplyv na klimu je podla mna odvazne/hlupe | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Ja1) RP (3.3.2012 17:02) | reagovat | |
ti co tu picuju na elektromobily zabudaju na jednu vec, ze su urcene hlavne do mesta a na denne dochadzanie do prace, na to su idealne, nie na trip cez pol europy, dalej ako tu uz niektori pisali, eletraren ma vyssiu ucinnost + el. auto takto moze "chodit" na uhlie, uran, vodnu turbinu, kdezto klasicke len na tu ropu | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (mrkev) RP (3.3.2012 13:48) | reagovat | |
MaxSVK: Právě že elektrárna má mnohem větší účinnost, než kvalitní spalovací motor. Jen pro info, bavíme se tady o 70% u elektrárny, oproti ani ne 40% u motoru... Je to proto, že je spalovací teplota mnohem vyšší, lze využít i odpadní teplo, zbytkovou energii splodin, atd. Spalovacní motor má navíc optimální účinnost jen při konkrétních otáčkách a konkrétním převodu... Kombinace elektrárna - elektromobil pak stejně vychází lépe... | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Prasoclovek) RP (3.3.2012 11:03) | reagovat | |
nikdo este nedokazal na 100%, ze ludska cinnost moze vyrazne za podiel oxidu uhliciteho v atmosfere a ze spospobuje globalne oteplenie. To co ludia vyprodukuju je zanedbatelne mnostvo. Staci ze jebne nejaka Islandska sopka a hned je v atmosfere plno oxidu uhliciteho. Priemerna teplota sa meni sinusoidne [odkaz] (je aj lepsi graf ktory zobrazuje blizke obdobie ale nanesiel som ho). | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Ujo_Ja) (3.3.2012 10:14) | reagovat | |
myšlienka elektromobilu rozhodne nie je zlá, elektromobily sú budúcnosť. Len nie elektromobily na dnes známe akumulátory | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (terei) RP (3.3.2012 8:11) | reagovat | |
Kolik je energie v 1kg baterie a kolik v 1kg benzínu? S jakou účinností se vyrábí elektřina+účinost nabíjení+elektromotor? Jaká je životnost baterie oproti nádrži na benzín? Jaká bude cena elektřiny, až na ní bude spotřební daň? Kde bude ekonomicky čína za 20 let oproti evropě? trápí nás ekologie víc než starost o živobytí? O vodíkové utopii ani nemluvě. Co na to Jan Tleskač? Myšlenka elektromobilů je sama o sobě špatná. Reaktor do každého automobilu! | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (MaxSVK) (3.3.2012 0:46) | reagovat | |
A ešte zarátať straty pri prenose a distribúcii | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (MaxSVK) (3.3.2012 0:43) | reagovat | |
theubik: *nemá omnoho vyššiu účinnosť | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (MaxSVK) (3.3.2012 0:39) | reagovat | |
skylajner: spôsobov na výrobu vodíka je mnoho. Elektrolýza je len jeden z nich. pran: autor obrázku práveže poukazuje na to, že ľudia si neuvedomujú, že aj tá elektrina nejak musí byť vyrobená a to kľudne aj v konvečnej elektrárni. SirIndy: použitie batérii nieje nevyhnutné. Palivové články sú omnoho lepšie na použitie v autách aj keď tu sú iné problémy. theubik: elektráreň nemá vyššiu účinnosť ako kvalitný spaľovací motor. | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (JT) (2.3.2012 22:12) | reagovat | |
dulezite taky je ze auto smrdi ve meste, kdezto elektromobil smrdi (nebo tvori jaderny odpad) mimo mesto | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (SirIndy) RP (2.3.2012 22:12) | reagovat | |
pran: Neni dobra ani tak protoze nemame vhodne baterie (narocnost na materialy na vyrobu, hmotnost, likvidace v budoucnosti...). | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (pran) (2.3.2012 21:55) | reagovat | |
myšlenka elektromobilů sama o sobě je dobrá. v tomhle obrázku autor motá 2 různý věci. elektromobil sám o sobě ekologičtější je. jak vyrobíš tu elektřinu je věc druhá | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (skylajner) RP (2.3.2012 21:39) | reagovat | |
frisbeeman: ...a jak vyrobíš vodík? elektrolýzou, kde potřebuješ elektřinu, nebo za pomoci fotosyntézy, a tu, co tak vim, lidstvo neumí napodobit efektivně | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (eratni) RP (2.3.2012 21:25) | reagovat | |
Těžko říct, co vymyslel Tesla už dávno, ale něco asi jo, když tisíce stran jeho spisů jsou pod trezorem | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (theubik) RP (2.3.2012 21:20) | reagovat | |
rozdil je elektro vs benzi je to ze benzin je neefektivně v aute spalovan a spoustu splodin a syranu a elektrina je vyrabena s nejvyssi ucinosti a je vse filtrovane > 60%+ energie u nas je z atomovych elektraren ... a zvlast kdyz nabijis v noci za nocni proud z atomochy eletkraren ktery je jinak ne moc vyuzity | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (OmeGa) RP (2.3.2012 21:04) | reagovat | |
toto je myslene iba na vyrobu elektriky pre auto, nie vyrobu auta [vyroba litiovych baterii, potes panbuh..]. auticka na baterky su proste zlo | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (Jvosum) (2.3.2012 21:02) | reagovat | |
protože je problém udržet ten vodík v nádrži a zároveň zajistit aby ta nádrž nebyla "moc" drahá a něco vydržela ... | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (K.91) (2.3.2012 20:56) | reagovat | |
Protože je to ekologické a laciné, takže na tom nezarobí ani ropní magnáti a společnosti, ani výrobci "ekologických" řešení, filtrů a podobných | ||
|
||
Obrázek 'Electric cars 02-03-2012' (frisbeeman) RP (2.3.2012 20:51) | reagovat | |
toto je dost zavadzajuce, je fakt ze elektromobily musia byt tieez z dacoho vyrobene ale ceelkovo ak zoberemie, vyrobu materialu(konponenty, elektrina atd) tak podiel uhlika je tusim o tretinu mensi ako u motorovych vozidiel, ropa sa tiez musi dajako doviest spracovat a potom doviezt na pumpy, ale osobnee vidim buducnost v autach na vodik, ekologicka a pomerne lacna forma paliva tak proc to kurva uz neni! | ||
|