Odebírat | ||
Obrázek 'education shapes your mind' (kolemjdoucí) RP (7.1.2013 22:02) | reagovat | |
Četl někdo Mechanické piano od Voneguta? Tam uvedli do praxe, o čem tu DC & reindeeeer psali, jen to taky z větší části převzaly stroje a "lopaty", co se na nic nehodili, skončili u hrabání listí a záplatování silnic... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Horac) RP (7.1.2013 16:09) | reagovat | |
Nečetl jsem skoro žádný komentáře, ale: [odkaz] (hlavně ten cyklus učení od Petera Graye) . . . | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (7.1.2013 14:13) | reagovat | |
sana: A presne o tomhle je podle me ten obrazek, jak udelat z lidi poslusne idioty. Jsem proti takovemuto nasilnemu "zaclenovani do spolecnosti", neni to nic jineho nez socialni inzenyrstvi. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (sana) (7.1.2013 14:04) | reagovat | |
Předávat znalosti je až druhořadým úkolem školní docházky, jedním z dalších je "úschova" dětí, zatímco rodiče pracují. Primárním je ZAČLENĚNÍ DO SPOLEČNOSTI. Zajděte si do školky se podívat na děcka a pak si je představte jako dospělé. Rozdíl mezi tím, čemu se říká "dětské" a "dospělé" chování. Uznávání hierarchie, autority, socializování se, seznamování, plnění poviností, odměňování, trestání, argumentování, tisíc dalších věcí ... Plus samozřejmě velmi obsáhlé penzum znalostí o obrovském množství věcí. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (mrkev) RP (7.1.2013 13:15) | reagovat | |
@dfdfsdfg Jo, ale školstvím to není... To rodiče vesele nabourávají autoritu učitelů... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (dfdfsdfg) (7.1.2013 13:05) | reagovat | |
omg, koukám, že tu většina lidí vůbec nepochopil myšlenku obrázku a plácají tu typické pseudo-konzervativní útoky. Jinak školství se podle mě utápí v posledních letech v krizi.. Ale nebudu se namáhat s vysvětlováním | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:30) | reagovat | |
Jdu spát, vyházej sem svoje nápady. Sice to je jen utopie, ale kdyby se to slušně rozpracovalo a někam předložilo, třeba by se to experimentálně na vzorku lidí vykoušelo Já zastávám názor analyzovat-rozvinout-využít | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:26) | reagovat | |
A nastavení telefonu? Stačí umět číst, v tom neni žádná složitost. Když se ho zeptáš, jak to funguje, neví. Kdyby v 9 letech naprogramovalo hru, potom má talent a takovej člověk je rozenej programátor. Ten člověk u toho musí přemejšlet, přijít na to, jak to funguje. Orientovat se ve Wordu zvládne i důchodce, proč by se to nenaučilo dítě. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:24) | reagovat | |
Jich se nikdo ptát nebude. Rozhodnout se bude moci v 15/18/21 letech, jestli chce to všechno zahodit. Když byl teď nedávno rozhovor s Kvitovou, tak řikala to, co se děje všude - prostě nechtěla chodit na tenis, ale rodiče jí k tomu nutily, dělali to s ní (klasika,prostě tam pujdeš a hotovo) a je jim za to vděčná. Jak chceš, aby někdo rozvíjel talent, když kolikrát (jak jsem tu už psal) ještě ani po maturitě neví, co chce dělat? Najít silnou stránku, systematicky rozvíjet a je to. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:21) | reagovat | |
DC.... zpátky k ekonomice.... testuj každý dítě, na co má talent. a povaha dětí? ta je strašně nevypočitatelná! děti nevědí, co chtějí! můj otec říkal, že léčit děti je horší jak zvířata... prostě nikdo neví! | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:20) | reagovat | |
řekl bych, že děti vědí, na co mají talent a to tak nějak dělají. jsou u počítačů(znáte nějaký devítiletý dítě, který vám nenastaví celej telefon? | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:18) | reagovat | |
venku je celej velkej svět, kterej čeká na prozkoumání. o poloměru 6378km a obvod rovníku je 40 000km. samo, můžete se na internetu na ty místa kouknout. mnohem lepší je se tam podívat! | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:17) | reagovat | |
Ale na základě toho nezjistíš, v čem maj talent. Musely by se udělat celostátní testy nebo zkoušky (či jak se testujou lidi na takový věci) a na základě toho by se určilo, na co má to dítě talent a ten by se rozvíjel. Musel by to bejt průřez defakto všim, aby se na to přišlo, protože málokdy se stane, že někdo má na něco talent a začne to dělat. O takovejch lidech se pak řiká, že jsou "zázračný". SirIndy: Cizí lidé si pomoc zaslouží. Pomůžeš jim v tomhle a oni odvedou víc daní a vymyslej něco pro všechny. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:09) | reagovat | |
tohle by ale měli přesně dělat rodiče! existují ZUŠky, zájmové kroužky, těch možností je moře! místo toho ty děti nechávají sedět doma u počítačů. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (7.1.2013 0:08) | reagovat | |
DC: Ani ne, lide si cizi pomoc nezaslouzi, kazdy by si mel pomoci sam. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:08) | reagovat | |
pravda! já si myslím, že autoritativní režim v rukou někoho schopného by vůbec nemusel být marný. šlo by udělat takovejch věcí.... nemusíš hlásit, že chceš změnit školství(jako já bych tě asi volil přesně kvůli tomu). Ale nějaké změny by určitě udělat šly. jo a víte co si myslím? že státní maturita byla výborná věc. a to jsem maturoval státně. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:07) | reagovat | |
Když má někdo hudební talent, tak je nesmysl mu dávat biologii. To je všechno obecný vzdělání, talent se musí rozvíjet od mala. Máš hudební talent? Od útlého věku začneš hrát na jeden nástroj. Za pár let přidáš druhej a třetí. Dostaneš kvalitní vzdělání v téhle oblasti. Stane se z tebe hudebník nebo skladatel, obohatíš všechny svojí tvorbou. Pro mě osobně to je krásná představa plně využitýho potenciálu člověka, kterej měl talent a využil ho. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (7.1.2013 0:03) | reagovat | |
jinak, spíš bych to viděl ještě jinak.... všimli jste si, že každý malý dítě zná dinosaury? (dobrá, každý druhý, třetí). Nebo každý dítě zajímá vesmír? Tohle by se mělo povzbuzovat. ale biologie se začíná učit někdy v sedmé, osmé třídě. dinosauři tam nejsou vůbec.fyzika vesmíru? nikdy. děti samy o sobě jsou strašně zvídavý. udělal bych první krok jednodušeji, a začal je učit o tom, co je zajímá, ne je drtit hned matematiku.... takový klučičí a holčičí třídy by nemusely bejt marný. jen je zaujmout... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:02) | reagovat | |
A s tim prosazením: Obávám se, že se najde vysoký procento lidí, co řekne "naše děti nejsou pokusný otroci" a celý to krachne. Tohle se mělo dít za socialismu a ne, že se nastavovaly debilní kvóty. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (7.1.2013 0:01) | reagovat | |
reindeeeer: Já mam svůj život na dalších 5-6 let naplánovanej. Plány jsou důležitý. Mam práci, co mě baví a rozvíjim se v tom, o čem si myslim, že mi jde. SirIndy: Proč moje touha? Kdybych mohl vrátit čas a zjistit, v čem vynikám, tak jsem za tim šel, ale to nejde, tak to musim "zachraňovat" teď. Investice do sebe je tou nejvýnosnější. Ty bys nechtěl bejt ku prospěchu společnosti? Něco jako Faust. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (6.1.2013 23:58) | reagovat | |
kandiduj do parlamentu, staň se ministrem školství, a prosaď to. tenhle plán není vůbec nereálnej. jen musíš mít motivaci a chtít to. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 23:56) | reagovat | |
DC: Tvoje touha po tom byt uspesny je taky potreba, "sobec" je uplne kazdy jen u kazdeho se to jinak projevuje | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (6.1.2013 23:55) | reagovat | |
DC: samozřejmě! jde o to jen objevit svůj potenciál. Ale když budeš línej a sedět 24 hodin na roumenovi, nějak tam není šance něco extra objevit. já třeba jedu na výzkumnou stáž do brazílie. budu tam zkoumat možná nějaké parazity a způsoby jejich detekce. v 21. třeba mi to půjde a něco třeba jednou objevím. jediný co chci říct: lidi kurva něco dělejte! je něco jinýho o tom povídat. a je něco jinýho to dělat. když dojde na činy... málokdo má koule. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:54) | reagovat | |
reindeeeer: Nepotřebuješ učitele pro každý dítě. Když budou od mládí ve specializovanejch školách, kde budou třeba děti s vysokym matematickym skillem, tak budou důkladně probírat všechno kolem matematiky a celá ta práce bude o matematice. Tim z nich vychovaj odborníky. Jasně, všechny nedáš na jedno a to samý. Narveš do nich rozšířenej základ (vzhledem k počtu hodin bys to za 4 roky "základní docházky" stihnul a pak bys je rozřadil podle toho, v čem konkrétně by vyniknuli. Matematika má spoutu oborů... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:51) | reagovat | |
Teoreticky by každej člověk v zemi byl výbornym pracovníkem ve svym oboru, protože každej má na něco talent. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (6.1.2013 23:51) | reagovat | |
cílem žití? být co nejúspěšnější v evoluci. a fakt nevim, jestli koukání na my little pony dá případnou výhodu nad zbytkem populace | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:51) | reagovat | |
Takže seš tady za sobce. Tobě by nepřišlo lepší, kdybys jako kapacita ve svym oboru vymyslel něco, co by pomohlo všem? Třeba lék na rakovinu, regeneraci, neomezený zdroj čisté energie nebo se podílel na nějakym jinym převratnym vynálezu? Jde o to, že když bys dělal to, pro co bys měl vlohy, měl bys mejt hodně dobrej. A protože bys byl hodně dobrej, tak bys měl spoustu peněz. Určitě bys nezahodil svůj talent a nedělal za průměrnou mzdu podprůměrnou práci svejm vlastnostem. A to by se podchytilo už v mládí. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 23:48) | reagovat | |
DC: Cilem ziti je uspokojovat svoje potreby. Byt uspesny je pouze cestou k uspokojovani potreb. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (6.1.2013 23:47) | reagovat | |
jasně, já vám taky klidně vymyslim koncept, za pět minut, kterej bude vypadat krásně. a teď se zamyslete nad všema ostatníma aspektama. co ekonomika? jako bylo by fajn mít pro každý dítě učitele. Ale už teď ti lidi, co chodí na pajďák tohle nesvádějte na školu. jestli chcete mít úspěšný děti, musíte je tak vychovávat. a nenechat je sedět u televize. a když už, ať se koukaj na eurosport a maj inspiraci, nebo čt24 a maj všeobecnej přehled. ale je mnohem jednodušší sisednout a nechat je koukat na MLP... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:42) | reagovat | |
Co je cílem žití? Udělat pro společnost maximum (tzn.maximálně využít svůj potenciál) a vhodně rozšířit své geny. Jen si to představ - každej bude dělat to, pro co má vlohy. Když máš rodiče umělce, je vysoká pravděpodobnost, že to zdědíš a budeš mit taky nadání. Proč zahazovat takovej talent? Neni to tak, že člověk, kterej ze sebe nevyužije maximum, žije zbytečně a je jen průměrný producent a konzument? Až budu mit děti, tak se pokusim zjistit, kde vynikaj a v tom je budu podporovat. Budou úspěšní. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 23:34) | reagovat | |
DC: Proc vyflaknout na svobodnou vuli, co je ti do toho, ze nekdo nevyuzije svuj potencial, dulezity je, ze tem, kteri ho chteji vyuzit, to bude umozneno. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:27) | reagovat | |
mrkev: To je o přístupu učitelů. Někdo ti uzná jen výsledek a postup ho nezajímá, někdo ti dá 3/4 bodů za správnej postup. Každopádně bych se vyfláknul na svobodnou vůli a rozvíjel to, pro co maj ty děti talent. Všeobecnej přehled získaj četbou (koho zajímaj informace, ten si to najde, blbec si nenajde nic a je to jeho chyba, co by se někdo zlobil). | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:25) | reagovat | |
SirIndyěti nevěděj, co chtěj dělat. Spousta lidí ani v 15 neví, co chce dělat. Jsou lidi, co ani v 18,19 (po střední škole) nevěděj, co chtěj dělat. Pokud ti z testů u menších dětí vyjde, že je tohle dobrý na matematiku, tak mu dáš jen nejnutnější základy všeho kolem a budeš do něj srát matematiku horem-dolem a bude z něj dobrej matematik, statistik nebo cokoliv. Rozvineš u něj ty silný stránky, skrz který se stane odborníkem. Když chce bejt nadějnej matematik pilotem, jen mrhá svym umem a je to ztracený. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 23:22) | reagovat | |
mkrev: Trojclenka je jeste v pohode, ale co treba uceni se cele historie literatury... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (mrkev) RP (6.1.2013 23:19) | reagovat | |
@DC škola tě má naučit se učit. Zatím mám ale pocit, že spíš vštěpuje lidem konkrétní poznatky, které v době, kdy vyjdou školu, už dávno nemusí platit... Už jsme to tu řešili několikrát, je lepší naučit trojčlenku, nebo tu trojčlenku pochopit? A co třeba pokusit se vysvětlit, proč trojčlenka funguje a těm, co to nepoberou ji jednoduše naučit? | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 23:18) | reagovat | |
DC: Dobry, mame stejnou myslenku ale ty bys tem detem bral moznost rozhodnuti. Ja navrhuju plus minus to same ale ve svobodne verzi kdy si to kazdej urci sam, zacne kdy chce atd... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 23:08) | reagovat | |
remindeeeer: Chceš lepší koncept? V nějakym rozumnym věku (třeba 6 let) zjistíš, co dítěti nejvíc jde, na co má přirozenej talent. Ten talent budeš rozvíjet pomocí všech dostupnejch prostředků. Tak si vychováme elitu Sice by to bylo organizačně náročný a každoročně by se dělaly tisíce testů, ale výsledek by za to stál. Každej by dělal to, pro co má nejlepší předpoklady a časem by se nám to vrátilo (po tom, co by takhle namaxovaný lidi vymejšleli nový věci a pracovali n velký výkonnostní úrovni) | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DrSney) RP (6.1.2013 22:57) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (reindeeeer) (6.1.2013 22:55) | reagovat | |
individualita.... co to kurva je za kec? pokud nežiješ v severní korei, nevidím nikoho, kdo by ti potlačoval individualitu. škola je v pohodě. to, že vy jste si z ní nic nevzali, je váš problém. a prej učí věci, co lidi nebaví... mě třeba baví jezdit lanovkou. Ale abych šel na učňák na lanovkáře? jasně. Učení nikdy nikoho nebaví. vidím na sobě. ty učebnice anatomie se fakt učí pitomě systém je v čr oproti světu docela ucházející.samo, šlo by to líp. vždycky jde. Ale vymyslete lepší koncept a prosaďte ho.. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (olololololololololo) (6.1.2013 22:10) | reagovat | |
Podle me da skola cloveku vice nez jen znalosti. Mne treba skola rozviji i mysleni. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (DC) RP (6.1.2013 21:55) | reagovat | |
Škola vám dá znalosti. Je pak už jen na vás, jak je využijete. Na základě jedinečnosti každého člověka si uděláte svůj názor. Něco se dozvíte, porovnáte to s tim, co víte a dle své logiky to buď přijmete nebo zavrhnete. Pokud by jste měli slepě následovat vše, co se dozvíte, potom by jste byli tupé ovce bez názoru a papouškovali by jste to samé, co ti před váma. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Tex) RP (6.1.2013 21:45) | reagovat | |
SirIndy: heh mne zas vobec nenapadla ta tvoja verzia.. zo vsetkych tych hovad, ktore tvoria mojich znamych, nepoznam asi ani jedneho "poslusneho idiota" a o inych ludoch sa vyjadrit neviem.. ale zase je pravda, ze autor pravdepodobne pochadza z inej krajiny a mozno je tam to skolstvo vo vychovavani panákov ovela horsie ako tu. Podla teba ta nemoznost vybrat si pre konkretneho jednotlivca zaujimave predmety na nizsich vzdel. stupnoch fakt az tak strasne zabija individualitu? | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Abdul_Hasan) RP (6.1.2013 21:21) | reagovat | |
Částečný souslas s Indym, nemám nic proti učení všeobecných věcí, ale vštěpování vlastního názorům studentům je blbost, např. nedaleko od nás učila jedna češtinářka na gymplu, že Jeden prsten má být narážka na atomovky, což přímo samotný Tolkien popřel.... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 21:19) | reagovat | |
Tex: Ja ten obrazek pochopil jako ze statni skolstvi je zabijak individuality, ze ze vsech udela stejne poslusne "idioty". Ze by to autor myslel doslovne ze vzdelani je pro idioty me vubec nenapadlo. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Tex) RP (6.1.2013 21:06) | reagovat | |
ano pardon, nevsimol som si post 19:52 kazdopadne ten obrazok je samozrejme kokotina na entú, staci sa pozriet na nasich tmavsich spoluobcanov - ti sa vacsinou vzdelaniu uspesne vyhybaju od utleho detstva - a potom si kazdy uvedomi, ze chodit do tej skoly je asi predsalen lepsie, ako vytvarat herp derp education is for idiots obrazky. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 20:58) | reagovat | |
Tex: K tomu jsi dosel jak? Ja uz jsem se od toho obrazku presunul ke statnimu skolstvi celkove... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Tex) RP (6.1.2013 20:51) | reagovat | |
takze z toho vyplyva, ze ked ta v tvojom vysnivanom odbore naucia par veci, ktore si sa nechcel ucit, ze si vlastne idiot. je tak? | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 20:46) | reagovat | |
someone_else: I v te vybrane skole te ucej i veci co nechces a navic mas stanovenou delku zakladky, delku stredni, ja bych byl pro naprostou svobodu. Protoze kdyby ses neucil veci co nikdy nevyuzijes tak muzes klidne nekdy v 15-18 umet v jednom oboru to na co musis v soucasnem systemu studovat treba do 25... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (mrkev) RP (6.1.2013 20:42) | reagovat | |
@someone_else Ne, není... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (someone_else) (6.1.2013 20:17) | reagovat | |
SirIndy: si ještě nevylez z pátý třídy základky? To je totiž naposled, co všechny učej to samý, pak už si každej normální člověk vybere školu se zaměřením/kurikulem, který mu vyhovuje. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 19:52) | reagovat | |
A jako hlavni problem bych videl nazor ze je potreba ucit vsechny to same za pevne danou dobu - coz likviduje individualitu a moznost specializace a diky tomu srazi prosperitu lidstva. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 19:49) | reagovat | |
IOIO: Ja nepopiram exaktni vedy, ale napriklad historii nebo ekonomii, tam ti proste vstepuji nazory druhych, ktere nelze dokazat. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (cans) RP (6.1.2013 19:46) | reagovat | |
uploadera vyhodili ze školy | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (lOlOl) RP (6.1.2013 19:39) | reagovat | |
SirIndy: Kdyz bude nazor podlozenej a prokazanej jako pravdivej (schvalne se vyhybam spojeni "spravny nazor"), tak nezbyva nic jinyho nez ten nazor prijmout. Treba kolo je krasna ukazka. Kdyz mi ve skole reknou, ze kulaty tvar kola je nejlepsi protoze je jizda plynulejsi, spotrebujes min energie na pohyb, cesta je prijemnejsi atd. ... tak tomu proste budu verit, protoze to je fakt. A ve skole nikdo neuci nepodlozeny nesmysly. | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (kolemjdoucí) RP (6.1.2013 19:33) | reagovat | |
Aspoň nadpis je pravdivý - protože autorovi zůstalo asi jen nezformované bláto místo mozku... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (SirIndy) RP (6.1.2013 19:28) | reagovat | |
IOIO: To naopak ve skole se te snazi ucit ktere nazory tech druhych mas povazovat za pravdivy | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (lOlOl) RP (6.1.2013 19:15) | reagovat | |
Zase nejakej zkrachovalej student humanistiky ma potrebu se vylejvat? ... Kdyby mel kazdy na vsechno svuj nazor a vsichni museli povazovat nazory tech druhych za pravdivy, tak by jsme jeste meli hranaty kola ... | ||
|
||
Obrázek 'education shapes your mind' (Tex) RP (6.1.2013 19:15) | reagovat | |
je to pravda, lepsie je nevediet ani pravopis a pracovat vo volkswagene za linkou a kazdy den pri pive buchat do automatov | ||
|