Odebírat | ||
Video 'Ekranoplan - no comment' (eratni) RP (1.1.2014 22:49) | reagovat | |
na wiki píšou max vlny 1.2m | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Cituschopny) RP (29.12.2013 17:50) | reagovat | |
meisy : na tom sa nevedeli dohodnut ani samotny rusi | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (meisy) RP (29.12.2013 16:31) | reagovat | |
Abych mohl něco takové řídit, tak musím mít námořní nebo leteckou licenci? | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Cituschopny) RP (29.12.2013 14:38) | reagovat | |
Ale je pekne ze World In Conflict si na tieto stroje spomenul [odkaz] | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (konov_zub) (29.12.2013 13:24) | reagovat | |
10m vlny v kaspickom mori asi nebudu | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Prasoclovek) RP (29.12.2013 13:00) | reagovat | |
pekne video. Prikladam link [odkaz] | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Dr.Str.) RP (29.12.2013 12:09) | reagovat | |
2Piterko: Ano. Samozřejmě ideální jsou podmínky, kdy jsou vlny minimální. Ale u největšího ekranoplánu, který kdy byl postaven, došlo jednou ke špatnému manévru a odtržení zadní části letadla. Přesto dokázal doletět do přístavu a bezpečně přistát. Jinak díky vysoké nosnosti se může ekranoplán stavět mnohem odolněji, než běžné letadlo. Kromě toho na oceánu tak vysoké vlny normálně nebývají a zbytek vyřeší předpověď počasí. | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Piterko) RP (29.12.2013 11:58) | reagovat | |
čo sa stane keď sa pred ním objaví 10m vlna? narazí do toho nosom? | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Dr.Str.) RP (29.12.2013 11:38) | reagovat | |
A další výhoda je brutální nosnost, relativně velká cestovní rychlost a bezpečnost (letí jen pár metrů nad hladinou a je k přistání na hladině uzpůsoben). Takže ideální k vylodění a nebo jako záchranné plavidlo. | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (farafan1) (29.12.2013 11:20) | reagovat | |
vyuziva se u toho tzv. prizemni efekt (kdo pilotuje letadla, tak s laskou vyuziva ve vydrzi pri pristani ). V kostce jde o to, ze u takto nizko leticiho objektu neni "let" ovlivnen indukovaným odporem vznikajícím na koncích křídlech, tudíž se generuje víc vztlaku a takový objekt nepotřebuje tak dlouhá křídla (indukovanému odporu se z části zamezuje winglety na křídlech). Pokud by se chtěl vznést do větší výšky, tak se projeví indukovaný odpor a ekroplán se propadne. | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Cituschopny) RP (29.12.2013 11:01) | reagovat | |
Hlavní vojenskou výhodou ekranoplánu bylo to, že díky výšce letu v rozmezí 3-10 metrů nad hladinou se dokázal vyhnout minám a protitorpédovým sítím. Také byl nezasažitelný torpédy a ze země odpalovanými protiletadlovými a protilodními střelami, zničitelný byl prakticky jen leteckými řízenými střelami. Další, i když o něco méně důležitější, byla jeho schopnost být sonarově neviditelný tím, že se nedotýkal hladiny. Zároveň byl jako velmi nízko letící stroj nepozorovatelný pro tehdejší radary. Takže | ||
|
||
Video 'Ekranoplan - no comment' (Manastur) RP (29.12.2013 10:32) | reagovat | |
A k čemu je to dobrý? | ||
|