Odebírat | ||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (-PEPE-) (31.10.2021 12:02) | reagovat | |
https://www.youtube.com/watch?v=URcUvFIUIhQ | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (takytaky) (3.1.2013 10:42) | reagovat | |
@mrkev (doma) když to budeš počítat nad tělesem, který si sám vydefinuješ, tak ti může vyjít klidně 12 @alterac kolik je 6z/2z - podle tebe tedy 3zz? | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (cowee) RP (31.12.2012 10:33) | reagovat | |
"... my tady máme taky takový Maďary. Říkáme jim matematici" | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (.:Gembler:.) RP (31.12.2012 9:41) | reagovat | |
nechápu co tu řešíte. Je jedno co vynásobíte první, jen musíte ctít, že dělení je násobení převrácenou hodnotou. Čili i závorku můžete nejdřív roznásobit, ale ne dvěma jak retardi, ale dvě na mínus první. Když to napíšete do zlomků, tak je jasně vidět, že dvojka je ve jmenovateli. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (mrkev (doma)) (30.12.2012 10:40) | reagovat | |
@alterac Pod matematiku spadá vše, co definuješ. Matematika nemá s těsným násobením vůbec žádný problém, pokud na začátku úlohy (souboru) přesně napíšeš, co ten operátor znamená. Jinak, na obrázku ani čistá matematika není! Jsou tam dvě různá zadání, které přesně definovaná jsou - v manuálech těch kalkulaček... A ta tvoje poslední věta je taky blbost, protože a) z manuálů kalkulaček je jasné, že jde o desítkovou soustavu b) i kdyby šlo o jinou soustavu, výsledek 12 v7s. má stejnou hodnotu jako 9 v 10s. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (30.12.2012 0:02) | reagovat | |
lebo keby sme zasli dalej tak vklude mozem tvrdit ze to je 12 pretoze nie je definovana sustava v ktorej to mam pocitat .... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (29.12.2012 23:57) | reagovat | |
@mrkev ta definicia nespada pod matematiku pokial dobre viem je to tak ako som spominal specialna iterpretacia daneho vyrazu(vymyslena presne ako si spominal) a tym padom spominana v prirucke daneho pristroja. ale nespada to do pravidiel pocitania vyrazov, cize ako matematicky zapis ma 6/2(2+1) jediny vysledok a to 9. a to z dovodu ze dany vyraz je ekvivalentom (6/2)x(2+1) a nie 6/(2x(2+1)) | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (...) (29.12.2012 21:34) | reagovat | |
vlevo je slozeny zlomek. vpravo je nepriznane nasobeni. oba vysledky jsou spravne. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Martin8) (29.12.2012 14:30) | reagovat | |
alterac..take LAMY ako ty bez kuska intelektu sa najviac a najhlasnejsie ozyvaju..zbytocne dalej nieco vysvetlovat, to je ako keby Einstein siel do chlieva prednasat a tie prasce stale len to iste krochkali. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (sudca dred) (29.12.2012 13:57) | reagovat | |
taková píčovina a jakou diskusi to panečku rozproudí.. jsem na vás hrdý chlapci... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (mrkev (doma)) (29.12.2012 13:42) | reagovat | |
@alterac "zamlcany znak x sa interpretuje vzdy rovnako..." - to právě není pravda.. Už nevím, kdo to byl, ale někdo kdysi dávno definoval tzv. "těsné násobení". Je to způsob, jak si usnadnit zadávání výrazů, zvlášť v místech, kde bylo až moc závorek. Ubráním jednoho znaku "x" tak vlastně ušetříš další dva "(" a ")"... To se nejvíc hodí u strojů, kde není dost místa na displeji, závorky snižují přehlednost a každé stisknutí klávesy zvyšuje riziko chyb... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (29.12.2012 13:32) | reagovat | |
Martin8 dufam ze matiku neucis a ani nestudujes ...... okrem toho daj si skontrolovat hlavu jedina lama si tu ty je to matematicky vyraz a ten sa pocita iba jednym jedinym postupom, z tymy dvoma postupmi prisli lamy ktore sa na prvy krat vo vypocitani pomylili a nechcu si uznat omyl. a zamlcany znak x sa interpretuje vzdy rovnako nahradis ho x a pocitas normalne ak mas z tym problem zober si knizku matematiky a nauc sa to. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Martin8) (29.12.2012 13:09) | reagovat | |
obidva vysledky su spravne..zalezi na tom, ako sa interpretuje zamlcany znak KRAT. V jednom pripade musi vyjst jednoznacne 9 a v druhom jednoznacne 1. V prvom sa pocita klasicky, v druhom sa jedna o vyraz. Nazdar lamy. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (karel) RP (29.12.2012 13:01) | reagovat | |
Martin8: v cem podle tebe alterac nerozumi matematice? mrkev: to uz je boj s vetrnymi mlyny tady, obdivuju, ze na to mas jeste silu | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (29.12.2012 12:26) | reagovat | |
Martin8 gramatika ma nezaujima ta mi moze byt ukradnuta...... ale v matike by som ta dal a laskavo mi nevrav ze matiku neviem ..... celu matiku urcite neovladam ale toto je zaklad mas z tym nejaky problem ? mozeme ho vyriesit. podloz svoje tvdenie niecim laskavo.... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (mrkev (doma)) (29.12.2012 10:26) | reagovat | |
Jen tak mimochodem, je to stejný případ, jako když člověk zmáčkne 2 + 3 x 4 oproti 2 + 3 = x 4. V druhém případě pomocí jednoho matematicky úplně blbě umístěného operátoru vytvoříme závorku pro vše před ním... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (mrkev (doma)) (29.12.2012 10:23) | reagovat | |
@vecernik Jak to, že není definován správný matematický postup? Pokud očekáváme, že uživatel není trotl, vychází definice z návodů kalkulaček... Každá pak počítá jiný příklad, protože první chápe vynechání "x" jako těsné násobení a tím pádem si přidá závorku, druhá vynechání znaku násobení považuje za stejnou operaci, jako kdyby tam to "x" bylo... Kalkulačka je nástroj a pokud takový nástroj umožní zjednodušení zápisu (třeba pomocí nového operátoru fň), není to špatně, jen se s tím musí počítat... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Martin8) (29.12.2012 10:02) | reagovat | |
alterac...ty okrem toho, ze si si nepotykal s gramatikou neovladas ani matiku...najlepsie, ked hlupaci osocuju inych, ze su hlupaci | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (29.12.2012 1:35) | reagovat | |
BTW tu je postup jednoznacne definovany len treba uvazovat ..... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (alterac) (29.12.2012 1:33) | reagovat | |
my god niektory ludia su naozaj sprosty ..... matika ma tri zakladne pravidla a ani tie sa nevedia naucit .... najprv vyraz v zatvorke potom kedze delenie a nasobenie su rovnocenne zacina sa z lava do prava vyhodnocovat dany vyraz, ludia co to nie su schopny pochopit by mali odovzdat svoj vysokoskolsky diplom(ak nejaky maju)...... okrem toho kalkulacky pocitaju len tak ako su naprogramovane a predpoklada sa ze si clovek najprv precita navod ako ich spravne pouzivat ...... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Martin8) (29.12.2012 1:10) | reagovat | |
strikne podla tohto yadania prikladu je to 1...x(a+b) ...zatvorka ide prva atu neodstranite len spocitanim a+b ale ax+bx...tralala | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Wolf) RP (29.12.2012 1:01) | reagovat | |
Kruci, moje kalkulačka mi taky dává matematicky nesprávnej výsledek 1. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (ingotak) RP (29.12.2012 0:52) | reagovat | |
A proto je nejlepší všechno psát ve zlomcích a nešetřit na kalkulačce, v excelu, či matlabu závorkama.... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (dnb) RP (28.12.2012 23:22) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (madman) (28.12.2012 23:13) | reagovat | |
http://technet.idnes.cz/matematicky-hlavolam-proc-se-kalkulacky-i-lide-nechaji-nachytat-ps7-/veda.aspx?c=A120311_212516_veda_pka od Petra Habaly | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (vecernik) RP (28.12.2012 22:29) | reagovat | |
řešilo se to tu už několikrát. Pokaždý stejný emoce a sračky, pokaždý stejnej problém - není definován správný matematický postup, jak chápat číslo přímo před závorkou. Existují dva rovnocenné postupy, jak chápat význam takového čísla a proto logicky existují i dva rovnocenné výsledky. Matematika je jednoznačná jen v případě, že je jednoznačně definovaný postup. Pokud není... tak se banda pitomců hádá kvůli kusu sraček... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Dommy73) RP (28.12.2012 22:06) | reagovat | |
Kdo sem furt dává příklady, který sou blbě zadaný? | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Abdul_Hasan) RP (28.12.2012 21:50) | reagovat | |
[odkaz] WA má vždy pravdu | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Utrum) RP (28.12.2012 21:29) | reagovat | |
pro "Kanal": když si to dáš do zlomku, tak to ale vypadá takhle: [odkaz] - a pak je výsledek 1. Když začneš dělením, tak je to taky pořád 3x1/(2+1). Na odkaz wiki jsem nekoukal, tak nevm. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (xin) (28.12.2012 21:16) | reagovat | |
Tohle ještě někdo řeší? To je starý snad jak Metuzalém. Některý kalkulačky prostě vyhodnocujou zkrácený zápis násobení (bez operátoru) dříve, než ostatní operátory (čili toto násobení má nejvyšší prioritu), aby usnadnily psaní vzorců (typicky třeba "5x") - i když to není matematicky správně. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Sirlndy1984) RP (28.12.2012 21:12) | reagovat | |
6/2 je 3 a 3x3 je 9. aspon tak jsem to pocital ve skole | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (nuclex) (28.12.2012 20:59) | reagovat | |
Zaujimave: http://www.wolframalpha.com/input/?i=6%2F2x+where+x%3D(1%2B2) | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (eMko) (28.12.2012 20:50) | reagovat | |
Jde o tu funkci s-vpam, (viz logo na té vlevo), m.j. jsou tam jinak (lépe) zohledněny priority operátorů. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (dreamer) RP (28.12.2012 20:34) | reagovat | |
ta druha je approved ;c) | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Kanal) (28.12.2012 20:33) | reagovat | |
Samosebou je to 9.. napiste si to jako zlomek, je to videt lip. http://www.wolframalpha.com/input/?i=6%2F2%281%2B2%29 | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (CN) RP (28.12.2012 20:32) | reagovat | |
Proto taky všude explicitně závorkuju, i když bych nemusel. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (Martin8) (28.12.2012 20:13) | reagovat | |
1 of course | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (chilly) RP (28.12.2012 20:11) | reagovat | |
Sorry chybka. Deleni ofc neni asociativni. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (chilly) RP (28.12.2012 20:08) | reagovat | |
Leva a prava asociativita. Neni co resit. [odkaz] | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (senna) RP (28.12.2012 20:04) | reagovat | |
neni o cem debatovat, zalezi jak je ktera kalkulacka naprogramovana, vysledek z kalkulacky nemusi nic rikat o tom co je matematicky spravne. huh | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (holotrt) RP (28.12.2012 20:03) | reagovat | |
lazy vs eager evaluation! | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (gottfag) (28.12.2012 20:02) | reagovat | |
Kalkulačka vpravo to má dobře. Samozřejmě že se dá říct, že i ta vlevo. Jen prostě musíš umět pracovat se svojí kalkulačkou, proto mě pěkně nasralo, když mi před zkouškovým došly baterie a musím si od někoho půjčit... | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (koudy) (28.12.2012 20:01) | reagovat | |
ty vlevo asi dochazej baterky | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (JirkaCV) RP (28.12.2012 20:01) | reagovat | |
Nauč se počítat, nepotřebuješ kalkulačku. | ||
|
||
Obrázek '1 - tady mate neco k debate' (ropouch) (28.12.2012 19:59) | reagovat | |
když mají dvě znamínka stejnou hodnotu tak se postupuje zleva doprava takže 6/2 a potom se roznásobuje teprve závorka | ||
|