Odebírat | ||
Obrázek 'math class' (32) (22.5.2021 21:50) | reagovat | |
8 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (trekker) (2.11.2014 0:22) | reagovat | |
SYNTAX ERROR. Zadanie nie je jednoznacne. Netreba sa spoliehat ze operacie pojdu zlava doprava. Malo by to byt viac ozatvorkovane, aby bolo jasne, co sa ma pocitat najprv. Potom to dopadne tak ze napr. CASIO vypocita jeden vysledok a napr. TEXAS nieco uplne ine. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (HyprCypr) RP (9.3.2013 7:48) | reagovat | |
Tento příklad je zadán absolutně správně, nic v něm nechybí a bez dalších upřesnění má JEN jeden možný výsledek a to 9. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (cans) RP (18.12.2012 20:56) | reagovat | |
9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Peter) (18.12.2012 20:39) | reagovat | |
x: Použil som ho správne. Po úprave zlého zadania o ktorom je táto nezmyselná debata mi vrátil správne výsledky. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (x) (17.12.2012 22:32) | reagovat | |
Peter: nejspis proto ze ho neumis spravne pouzivat, jinak vraci 9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (apx) RP (17.12.2012 20:48) | reagovat | |
random rage comment (uz sme v top 10 za rok !) | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Andrew26) RP (17.12.2012 20:17) | reagovat | |
Vy jste fakt hovada. Každý ví, že je to 42! | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Peter) (17.12.2012 18:17) | reagovat | |
Presne tak. Program /usr/bin/bc ma správne upozornil na syntax error. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (aaa666) RP (17.12.2012 17:54) | reagovat | |
Jednoduchý řešení, převeďte si to do zlomku. Takže buď 6/[2*(1+2)], nebo (6/2)*(1+2), a teď je otázka, jestli ta závorka (1+2) má být v čitateli, nebo ve jmenovateli, tolik k výpočtu. Dělení má být prostě úplně poslední, nebo tam musí být závorky, chyba je prostě na straně zadávajícího. To je jako kdyby Vám GPS řekla, že máte jít nalevo a rovně, ale nedala by Vám pořadí. Taky byste se dostali na dvě odlišný místa... | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Ttxman) (17.12.2012 17:28) | reagovat | |
Problem tady bude v tom, ze snad vsechny kalkulacky co podporujou zkraceny zapisy davaj prioritu "vynechanymu nasobeni" nad normalnim nasobenim. Teoreticky je vysledek 9 jelikoz tam jenom neni napsany to ".". Prakticky zalezi na tom jak je napsanej vyhodnocovaci algoritmus v kalkulacce a v dusledku i v hlave pocitajici osoby. Tohle se vzdycky resi dotazem na ucitele co tim sakra myslel. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (mrkev) RP (17.12.2012 17:26) | reagovat | |
filias Ne, kalkulačky neinterpretují děleno jako zlomek, ale určité typy umí tzv. "těsné násobení". Je to taková malá výhoda, která ti umožní ze zápisu vypustit některé závorky, dle defaultních pravidel ale neexistuje... můžeš pak psát věci jako 8y : 3x = 8y/(3x) nebo 8y : 3*x = 8xy:3. Je to ale jen výhoda kalkulačky a ty bys měl vědět co, jak a proč do ní zadáváš. Stejně dobře je 3*= na kalk. operace 3^2, kdybys ale dostal takto zadaný příklad, jen si poklepeš na čelo. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (phoenicks.) (17.12.2012 16:39) | reagovat | |
Rouming... wat r u doing... rouming... STAHP! | ||
|
||
Obrázek 'math class' (456) (17.12.2012 16:26) | reagovat | |
pořadí při násobení se může přehazovat. 2x7 je totéž jako 7x2 6/2x(1+2) můžu zapsat jako 6x(1+2)/2. Nebo můžu napřed dělit a pak mi zbyde 3(1+2). Stejně jako 1/2at^2 můžu zapsat (at^2)/2 nebo 0,5at^2 6/2(1+2) není identické s 6/(2(1+2)) | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Sheppard) RP (17.12.2012 15:26) | reagovat | |
Wolframalpha řiká [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'math class' (realdruid) RP (17.12.2012 14:29) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'math class' (filias) RP (17.12.2012 14:13) | reagovat | |
Toto není žádná kvantová mechanika, kde může být odpověď 1,9 nebo klidně 327. A to zároveň! Řešení tohoto příkladu není celý obor reálných čísel. Pokud chcete něco spočítat v klasické matematice, tak si nemůžete jen tak házet kostkou. To že s tím můžou mít některé kalkulačky problém, není problém v nejednoznačnosti matematiky, ale buď že autor algoritmu je neschopák, nebo např. interpretují děleno rovnou jako zlomek. Takovéto věci se je možné ale dočíst v manuálu. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (derp) (17.12.2012 13:50) | reagovat | |
pokud zapis neni jednoznacny podle prednosti operaci, tak se to pocita postupne zleva doprava - cili 9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Squeak?) (17.12.2012 13:31) | reagovat | |
"Malé vědění dává lidem pýchu, velké skromnost" Je v poriadku, keď niekto nepozná konvencie. Ale keď už niečo neviem, tak sa k tomu aspoň nevyjadrujem. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (gyros) (17.12.2012 12:55) | reagovat | |
Ty voel tolik nerdu tady tolik panicu a vysledek je preci jasny ne? 2 krat 2 + 2 krat 1 se rovna sest. A sest deleno sesti se rovna jedne. Chalpci vysokoskolaci | ||
|
||
Obrázek 'math class' (HTG) (17.12.2012 12:48) | reagovat | |
Takže ta závorka je tam šestkrát... zajímavé, aspoň jsem se poučil, no | ||
|
||
Obrázek 'math class' (grc) RP (17.12.2012 12:47) | reagovat | |
HTG: Nemá, nechybí, zápis je jednoznačný. Nepřidáváš "závorky". Jen dělíš výraz na jednotlivé operace mezi dvěma členy v určité posloupnosti. A máme určitou konvenci jak to dělat, abychom nemuseli psát přehršel závorek. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (grc) RP (17.12.2012 12:44) | reagovat | |
mcland: Ano a může za to náš systém výuky matematiky "takhle se to prostě počítá", "tak to prostě je, proč se tak blbě ptáš" viz trojčlenka a podobné nevysvětlované konvence. Stačilo by jenom trochu víc teorie a člověk si všecko odvodí. O tom jaký vliv má výuka matematické teorie namísto "kamenných matematických postupů" na rozvoj dětského intelektu se snad raději nebudu rozepisovat. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Pedro) RP (17.12.2012 12:40) | reagovat | |
Došlo mi krmivo pro troly, seru na to | ||
|
||
Obrázek 'math class' (grc) RP (17.12.2012 12:38) | reagovat | |
quido: Dobrá, tak znova a pomalu. Priorita operátorů není nic než prachsprostá konvence. Násobení není nijak "silnější". Smyslem této konvence je jednoznačnost zápisu výrazu složeného z mnoha binárních operací, aniž by se člověk uzávorkoval k smrti. O konvenci priority závorek a operátorů se snad nebudeme hádat. O rozložení operátorů stejné priority jsem tu už napsal svoje. Tvojí logikou by mělo 3 - 2 + 1 více řešení, kdežto v konvenční interpretaci má řešení právě jedno. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Pedro) RP (17.12.2012 12:34) | reagovat | |
Že by Vysoká škola? | ||
|
||
Obrázek 'math class' (quido.speedy) RP (17.12.2012 12:33) | reagovat | |
mcland: Čistě ze zvědavosti, co je to za VŠ? | ||
|
||
Obrázek 'math class' (mcland) RP (17.12.2012 12:31) | reagovat | |
Pořád mi ale nesedí požívání toho "děleno" za 7 let na VŠ se tohle pro dělení nepoužilo, protože je to možná právě tak zavádějící a vém oboru by rozdíl mezi 1 a 9 mohl znamenat i katastrofu. Takže jde o celkem povedený "myslošuk" | ||
|
||
Obrázek 'math class' (quido.speedy) RP (17.12.2012 12:29) | reagovat | |
I DON'T WANT TO LIVE ON THIS PLANET ANYMORE... Ego=1/Knowledge | ||
|
||
Obrázek 'math class' (HTG) (17.12.2012 12:28) | reagovat | |
A ještě jedna věc... všichni říkáte, že závorky si tam dát nemůžu, protože by to změnilo výraz... A co když si je odeberu? Vyšlo by opravdu 9, ale právě proto tam ty závorky jsou, ne? Aby bylo jasné, že to násobení je pro závorku | ||
|
||
Obrázek 'math class' (grc) RP (17.12.2012 12:27) | reagovat | |
Hmm, budem se střídat v krmení trollů? | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Pedro) RP (17.12.2012 12:26) | reagovat | |
Jak už jsem psal, je to 9. Páč to násobení není ve jmenovateli. Zkuste si to zadat do kalkulačky. Kdyby mělo být to násobení ve jmenovateli, muselo by to být celý v závorce kvůli stejné prioritě operátorů. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (mcland) RP (17.12.2012 12:22) | reagovat | |
Chcete to jednoznačně vyřešit? Matematici a technici nikdy nepíšou takovýhle "děleno", to je pro ZŠ a nebo možná já nevím pro nějaký kupecký počty. Správně si to zapište jako zlomek a máte to. Výsledek je 1. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (HTG) (17.12.2012 12:21) | reagovat | |
Já si myslím, že "tralala" má pravdu... Nebo by se to snad bralo jinak, kdyby bylo v té závorce něco jiného? Např. 6/2(a+b) | ||
|
||
Obrázek 'math class' (gordon) (17.12.2012 12:19) | reagovat | |
deleno upravit na zlomok a vysledok je 1. http://www.youtube.com/watch?v=x_AJD9L_WBE | ||
|
||
Obrázek 'math class' (.:Gembler:.) RP (17.12.2012 12:18) | reagovat | |
grc: Přesně. Navíc dělení znamená čitatele násobit převrácenou hodnotou jmenovatele a při ctění tohoto velice jednoduchého pravidla vám ze zadaného příkladu nikdy nevyjde zvěrstvo jako je 1 a můžete to klidně počítat zprava, zeshora, zdola - je to jedno. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (grc) RP (17.12.2012 12:04) | reagovat | |
Proč se postupuje se z leva: Příklad: 4 - 3 + 2. Shodneme se, že výsledek je 3? (4+(-3)+2 pro jednoznačnou názornost) Teď, když budeš znamínka stejné váhy (sčítání a odčítání) brát zprava, budeš počítat (4 - (3 + 2)) a vyjde ti (-1) a to je zjevně špatně. Když korektně sdružíš z leva, budeš mít ((4 - 3) + 2), což už vyjde správně. Stejně tak,když prioritně upravíš závorku a budeš mít 6 / 2 * 3, měl bys začít zleva, tj ((6/2)*3) jelikož se jedná o operandy stejné priority. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (.:Gembler:.) RP (17.12.2012 11:26) | reagovat | |
Precedenc tu ale žádnej speciálně upravenej neni. Je tu jenom příklad s jednou závorkou, takže logické bude postupovat obvyklým způsobem. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Pedro) RP (17.12.2012 11:23) | reagovat | |
9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (wydesenej) RP (17.12.2012 10:45) | reagovat | |
oprava: *Pri pouziti precedence zprava doleva je vysledek 1 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (wydesenej) RP (17.12.2012 10:44) | reagovat | |
Vyhodnoceni zavorky je vzdy prvni. Vyraz po jejim vyhodnoceni vypada nasledovne: 6/2*3. V dalsim kroku zalezi na precedenci ([odkaz] Pri pouziti standardni precedence (vyhodnoceni zleva doprava) je vysledek 9. Pri pouziti precedence zleva doprava je vysledek 1. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (pecolt) (17.12.2012 10:12) | reagovat | |
9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (tralala) (17.12.2012 10:07) | reagovat | |
uplne striktne vzate - proste tam chybaju zatvorky - zle definovana uloha menej striktne vzate - vzhladom k tomu ze nie je definovanie nieco ako 2x ale je to len skratka pre 2*x tak to treba pocitat zlava doprava - 9 zdravy rozum - je rozdiel medzi "6 ÷ 2 * x" a "6 ÷ 2x", ked uz sa napise 2x tak sa to mysli ako jedna entita - 1 (alebo mi chce niekto povedat ze by to druhe niekto zjednodusil ako 3x?) | ||
|
||
Obrázek 'math class' (cern0usek) RP (17.12.2012 10:07) | reagovat | |
Proto jsem "hlasoval". Sice ja jsem spis takovej ten "selskej poctar", ale kdyz vidim tohle, tak bych proste vzdycky rek 1. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (voldemort) (17.12.2012 9:32) | reagovat | |
Ja si nepamatuju, ze bych nekdy v zivote psal znak deleno (minusko a dve tecky), leda kdysi na zakladce. Asi proto si tam domyslim zlomek pres celej zbytek vyrazu Podle me ti, kteri pocitaji mechanicky, tak dají 9 a nepripusti jinou moznost (a technicky maji pravdu), a ti, kteri se snazi zjistit, "co ten ucitel vlastne chce", tak pripusti i to, ze maj blbe/nejednoznacne zadani (alebrz takto se s tim pracovat neda). Jeste sem dejte tu ulohu, kdy letadlo startuje z beziciho pasu.Taky krasny flame | ||
|
||
Obrázek 'math class' (.:Gembler:.) RP (17.12.2012 9:02) | reagovat | |
Mě je úplně jedno, co tvrdí nějakej Habala z FELu podle mě je jediné správné řešení 9, nechápu co maj všichni na nejasném zadání příkladu. Kdybys měl jmenovatele násobit závorkou měl bys u ní exponent na -1. Student 1. stupně pomocný školy to zvládne metodou "zleva-doprava". Student 2. stupně základky si místo ÷2 dosadí ×1/2 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Pana_Ruplahlava) RP (17.12.2012 9:01) | reagovat | |
málo závorek | ||
|
||
Obrázek 'math class' (JLo2) RP (17.12.2012 9:00) | reagovat | |
Ale houby, prostě to není správný zápis výrazu a tečka. To, že si někdo ze zkráceného zápisu násobení udělal takovouhle perverzi, je jeho chyba. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (MartinMasor) RP (17.12.2012 8:18) | reagovat | |
uplně jednoduchý 9 žádná jiná odpoved neni správná a odpověd a jednoznačnym zápisu si strcte někam | ||
|
||
Obrázek 'math class' (ou) (17.12.2012 8:15) | reagovat | |
http://www.mathway.com/answer.aspx?p=basi?p=6SMB142%282+1%29?p=67?p=?p=?p=?p=?p=0?p=?p=0?p=?p=?p=EvaluateSMB15theSMB15Expression | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Kasuha) (17.12.2012 7:26) | reagovat | |
Klasicky nejednoznacny zapis, muze to byt 1 nebo 9 podle toho jak si vylozime smysl toho ze misto zlomku je tam znaminko pro deleni a znaminko pro nasobeni chybi. Pokud budeme vychazet ze zavedenych priorit matematickych operaci, je to 9. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (52) (17.12.2012 7:24) | reagovat | |
A proto se píšou zlomky. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Martin8) (17.12.2012 7:21) | reagovat | |
1..lamy | ||
|
||
Obrázek 'math class' (dnb) RP (17.12.2012 7:05) | reagovat | |
to .:Gembler:.: hlavne ze tx jsi chxtrej jak opice ze [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'math class' (.:Gembler:.) RP (17.12.2012 6:47) | reagovat | |
Nechápu co na tom řešíte 6/2 si lze přepsat jako zlomek. 6 v čitateli a 2 ve jmenovateli *3 je 9. (1+2) se nerovná 1/3. Kdo tu píše nějaký sračky, jako: zprava doleva, a že výledky jsou dva, tak je s prominutim hloupej a u voleb nemá co dělat. Jo a ještě bych ho střelil do čéšky | ||
|
||
Obrázek 'math class' (ilfirin) RP (17.12.2012 6:23) | reagovat | |
1 Být tam znamínko krát, ani neceknu a 9, ale takto... | ||
|
||
Obrázek 'math class' (JJ) (17.12.2012 6:18) | reagovat | |
1 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (phoose) RP (17.12.2012 6:16) | reagovat | |
Jedině 9. Vzhledem k tomu, že násobení a dělení mají stejnou prioritu, tak prostě jdu zleva doprava. Samozřejmě si napřed vyřeším závorku, takže z toho bude 6 : 2 * 3 = 3 * 3 = 9. | ||
|
||
Obrázek 'math class' (Dr.Str.) RP (17.12.2012 6:16) | reagovat | |
9 | ||
|
||
Obrázek 'math class' (filias) RP (17.12.2012 5:48) | reagovat | |
Je mi trapné odpovídat, ale jednoznačná odpověď je 9. | ||
|