Nalezeno 46 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátjedna:
   


Odebírat

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Pavel J.RP (31.8.2012 12:59) reagovat
Tak lidi, včetně důchodců, samozřejmě kromě jídla a elektřiny potřebují spoustu dalšího zboží a služeb, například telekomunikace, veřejnou dopravu, lékařskou péči, opravy a údržby v bytě, rozhlasové a televizní vysílání a řadu dalších věcí. Naprostá většina z toho se prostě nedá nakoupit do zásoby a schovat na 30 let ve sklepě.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (mamlasosRP (31.8.2012 11:45) reagovat
Jídlo pro všechny vyrábí nějakých 5-6% lidí (není to přesně, spíš to bude míň), s elektřinou je to ještě "lepší", tady problém nebude, problém je v cenách a ziscích.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (mrkevRP (31.8.2012 11:10) reagovat
@Pavel J. Kruňa, to jsou zas názory, jak pojď na mě z boku a fest přitlač...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Pavel J.RP (31.8.2012 10:09) reagovat
když budou mít v bance hromadu papírků nebo zlata, když ti pracující prostě nestačí vyrobit dostatek jídla a elektřiny a tepla.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Pavel J.RP (31.8.2012 10:08) reagovat
Za druhé: Nějaké "spoření si na důchod" je z principu nesmysl, důchodový systém je z principu a nevyhnutelně průběžný. Tj. zvyšování počtu důchodců v důsledku prodlužování věku NELZE vyřešit tí, že si lidi budou hromadit peníze na nějaký důchod. Ti důchodci totiž nepotřebují peníze na vystavení ve vitríně, ale aby si za ně koupili jídlo, teplo, elektřinu a podobně. A to jídlo a elektřinu prostě musí někdo vyrábět. Pokud bude málo pracujících a moc důchodců, tak těm důchodcům bude málo platné, když budou mít

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Pavel J.RP (31.8.2012 10:03) reagovat
Za prvé: Šikanováním se očividně nemyslí to, že důchodci se taky chtějí svézt a "zabírají místo" v autobuse pracujícím. Šikanováním je například to, když se důchodce máváním holí razantně dožaduje uvolnění místa, i když kousek vedle volné místo je. Nebo když jiným obdobným způsobem dávají najevo, že ten autobus je jejich a pracující tam nemají co dělat.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (miauRP (30.8.2012 19:41) reagovat
B*I*N*G*O :-D

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Primadona) (30.8.2012 16:51) reagovat
Právě proto že je inflace může ddůchodový systém fungovat jen průběžně. Ti co právě vydělávají platí důchod těm co v něm jsou. Aby to šlapalo vyrovnaně musí být výdělečně činných tolik kolik důchodců. Pak by měli důchodci to procento průměrné mzdy které se odvádí. Pokud to ale má být 40% nebo více musí být více pracujících než důchodců. Protože není možné omezit vrchní hranici života zvedá se hranice pro odchod do důchodu. Spoření na důchod někam do banky je díky inflaci kravina.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (hijena) (30.8.2012 15:17) reagovat
sana: beru jen tu část sociálního pojištění, která se oficiálně hodnotí jako důchodová složka. to je cca 25 % z hrubé mzdy. Devalvace ano, ale stát dokáže zhodnotit vložené peníze, takže by to mělo +- pokrýt inflaci.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 12:27) reagovat
hijena: Právě, že nenašetřili. Ani pořádně nemohli kvůli devalvaci peněz. Tu matiku máš nějakou divnou. 23000 průměrná mzda, 100% šlo státu (jako zdravotní, sociální a daň z příjmu): 23000 daně x 12(rok) = 276000. Pracuješ 40 let = 11040000. A to pomíjím veškeré další daně.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 12:16) reagovat
Abdul_Hasan: To je klasický příklad s veřejným osvětlením. Neobhajuju tady anarchii (i když i to bych zvládl :]). Policie, armáda, vězení, justice, veřejné statky, ... ano. Byrokracie, státní a polostátní podniky, důchody, dávky, veřejné zdravotnictví, školství, družstva, ... ne. A i ta dálnice by samozřejmě šla postavit privátně. Dokonce jsou soukromé silnice ve vyspělých zemích zcela běžné.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (hijena) (30.8.2012 12:16) reagovat
Sana : máš naprostou pravdu s těma daněma. Ale myslím že téma je trošku mimo, jelikož si každý na svůj důchod spoří, tzn. že i naši rodiče , prarodiče, si na svůj důchod našetřili. Apropo průměrná mzda v čr je 23000 kč, tzn že si do důchodu průměrně odvedeme do 65 let 3 240 000 kč. Průměrně se dožijeme 75 let, průměrný důchod je 10 000,takže od státu dostaneme 1 200 000. ??? nebo mám někde chybu ??

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Abdul_HasanRP (30.8.2012 11:18) reagovat
Jenže z těch daní se platí věci, které každý z nás, byť nepřímo využívá. Nebo to si jako chceš postavit někde u Jihlavy kousek dálnice? Dva lidi se nedokážou pořádně domluvit na jedné věci, natož pak 10 milionů lidí, od toho to dělá stát. Ono pravda, že jsou tam položky, které nevyužijí všichni, ale každý z toho využívá něco, co někdo jiný ne, i když si to neuvědomuje...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 11:13) reagovat
ty sračky, co se tady dějou, tak posledních 5% je daň na chlastu. Takže cca 70% z Vašich peněz sežral stát. Pokud máte plat 20000, tak to dělá 28000. Copak Vy byste nedokázali s těmi penězi naložit líp?

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 11:09) reagovat
Zkusím vysvětlit na příkladu o co mi jde: Zaměstnanec má plat 20000. Zaměstnavatel mu zaplatil 40000, 50% sežral stát ještě než ty peníze dostal. 20000 má k dispozici. Dejme tomu, že je utratí všechny. 20% z čehokoliv (pominu rozdílné DPH u pár položek), co si koupí jde státu - 4000. 60% z jeho peněz už je v hajzlu. Plus pár dalších daní (tady dělám chybu, ty peníze už jakože utratil, ale je to jen příklad) [poplatky za televizi, dálniční známka, daň z nemovitosti, ...]= 65%. A protože potřebuje zapít

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 11:01) reagovat
mrkev: Pleteš si příčinu a následek, zvyšování mezd a cen je důsledek inflace, ne její příčinou. Jak by se dala odstranit... například změna monetární politiky státu, zrušení ČNB, zafixování měny k reálné hodnotě (zlato/státní majetek/osobní majetek/...), odstranění monopolizace odvětví a zjednodušení přístupu na trh, válečná kampaň, zavedení otroctví, ... Perfektně to nefunguje ani zdaleka, to jde vidět i v tom tvém příkladu. Navíc píšeš 30% ze mzdy, ale nereflektuješ, že stát už ti ukradl přes 150% mzdy.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (mrkevRP (30.8.2012 2:37) reagovat
@sana Inflace je záměrná? To by mě zajímalo, jak by se podle tebe dala odstranit... To chceš zakázat zvyšování mezd, zdražování cen obchodníkům a poskytovatelům služeb? Právě to letadlo funguje tak, že se vybrané peníze obratem ruky použijí. Funguje to perfektně, když roste nebo stagnuje populace. Když si budeš sám na sebe 40 let spořit 30% ze mzdy, bez inflace a úroků bys měl stejné peníze na nějakých 12 let. Nějak nechápu jak by sis ten jiný systém představoval...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (uplne jiny pepa) (30.8.2012 1:22) reagovat
to neni zadne letadlo. Nejde o odcitani jablek ale o to, ze nasbiras tri a jedno das dedkovi. Problem je, ze demograficky vyvoj te postupne primeje dat jedno jabko svemu dedkovi a to druhe sousedovu. Muzes vymyslet jine systemy prerozdelovani, ale s timhle nenadelas vubec nic - bud se bude muset vetsi procento celkoveho produktu jit do cistych konzumentu - duchodcu - anebo se duchodcum ta spotreba omezi. A furt muzeme byt radi, ze uz nejsme rozvojova zeme a je z ceho delit.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (uplne jiny pepa) (30.8.2012 1:18) reagovat
sana: ale to, co popisujes, je taky solidarita, jen neni zakotvena v psanem zakone... duchodovy system na narodni urovni rozpad rodin spis kompenzuje, nez aby jej zpusoboval, osobne tedy neznam nikoho, kdo by nesnasel svoje rodice jen proto, ze na ne plati dane, ale je fakt, ze tohle je tema pro sociologa

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 1:16) reagovat
uplne jiny pepa: Zrušit systém? Ano, ale zavést nový, aby se důchodcům ta obohá almužna třeba zdvojnásobila. Možností je spousta. Tohle státní "letadlo" je kokotina. Altruismus je také projev sobectví, dotyčný se tak chová, protože jemu dělá dobře, dělat dobře jiným. Cynická a s realitou nemá nic společného? Dej naprosto jakýkoliv příklad naprosto čehokoliv a snadno ti to přeložím z cynicko-naivního slovníku. Čas nic ukazovat nemusí, 6 leté dítě s matematikou první třídy chápe, že od 1 jabka 3 neodečte.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 1:07) reagovat
Psyk: Ale no tak, ano, v minulosti byl menší průměrný doživší věk, ale tvářit se, že neexistovali staří lidé je trochu moc. Už kmenové společnosti se staraly o své starší (například jim předžvýkavali potravu) a uznávaly jejich zkušenosti. Tohle je otázka novověku a je na pováženou, jak moc to má co dočinění s rozpadem rodin (Byla to příčina? Následek?) a celkově společnosti. Je to složité morální dilema, navíc plné vášní, ale já pouze poukazuju na to, že by to šlo dělat mnohem líp.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (uplne jiny pepa) (30.8.2012 1:06) reagovat
No, tak bez volit nejakou libertarianskou stranu, at zkusi duchodovy system zrusit, a uvidis, jak budou lidi radi. S tim, ze je nakrmeny narod mene svolny k nasili samozrejme souhlasim. Predstava, ze spolecnost stoji jen na vykoristovani a sobeckosti je dosti cynicka a s realitou nema mnoho spolecneho, ledaze redefinujes pojem sobeckosti ala pani Rosenbaumova, aby zahrnoval i altruisticke chovani. Co se tyce udrzitelnosti, to ukaze cas. Dokud se vyprodukuje tolik, aby se vsichni najedli, tak je to v poradku

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 0:57) reagovat
uplne jiny pepa: 2) Společnost nestojí na solidaritě, ale na vykořisťování všech všemi ostatními a sobeckosti jedinců. Většině by byli staříci umírající v příkopech u zadnice, kromě pár jedinců, kteří jsou citově navázáni ke konkrétnímu jedinci. A jinak to není ani tak otázka chtění x nechtění, spíše pochopení (ne)fungování daného systému a vědomí, že v budoucnu se nám to vrátí jako obrovská kupa sraček a pokud to bude jen světová válka, tak to bude v klídku.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (PsykRP (30.8.2012 0:55) reagovat
Ono důchody tak nějak nebyly potřeba, protože lidi umírali v poměrně ranném věku, víme? Co se děje s penězma vybranejma z daní se mi taky v mnoha případech nezamlouvá, ale zrovna důchody bych nerušil.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 0:51) reagovat
uplne jiny pepa: Protože předcházejících několik (circa 5) tisíc let zaznamenané lidské historie důchody fungovaly zcela běžně... Oh, wait.1) Naivní. Důchodový systém neexistuje, protože by někomu bylo líto staříčků, ale z hlediska zachování moci vládnoucí třídy - kdo drží kasu, vládne. Pokud si plebs myslí, že drží kasu v jejich vlastním zájmu, o to lépe, aspoň do nich nemusís střílet a zabíjet si plátce daní. Napracovali dost je prohlášení fádní, subjektivní a irelevantní.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (uplne jiny pepa) (30.8.2012 0:42) reagovat
1) duchodovy system je z principu prubezny. Duchodci spotrebovavaji, nevyrabeji. A je to tak dobre, vsak se napracovali dost. 2) Clovek je zvire spolecenske a na solidarite ta spolecnost stoji. Holt se musis smirit s tim, ze vetsine nedela dobre, kdyz starici umiraji v prikopech. Nechces prispivat? Odcestuj nekam, kde se dane neplati (napriklad na Mars...).

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 0:23) reagovat
Psyk: Ano. Kolik myslíš, že stojí dítě během celého života? A to i pokud jsi krkavčí rodič a v 18cti ho vykopneš z baráku na ulici. Ty výdaje jdou do milionů. A to mnohdy i předtím, než se tvé první dítě vůbec narodí.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 0:21) reagovat
mrkev: Ehm, "vzdorovat inflaci"? Uvědomuješ si, že inflace je zcela záměrná věc, kterou stát znevýhodňuje "zahálení peněz"? Z daní zaplatíš své rodiče. To zaplatí každý, i žebrák na ulici. Já mluvím o tom, že daně by šli na absolutní minimum a SVÉ peníze by sis přerozděloval libovolně.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (PsykRP (30.8.2012 0:18) reagovat
A počítáš i s lidma, co nemaj příjem nad 30k Kč?

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (30.8.2012 0:15) reagovat
Psyk: Lidi, co děti neměli, neměli výdaje a omezení spojené s dětmi, žádné pleny, rodinný domek, pastelky, jídlo, drogy, péče o nemocné děti, běhání po doktorech, atd. Bezdětný člověk by měl mít o x milionů víc než člověk s dětmi.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (mrkevRP (30.8.2012 0:11) reagovat
@sana Současná verze "solidarity" má za účel jediné, vzdorovat inflaci a rozdělit peníze lidí, kteří se důchodu nedožijí. Kdyby sis měl na důchod odkládat sám, musel bys mít dostatečně bezpečný investiční fond. Jinak jsi si jistý, že ze svých daní zaplatíš alespoň ty své rodiče?

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (PsykRP (30.8.2012 0:00) reagovat
Proč by slovo solidarita nemohl být argument? Co lidi, co děti neměli/nemohli/přišli o ně?

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (sana) (29.8.2012 23:53) reagovat
Pořád mi nikdo nevysvětlil, proč bych měl ze svého sponzorovat 4 miliony důchodců, když u prdele mi z nich nejsou jenom dva (rodiče). Slovo "solidarita" není argument. Takže, státe, důchod si strč do prdele a daně na rozumných 5-10%, ne cca 70%.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (mrkevRP (29.8.2012 23:37) reagovat
@Eric Cartman Šetření je fajn, jen to nesmíš nechávat v penězích, ale investovat do něčeho rozumného (zlato, umělecká díla, nemovitosti, atd.)

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (MartinMasorRP (29.8.2012 23:36) reagovat
SiegFried: víš jak funguje důchodovej systém asi ty lidi co makej právě ted vydělávaj na lidi co sou ted v důchodu ani to jinak fungovat nemůže resp může ten system co de do praxe ted kazdej si nasetri sam

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (MartinMasorRP (29.8.2012 23:35) reagovat
Za pár let tam bude milí spoluobčané nešikanujte důchodce taky vám jedou vydělávat na důchod :-D

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Eric Cartman) (29.8.2012 23:18) reagovat
SiegFried: Ano s průměrným platem 2000 Kč si opravdu vydělali na dnešní důchod :D A proto je důležité si na důchod šetřit, každá koruna ušetřená dnes, je 20 haléřů za 35 let :D :D

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (SiegFriedRP (29.8.2012 22:53) reagovat
Důchodci si na svůj důchod dřeli celý život, tak s kecama, že jim to platíme my, jděte do zadele...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (Abdul_HasanRP (29.8.2012 22:51) reagovat
Psyk: to sem taky miloval, člověk jede do školy a s ním polovina sídliště, samozřejmě důchodci. O půl sedmé ráno čekají na bus, a v osm večer řvou, že chtějí klid, protože se chtějí vyspat...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (theubikRP (29.8.2012 22:46) reagovat
jn pruměrný věk umrtí bude menší o deset let než odchod do duchodu....cg a plať si duchod

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (nikdo) (29.8.2012 22:34) reagovat
To -> Psyk: tak nestůj v krámě ale v obchodě.

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (PsykRP (29.8.2012 22:21) reagovat
Mno spíš bych to bral tak, že důchodci si můžou svoje zařizovat přes poledne, kdy jsou všichni v práci. Né že o půl sedmý ráno stojím u pokladny v krámě se sváčou do práce a přede mnou asi deset tisíc důchodců...

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (loledRP (29.8.2012 22:21) reagovat
u dont say

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (cansRP (29.8.2012 21:58) reagovat
odchod do důchodu se bude odkládat a odkládat, až důchod zruší úplně, takže my se už důchodu nedožijeme :)

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (kruppRP (29.8.2012 21:57) reagovat
jj, tohle je supr postoj.. hlavne ukazat jakej jsem machr a jak jsou mi duchodci na obtiz. muzou byt radi ze zijou a ja na ne vydelavam.. kam jsme to dosli >-O

Obrázek 'duchodci vs mhd' Obrázek 'duchodci vs mhd' (uplne jiny pepa) (29.8.2012 21:50) reagovat
milí spoluobčané, nešikanujte důchodce, jednou se jimi taky stanete. (možná)