Nalezeno 63 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátjedna:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Velký Berezný ) (22.5.2023 12:58) reagovat
No však už se vyrábějí velká SUV uf elektromobilní. V říjnu 2022 jsem před IKEMem viděl rodinu tlustých asiat, jak nasedli a absolutně bez varování se rozjeli. Tiše, zákeřně tiše, bez startování motoru, bez tůrování motoru. Odjelo to jak lanovka. 2 tuny železa. Poměrně děsivé. A asiati uvnitř se tvářili velice se sebou spokojení. Polila mě čirá hrůza. To zas bude přejetých, až s to masově rozšíří.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (MSGRP (22.5.2023 12:51) reagovat
Nejaké je popletené poradie obrázkov, elektrické auto bolo prvé, čo prekročilo 100 km/h, kvôli baterkám to nebolo ono pred 115 rokmi a nebude to ono ešte minimálne 10 rokov!

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (generál KotlárRP (27.2.2015 17:47) reagovat
ufuněnej blbec v obrovským SUV, to je přesný

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (MomoRP (29.5.2012 9:35) reagovat
v 90 rokoch general motors vyvinulo EV1. je o tom v pohode dokument Who Killed Electric Car, odporucam ceknut.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (tsLRP (29.5.2012 1:41) reagovat
Elektřina? Moderní technika funguje na hélium! :-D

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 15:25) reagovat
Protože u letadel to není technicky řešitelné jinak než tím jak to funguje teď. letadla létají mezinárodně, a ve většině zemí nikdo nic neřeší. Navíc letadla neplatí spotřební daň z kerosenu, takže cena tam není nijak problémová. Jo že dělají bordel, hluk, smrad atd, že vozí často zbytečně lidi i věci kolem planety, to je pravda ale s tím není vůle nic dělat.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (RajagoRP (28.5.2012 14:39) reagovat
A nie náhodou lodná? >-O

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (EschatonRP (28.5.2012 14:27) reagovat
btw. ked uz ti ludia, co chcu pozerat telku pri svieckach, chcu nahanat emisie, preco nezacinaju tam, kde su najvacsie?. To pokial je mi zname je u leteckej dopravy. Preco stale pocuvam ako to treba u aut riesit a lietadla akosi nic.. Teda mozno zle pocuvam, ale zda sa mi, ze sa to takmer neriesi.. A myslim, ze tam by ta vyssia cena za pohon u celkovej ceny lietadla az tak nebolela.. kludne ma opravte...

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:47) reagovat
To s tou smyčkou se teď vážně zkoumá, jen to musí být smyčka supravodivá. takže trefa. Elektrochemické metody OK, jenže vysoká hmotnost, nicméně jediné přenosné. Dále pak přečerpávací elektrárny. Skladovat proto, že sice v dllouhodobém horizontu je přístup k energii lepší, ale krátkodobé nestability můžou snadno stát spousty lidských životů (nejvíc by mi vadilo přijít o ten můj).

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 13:42) reagovat
Ale jo, kdysi jsem něco takovýho četl, ale to už raději kočku s namazaným chlebem na zádech do každe rodiny. B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 13:36) reagovat
Vezmeš drát vysokýho napětí a uděláš smyčku. Nestudovals fyziku? :P Jinak, máš tu spousta stabilních držitelů chemické energie. Vodík, methylalkohol, kyslík, libovolná organika. Otázkou zůstává: proč probůh?

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 13:33) reagovat
Teď už jen vymyslet jak tu elektřinu uskladnit na horší časy.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:29) reagovat
eelktřine je zatím jediná univerzálně využitelná a konvertovatelná energie kterou máme. nedokážu si představit v horizontu 200let jiný typ energetiky než zeloženou na elektřině. Takže elektromobily jsou budoucnost. Že spalováky jen tak nevyhynou je jasné, ještě po válce se všude oralo koněma i když spalováky byly velice rozšířené všude. takže ještě minimálně 50 let ut spalováky budou, protože jsou levné a je tu ještě na 50 let dost ropy.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:26) reagovat
Auta už dneska nejsou o ježdění ale o machrování a sociálním statusu. Já jezdím Felicií a když člověk není hovado tak mám delší trasy kolem 6l, a kráté šmrdalčky za 7l /100km. Jenže se Feliny musím zbavit a koupit minimálně dvojkouvou oktávku, protože už to není in a i když to nikdo otevřeně nepřizná, tak mě hodnotí podle toho jakým autem dojedu. ve Felině se na mě dívají skrz prsty.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 13:23) reagovat
grc: na západě se to prodává, protože tam existuje něco jako dotace pro kupující, což v tomto státě asi jen tak nehrozí. Netvrdím, že elektromobily jsou slepá větev, ale osobně bych raději volil hybrid. B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 13:21) reagovat
no vidíš, já zase v mám okolí pár bohatších osob, kterým je buřt jezdí za 8 nebo 12 litrů. Je to jen o lidech, já si koupil auto za necelých 300k, jezdím za 5,2 - 5,6 (dle ročního období) ročně najezdím přes 25 tisíc kilometrů, tak mě by každý uspořený litr zajímal.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:20) reagovat
GRC: jasně, když je to sranda, tak je to sranda. nezávislost a propagace. Ale když dojde na placení, tak každej couvne a koupí si smradlavou ojetinu s pěknejma plechama na machrování. Hlasování peněženkou a nohama je to nejspolehlivější indikátor. Každá holka sedne dou auta radši se spalovákem co jede rychlejc a neřeší že se musí zastavit na dobíjení, každej podnikatel radši koupí spalovák, protože je to rychlejší a levnější na pořízení.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 13:20) reagovat
sabo: Spotřaba mu může bejt volná, ale třeba v elektromobilu neuhoří, nedělá to rámus a nemá problém jezdit v cetrech měst, kde jsou spalovací motory zakázaný. A taky je to solidní frajeřina, o což taky u takhle drahých aut jde. Ale jinak asi souhlasím, 500k je zatím moc pro větší rozšíření něčeho, co se nedá použít jako firemní auto. Na druhou stranu se to docela na západě prodává a každým rokem to je výrazně levnější, takže si myslím, že je neopodstatněné tvrdit, že je to slepá větev.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:16) reagovat
sabo: Kdo si koupí barák za mega a jezdí autem za 700k právě ty ceny řeší, jinak by ty prachy neměl. Pracháči, kteří si peníze fakt vydělali jsou šílení držgrešle. znám multimilionáře, kteří si na slavnostní raut donesou ešusy. znám miliardáře, který poptal bazén u několika firem a nakonec si koupil něco jako nafukovačku z OBI.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 13:14) reagovat
No můžeš tomu konkurovat tim, že nechceš bejt závislej na Arabákovi, natož teprv na Rusákovi. Navíc, teď zrovna u toho leafu strašně propagujou solár. Sice to neni spolehlivý, ale nějakou korunu to ušetří a je to mnohem lepší využití celýho konceptu solární energie, jelikož ta baterka Ti to prostě schroustá, když je, nebo půjde ze sítě, když neni. Neřešíš nějakej prodej a distribuci nespolehlivé dotované energie.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:11) reagovat
Tyhle dobíjedla jsou k vidění myslím už i někde v Praze. Ale je to zatím nepoužitelné, protože se to nedá využít masově a je to pomalé. Infrastruktura pro dobití třebas 20kWh za 3 minuty (400kW elektřiny) tu není.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 13:10) reagovat
grc: ten kdo si koupí barár za pár mega a jezdí v autě za více než 700k, tak asi neřeší spotřebu a nějaký hybridy nebo elektromobily jsou mu volný. Dokud cena hybridů nebude srovnatelná s klasickými, tak se moc rozšiřovat nebudou.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:06) reagovat
je blbost. Taky nemáte v každém autě malou rafinerii na surovou ropu a malou chemickou továrnu na aditiva. Nejde ekonomicky konkurovat tomu, že Arabák s Rusákem zatluče rouru do země a dotovaným ropovodem za státní peníze se to sem dovede a spálí. Kdyby nebyla spotřební daň a cenovej kartel benzinářů, tak to nikdo neřeší.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 13:06) reagovat
vrb: Jak kde. Třeba v Amsterdamu maj dobíjedla na parkovištích. Řekl bych že západní evropský města co si potrpí na svoje centrum do tohohle investujou a investovat budou.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (vrb) (28.5.2012 13:03) reagovat
Ad elektromobily: není na to infrastruktura a dlouho nebude. Několik let jsem se živil vývojem pro elektromobily. Před 150 rokama by vám dnešní auto bylo nanic, protože benzín byl akorát v lahvičkách v hokynářství za nereálnou cenua bez aditiv. Stejně je na tom dnešní elektromobil. Není kde a jak doplnit energii. Neexistuje ani jednotná norma pro akumulátory, každý si dělá nějaké svoje testy. Elektřinu máme zatím akorát v zásuvkách a tudíž primitivní a nepřenosnou. Nabíjet baterie v elektroautě

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 13:03) reagovat
sabo: Tam jde opět asi o tech. Protože z domácích 220 si to fakt nabíjí nějakejch 8 hodin. Ale ze specializované "pumpy" to jde do 35ti minut. Takže je to opět otázka rozšíření. Ono taky, člověk co bydlí v paneláku na kraji města si sotva bude kupovat auto za 500k.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:59) reagovat
Abdul: to by jsi divil :-D

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Abdul_HasanRP (28.5.2012 12:58) reagovat
sabo: na co přítelkyni? V hospodě stebou nevydrží až do rána, já jo ;-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 12:56) reagovat
pavlik, Eschaton: Vodíkový články jsou aktivně vyvíjené, akorát ještě neexistuje nic tržně konkurenceschopného. Ona totiž není vůbec sranda ten vodík v tom autě nějak udržet, aby ho bylo dost a zároveň nebyla z auta pojízdná puma.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:53) reagovat
že bych tě vzal místo přítelkyně? B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Abdul_HasanRP (28.5.2012 12:52) reagovat
sabo: nemáš volné místo? :-D

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:51) reagovat
Abdul: v tom případě na tý letošní dovolený už raději zůstanu B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Abdul_HasanRP (28.5.2012 12:50) reagovat
sabo: jj, a výjezdní doložka jen do vybraných zemí

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:48) reagovat
grc: ano, pokud jsi rozvážková firma a máš to kde nabíjet každý den. Nebo pro ženušku na nákupy, to beru. Ale pokud bydlíš v paneláku, tak jedině že by jsi si natáhl prodlužku z balkonu. Abdul: to jako že červený s oranžovejma uzavřou hranice?

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 12:46) reagovat
sabo: No tak třeba třetí generace priusu stojí taky kolem půl mega, ale zas žere něco málo pod 5 litrů na sto, což neni zas tak žhavý. Ale jak říkám, na drandění po městě jsou čistý elektřítka fakt dobrej nápad.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Abdul_HasanRP (28.5.2012 12:46) reagovat
sabo: kdy se dívám na předvolební průzkumy, tak o dovču neměj strach: k Balatonu dojedeš ;-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (pavlikRP (28.5.2012 12:45) reagovat
1000 km dojezd bych nevyžadoval, stačí 400-500. Ale ten problém s dobíjením tu je - nenatlačíš do baterií tolik energie za 10 minut, kolik je jí v 50 litrech benzínu. Jedna cesta jsou palivové články plněné vodíkem (= tankování vodíku), druhá nějaké standartizované baterie a rychlá výměna prázdné za plnou.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (xx) (28.5.2012 12:40) reagovat
Žádné emise, protože elektřina roste na stromech!

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:35) reagovat
grc: jenže Leaf je čistý elektromobil, a to podle mě dneska není nejlepší řešení, když chceš jet na delší cestu (napč. dovolená)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (EschatonRP (28.5.2012 12:31) reagovat
Tiez by som to videl skor na vodik. Problem su aj samotne ropne spolocnosti. Aj keby niekto pride s niecim, co by dokazalo nahradit spalovacie motory, tak tie ropne spolocnosti ho proste zozeru...

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 12:31) reagovat
sabo: Nový BMW taky. Až tu za deset let bude slušná nabídka ojetejch hybridů a elektromobilů, tak to půjde. Nissan leaf tě třeba vyjde na 500k našich a to je prostě normální cena za lepší nový auto.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 12:27) reagovat
eksperd: Tak spalovací motor má nějakých 25-30, ale na druhou stranu musíš počítat s efektivitou rozvodné sítě, baterie a samotného elektromotoru, který těch 40 slušně srazí.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (grcRP (28.5.2012 12:25) reagovat
Přetížení sítě je zcestný argument. Uzpůsobit rozvod novým potřebám spotřebitelů je zanedbatelný problém. Spíš ten uran není úplně všude a současná známá ložiska dojdou při současném odbytu do sta let. Tak uvidíme jestli se frantíkům povede ta sranda s fůzí. Též je zcestné nazývat elektromobily slepou uličkou. Už teď jsou samy o sobě tržně konkurenceschopné a jestli bude palivo zdražovat stejnou rychlostí jako do teď, budem za ně sakra rádi. Už dneska jsou třeba pro ježdění po městě naprosto ideální.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 12:18) reagovat
třeba takový Chevrolet Volt má spotřebu 2-3 l, ale jelikož stojí přes 800k, tak fakt není šance na jeho rozšíření

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (trollRP (28.5.2012 12:10) reagovat
hybridy stoja tiez za hovno, napr. taky prius. stoji to dvojnasobok co obycajne auto, na vyrobu litiovych baterii sa spotrebuje vela energie a uvolni sa pri tom vela emisii, a co je podstatne: zerie to 6-7 litrov benzinu. to je bezna spotreba obycajneho hatchbacku.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (CNRP (28.5.2012 12:10) reagovat
Na poskakování po městě se spoustou start-stop pohybu možná, na delší vzdálenosti ne, tam je lepší klasické auto (protože účinnost přenosu energie - mechanické převody přes 90%, alternátor-FM-elektromotor tak 70÷80%)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (trollRP (28.5.2012 12:08) reagovat
elektromobily nemaju buducnost - teda pokial nevynajdu schopnejsie baterie. buducnost ma pohon na vodikove clanky.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (jerry) (28.5.2012 12:04) reagovat
...a este si predstavte ako dostanu na prdel elektricke rozvody, ked si na noc kazdy obcan krajiny zacne nabijat svoj elektromobil. To by chcelo asopn este jednu jadrovu elektraren pre nas aj Cechov, veterniky a solarniky to neutiahnu ani keby sme nimi zajebali vsetku ornu podu.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 11:59) reagovat
Spíše než čistě elektrické auto, je podle mě lepší hybrid. Do 50km/h na baterie, při vyšší rychlosti by se nastartoval klasický spalovací motor. Při brzdění by se dobíjeli akumulatory. Klesla by spotřeba a dojezd by se zvětšil. B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (OmeGaRP (28.5.2012 11:57) reagovat
a preco si vsetci odporcovia elektroaut zase na oplatku myslia, ze elektromobil = auto s retardovanou baterou? kazdemu je jasne ze je to slepa ulicka, navyse v buducnosti riadne uskodi imidzu elektromobilov [ako sa deje uz teraz]

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (CNRP (28.5.2012 11:39) reagovat
Jinak - pokud si někdo myslí, že elektromobil je výplod žhavé současnosti, tak se sakra plete. Zkoušelo se to od začátků automobilismu.. a hlavní důvody, proč se to neuchytilo, už hezky shrnul Kasuha. Navíc si přidejte ekologickou zátěž výroby baterie, její omezenou životnost... Prostě elektromobily _s akumulátorem_ jsou slepá vývojová větev pro rádobyzelené pozéry.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (laminátor) (28.5.2012 11:35) reagovat
jo zdroje: akumulátor http://www.i4wifi.cz/lithium-battery-12v-90ah-wb-lp12v90ah-_d1873.html odhad spotřeby je odsud http://elektromobil.vseznamu.cz/ekologie-a-elektromobily/porovnani-exhalaci-elektromobil-a-automobil

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (CNRP (28.5.2012 11:33) reagovat
Asi tak.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (laminátor) (28.5.2012 11:33) reagovat
debilní poskokovadlo s dojezdem 50-80km s olověnými akumulátory by stačilo mnoho lidem co dojížějí do práce a provoz by je vyšel mnohem levněji ale díval jsem se na ceny akumulátorů,12V 90Ah LiFePO4 akumulátor, 9kg, cca 6l objem a vyjde na cca 10 000,-, chceme li dojezd pro auto se spotřebou asi 13kWh/100km, tak musí člověk vysolit 130 000, pro chudého studenta jako mě je velmi drahé.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Kasuha) (28.5.2012 11:26) reagovat
Ochotně a velmi rád přejdu na elektrické auto, až na nabitou baterii ujede 1000 km a opětovné nabití bude otázka deseti minut u nabíjecí stanice. Do té doby ať laskavě pracujou na něčem použitelném.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 11:23) reagovat
Protože jádro do každé domácnosti je ještě nereálné. B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (CNRP (28.5.2012 11:23) reagovat
Proč se srát s obnovitelnýma zdrojema, když je tu jádro?

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (NotFoundRP (28.5.2012 11:21) reagovat
OZE ať mi políbí, ale běžné elektrárny na fosilní paliva mají účinnost kolem 40% a na rozdíl od aut mají spoustu účinných filtrů na hromadu emisí (SOx, NOx, popílek a další)... A jádro má emisí minimum.

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (saboRP (28.5.2012 11:16) reagovat
obnovitelné zdroje energie. B-)

Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' Obrázek 'The march of progress - 28-05-2012' (Abdul_HasanRP (28.5.2012 11:16) reagovat
eksperd: dieselagregát?

Strana 1/2. 1 2 následující