Odebírat | ||
Video 'tesla' (mrkev) RP (5.11.2012 16:41) | reagovat | |
@Woyta+ Už teď, když budeš nabíjet jen na tzv. "noční proud", bude elektroauto ekologičtější, než nafťák či benzíňák. V noci se totiž řeší přebytky a částí energie se "ohřívá vzduch", zvýšením spotřeby v kritickém období proto není potřeba navyšovat výrobu, jen se zlepší efektivita. | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (5.11.2012 16:35) | reagovat | |
@.. Jsi pako... Vůbuec si totiž nepochopil smysl té věty, SirIndy dělá, jako kdyby auta za znečištění nemohla, přitom se podílí výraznou měrou (myšleno včetně elektromobilů, i když mají minimální podíl, protože jich jezdí mnohem míň). | ||
|
||
Video 'tesla' (Vilo) RP (5.11.2012 8:30) | reagovat | |
tesla: Ja som chcel hlavne poukazat na to, ze ked sa jedna o normalne auto, kazdy riesi iba to co vyjde z vyfuku. Pricom kedze elektroauto vyfuk nema, kazdy riesi vyrobu auta, vyrobu baterii, odpad vo forme baterii, vyrobu elektriny... Pricom nic z toho pri normalnom aute nikto neriesi, pretoze normalne auto je tu uz peknych par rokov. Skus porovnat tieto dva "typy" aut objektivne. Ked tankujes nafty/benzin do svojho auta, riesis kolko emisii sa vyprodukovalo jej vyrobou? Skus zohladnit obe strany rovnako. | ||
|
||
Video 'tesla' (Woyta+) (5.11.2012 8:06) | reagovat | |
Vilo: Tim, ze zdroj znecisteni presunu jinam, neznamena, ze auto ma nulove emise. Vetsinu elektricke energie mas z uhli, ropy a plynu. Proto jsem psal pri soucasne skladbe vyroby elektriny. A kdyz se zapocita i vyroba tak na tom elektroauta jsou hodne spatne. | ||
|
||
Video 'tesla' (..) (5.11.2012 3:15) | reagovat | |
Vilo: Ano samozřejmě, uhlí samo vyskáče ze země, samo dojde do elektrárny a samo se nadrtí, to vše úplně bez emisí... Totéž plyn a o uranu nemluvě. Mrkev: zatímco při výrobě elektromobilů se naopak znečištění pohlcuje, hlavně při výrobě akumulátorů... | ||
|
||
Video 'tesla' (Vilo) RP (5.11.2012 0:41) | reagovat | |
"Milujem" tych ludi co vzdy ked sa povie, ze el. auto ma nulove emisie hned zacnu spominat ake neekologicke su elektrarne... Preco ked sa spomenie kolko emisii ma auto so spalovacim motorom nikto nespomina kolko emisii vznikne pri tazbe ropy, preprave ropy, unikoch ropy, vyroby benzinu a nafty z ropy a pod... Nehovoriac o tom kolko ludi americania koli rope rocne zabiju. Koli elektrine nikto zabijat nebude, moze si ju kazdy vyrobit doma jednym z desiatok moznych sposobov. | ||
|
||
Video 'tesla' (Woyta+) (5.11.2012 0:01) | reagovat | |
Mrkev: Pri soucasne skladbe elektriny v evrope vychazi diesel emisemi o neco lepe nez ciste lektricke auto. Nemluve o tom, ze ti naftak bude mnohem slouzit dele. Prakticka zivotnost baterek je 3-6 let a cena za vymenu = nove male auto. Pro me je zajimavejsi vyroba butanolu a klasickej spalovak. ma to pomerne vysoke sance na uspech. | ||
|
||
Video 'tesla' (stanďour) RP (4.11.2012 15:06) | reagovat | |
jemom upresnění, elektromotory v tutom naj učinost nad 90% | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (4.11.2012 13:34) | reagovat | |
když zahrneš i výrobu, tak to budou desítky... | ||
|
||
Video 'tesla' (SirIndy) RP (4.11.2012 8:43) | reagovat | |
terei: V radu jednotek procent | ||
|
||
Video 'tesla' (terei) RP (4.11.2012 8:32) | reagovat | |
a schválně jestli víte kolik procent znečištění ovzduší mají na svědomí auta | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (4.11.2012 0:04) | reagovat | |
Navíc to je ještě worst-case, tedy elektromotor - starší uhelná tepelná elektrárna. Při rozumném využití rozvodné sítě by se ale nabíjením baterií elektromobilů dala vyřešit hromada problémů, např. s fotovoltaikou a "větrníky" (pro začátek pomáhá i nabíjení na tzv. noční proud, které není problém doma mít už teď) | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (3.11.2012 23:52) | reagovat | |
@SirIndy Když ríkáš elektromotor a myslíš tím baterie, tak si na tom hold rozumově docela špatně Ono totiž existuje hromada "elektromobilů" bez baterií... A ne, nevychází to nastejno, protože těch 36% má spalovací motor v laboratorních podmínkách, elektromotoru ale pod těch 80% nejde účinnost ani za provozu... | ||
|
||
Video 'tesla' (SirIndy) RP (3.11.2012 23:38) | reagovat | |
mrkev: 0,5*0,8 mas 0,4 = nastejno se spalovacim a zustava ti nevyhoda v podobe obrovsky zatezujicich baterii Kdyz rikam elektromotor tak to myslim vcetne baterii, ty zatezuji prostredi nejvice... | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (3.11.2012 23:32) | reagovat | |
@SirIndy Ale i tak, výroba elektromotoru a přímý pohon elektřinou je to nejekologičtější, co lidstvo zatím vymyslelo, tak příště nebuď za debila... | ||
|
||
Video 'tesla' (mrkev) RP (3.11.2012 23:30) | reagovat | |
@SirIndy Meleš houna. Vyrobit elektromotor a krmit ho elektřinou je i při plynové elektrárně mnohem ekologičější, než klasický motor. Účinnost takové elektrárny je totiž kolem 50%, elektromotor má skoro 80%, ale klasický spalovací nejde přes 36%... Navic tepelné elektrárny mají k dispozici mnohem lepší filtry pro různý bordel, které do auta nenacpeš. Kdybys alespoň trochu chápal, tak ti dojde, že problém je jen v akumulátorech, jejichž výroba zatěžuje prostředí víc, než to co získáš na efektivitě elektrom. | ||
|
||
Video 'tesla' (Deex) RP (3.11.2012 22:02) | reagovat | |
11:34 | ||
|
||
Video 'tesla' (Deafboy) RP (3.11.2012 20:53) | reagovat | |
Pekné, uvažoval by som nad ním keby sa tu predávalo. Sedačky vzadu == WIN. Už pár krát sme sa tak viezli aj v bežnom aute Ale touchscreen o veľkosti môjho monitora... úplny "vrchol" pohodila a bezpečnosti. Nehovoriac o tom ako strašne to ruší dizajn interiéru. | ||
|
||
Video 'tesla' (JezekR) (3.11.2012 20:36) | reagovat | |
SirIndy: No tak jasne, pokud nejaka zelena buzna zakaze jaderne elektrarny a povoli jenom uhelne, tak to ma urcite mouchy, ale je potreba brat v potaz, ze pri stejne vykonane energii (ujete vzdalenosti a stejne zatezi) je elektropohon efektivnejsi, diky temer konstantni ucinnosti motoru a nulovemu odberu pri zastavenem vozidle a navic pokud by lidi dobijeli napr pres noc, nebo mimo spicku, mohlo by to vyrazne pomoct pri rizeni rozvodne site. | ||
|
||
Video 'tesla' (SirIndy) RP (3.11.2012 20:14) | reagovat | |
JezekR: Tenhle byl ale opravdu pravdivej. Vyrobit elektromotor a krmit ho elektrinou z tepelnych elektraren opravdu zatizi prostredi vice nez vyrobit moderni benzinak... | ||
|
||
Video 'tesla' (SirIndy) RP (3.11.2012 20:12) | reagovat | |
cpy: A byrokrati ti ho odmitnou prihlasit | ||
|
||
Video 'tesla' (JezekR) (3.11.2012 17:15) | reagovat | |
eksperd Nenech se ovlivnit clankem na Novinkach | ||
|
||
Video 'tesla' (madox) (3.11.2012 14:27) | reagovat | |
veľmi pekné auto, skvelý dizajn, zvučné meno, výborne uloženie batérií ktoré zlepší jazdné vlastnosti, všetky tie technológie okolo, veľká dotyková obrazovka uprostred... presne takto som predstavoval elektrické auto. | ||
|
||
Video 'tesla' (cpy) RP (3.11.2012 14:11) | reagovat | |
Kebyze vyhram 100k eur, tak toto si kupim a necham doviest do EU | ||
|
||
Video 'tesla' (eksperd) RP (3.11.2012 13:20) | reagovat | |
Zato vyroba baterek a tezba latek pro ne potrebnych je uplny vrchol ekologie... Najs | ||
|
||
Video 'tesla' (Wondrej) RP (3.11.2012 13:16) | reagovat | |
jaderná elektřina je určitě ekologičtější než spalování fosilních paliv | ||
|
||
Video 'tesla' (vrrrhaf) (3.11.2012 13:07) | reagovat | |
jasne, udelejme uplne napicu auto, dejme mu nalepku eko, a pak se radujme, ze misto ropy je potreba hromada uhli, nebo uranu do elektraren. Jupiii to je ale eko. | ||
|
||
Video 'tesla' (Tronda) (3.11.2012 12:44) | reagovat | |
super! Cenově to taky není moc přehnané (v USA $49,900). Teď už jenom aby se rozjela masivní výroba a odbyt ať můžou jít dolů ceny a posune se dál technologie akumulátorů. | ||
|
||
Video 'tesla' (ee) (3.11.2012 12:12) | reagovat | |
Tak teďka okopírovali i astonka.. A jak říkali v Top gearu: Jestli se to bude dodávat se zvuky v12... | ||
|
||
Video 'tesla' (Mipi) RP (3.11.2012 11:55) | reagovat | |
Zavidim | ||
|